Revista Newsweek a iesit de pe piata dupa aproape 80 de ani, ultimul numar fiind datat 31 decembrie. Publicatia va continua sa existe, insa exclusiv pe internet. Aceasta este cea mai importanta revista care renunta la print pana in prezent, scrie Wall Street Journal.

Pe coperta revistei care a fost scoasa pe piata luni este o imagine a sediului lor din Manhattan, cu un hashtag de Twitter, #lastprintissue, scris cu rosu. Revista a anuntat inca din octombrie ca va renunta la formatul print, axandu-se total pe mediul online. Acum, este parte a site-ului de comentarii si stiri The Daily Beast. Tina Brown, care era editor al revistei, este de asemenea editor al Daily Beast, controlat de IAC/Interactive Corp.

Schimbarea Newsweek este inca un exemplu cum publicatiile print sunt din ce in ce mai afectate de exodul cititorilor in mediul online.

Din 2005, tirajul Newsweek a scazut la jumatate, pana la 1,5 milioane, in timp ce vanzarile publicitare s-au redus abrupt cu peste 80%. Pierderile anuale ale revistei au atins 40 mil. $.


Abonamentele la revista digitala, numita Newsweek Global, costa 5$ pentru o copie – acelasi pret ca revista fizica, sau 25$ pentru un abonament anual. Traficul Daily Beast a crescut in ultimul an cu 36% pana la 5 milioane de vizitatori unici pe luna, conform comScore.

Revista a fost fondata in 1933 de un fost editor Time, Thomas J.C. Martyn. Newsweek a fost o prezenta continua pe mesele restaurantelor si cafenelelor de-a lungul a multe decade, tinandu-i informati pe oameni de-a lungul celui de-al doilea Razboi Mondial, Razboiului Rece sau conflictului din Vietnam.

Primul numar al Newsweek dateaza din 17 februarie 1933 si un abonament costa doar 4$/an, conform copertii revistei.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
Ziarul Bisericii Ortodoxe, mai vandut decat ziare ca Adevarul sau EVZ