Clientii din strainatate ar putea aduce circa 20% din cifra de afaceri de 1,3-1,4 milioane de euro pe anul acesta a BDR Associates, unul dintre principalii jucatori pe piata locala de relatii publice, fata de in jur de 15% anul trecut, a declarat pentru wall-street.ro, Catalina Stan Rousseau, presedinte si CEO al BDR Associates Romania si Republica Moldova.
Practic, BDR a avut anul trecut afaceri de circa 1,1 milioane de euro (in special din fee-uri de consultanta), clientii din strainatate insemnand circa 15% din venituri. Pe de alta parte, pentru anul acesta, managerul isi doreste ca proiectele din Moldova, Ucraina si Azerbaijan, tari in care compania are clienti, sa aduca aduca 20% din veniturile de 1,3-1,4 milioane de euro estimate pentru 2013.

“Daca nu vom atinge acest target, nu ne vom demobiliza. Asia Centrala este o regiune care va avea mult de oferit in perspectiva, pentru industria comunicarii, avand in vedere ca investitiile sunt in crestere”, spune Stan Rousseau.

BDR Associates lucreaza cu peste 40 de clienti companii private din domeniul industrial, financiar sau sanatate, dar si cu administratii locale ori institutii guvernamentale si internationale.

Printre clientii curenti ai BDR Associates in Romania se numara Reprezentanta Comisiei Europene in Romania, Cisco Systems, Pirelli, Cord Romania, Arhiepiscopia Romano- Catolica, Gefco Romania, Oculus, Fiskars, Lidl, Adriatic Fund, Alliance for Affordable Solar Energy (AFASE), Infineon, Vernon David, AmCham, Orasul Avrig, Asociatia Romania Film.

Au castigat zece clienti noi de la inceputul anului si au pierdut trei

De la inceputul anului, compania a castigat zece clienti noi, printre care companii private precum Prysmian, Dim Soft, Procter&Gamble, LindeGas, o companie din domeniul financiar, CoulTour, un proiect cu finantare europeana derulat de Primaria din Avrig sau asociatii internationale de business precum AFASE in sectorul energetic.

Pe de alta parte, compania a incetat in primul semestru din acest an colaborarea cu trei clienti, insa intre timp unul a revenit pentru desfasurarea de proiecte punctuale.

“Motivatia a fost fie lipsa continuarii finantarii, in cazul unui proiecte europene, fie retragerea din piata in cazul unei companii straine, fie alte situatii, care, ce-i drept, sunt rare. In aceste situatii, strategia initiala de comunicare este inlocuita de catre client cu alte instrumente ce tin de alte competente profesionale decat cele ale PR-ului si atunci alegi daca faci lucrurile din mers riscand sa nu ai imediat performanta, sau nu”, explica Catalina Stan Rousseau.

Se extind in strainatate din 2002

Primii clienti ai BDR Associates in afara Romaniei au fost castigati in Republica Moldova, in 2002. De anul trecut, compania are clienti in Ucraina, iar din 2013 si in Azerbaijan. Compania a lucrat anul trecut in Ucraina cu o companie americana din orasul ucrainean Mukachevo, specializata in productia de componente electronice pentru diferite industrii. Proiectul a fost unul punctual si s-a terminat recent.

Printre clientii externi actuali se numara Guvernul Republicii Moldova (digital PR), UNICEF Republica Moldova, UNICEF Azerbaijan si un client privat in Azerbaijan care urmeaza sa fie lansat pe piata azera in august-septembrie.

“In Azerbaijan, suntem foarte la inceput, am castigat primele doua proiecte in aceasta primavara si le derulam acum pentru UNICEF si pentru o companie azera care ne-a angajat pentru servicii de comunicare pe brand. Ne propunem in aceasta faza sa amortizam investitia initiala a agentiei si sa ne asiguram resursele financiare pentru a ne aseza pe piata. Azerbaijan se anunta ca fiind o piata cu potential de dezvoltare pentru comunicare strategica, inca de acum patru ani cand am avut acolo un prim proiect pe termen scurt, implementat pentru o companie azera din FMCG. Ne-am reintors la Baku la inceputul acestui an, dupa o documentare de luni de zile, am constiuit o echipa de cinci consultanti familiarizati cu mediul local de afaceri si implicati atat in primele proiecte acolo cat si in marketingul regional”, spune Stan Rousseau.

In afara de Azeribaijan, Republica Moldova sau Ucraina, alte piete spre care se uita conducerea BDR Associates fiind tarile din din Asia Centrala.

Stan Rousseau: Suntem interesati de tarile din Asia Centrala

"Suntem interesati de regiunea Asia Centrala ca fiind o noua piata cu mare potential pentru proiecte de comunicare. Oricare din tarile din zona poate deveni interesanta, exista deja agentii locale ceea ce confirma ca oportunitatile exista. Noi ne-am gandit la Georgia ca un posibil pas urmator, dar nu in 2013", explica antreprenoarea. Potentialul in crestere al acestor piete noi justifica orientarea noastra catre regiunile respective. In Romania lucrurile inca stagneaza, lipsesc marile investitii care sa dinamize economia, continuam sa traim in aceeasi stare de lucruri dictata de o viziune economica pe bucati, in locul uneia coerente pe termen lung, care sa asigure predictibilitate. Din perspectiva comunicarii, piata din Romania nu are ritm, depindem ca business, de prosperitatea pietii si nu avem cum sa ne simtim bine intr-un mediu paralizat de indecizie, de dezinteres, de necunoastere”, afirma sefa BDR Associates.

Legat de evolutia agentiei in prima jumatate a acestui an, Stan Rousseau a afirmat ca veniturile si oportunitatile de business au fost similare cu cele din a prima parte a anului 2012. In primul semestru al anului trecut, compania a avut o cifra de afaceri de circa 2,5-3 milioane de lei (570.000- 685.000 de euro), potrivit datelor oferite in vara lui 2012 de catre Catalina Stan Rousseau.

“Evolutia remarcabila pentru noi este intrarea agentiei pe o noua piata, in Asia Centrala. Cred ca mai interesant este sa ne uitam acum la ce tipuri de servicii se cer in piata din Romania pentru a diagnostica starea industriei comunicarii din Romania, in prima parte a acestui an. Pentru noi au crescut remarcabil volumul de consultanta strategica, precum si serviciile de management al crizei, trainingurile de comunicare situationala si s-a intensificat apreciabil activitatea diviziei de public affairs. Lucrurile acestea arata transparent si transant cu ce situatii se confrunta comunitatea de business din Romania”, afirma presedintele agentiei de comunicare.

Ea mai spune ca in primul semestru al anului, piata de relatii publice a fost fluctuanta, insuficient de ofertanta in ceea ce priveste clientii de mare calibru si austera din punct de vedere financiar.

Stan Rousseau: Stagnarea prelungita ne determina sa cautam dezvoltarea pe alte piete

“Pronosticul pentru evolutia pietei locale de PR este rezervat pentru a doua jumatate a anului. Depindem, ca industrie, de starea de sanatate a economiei romanesti, de investitii, de prosperitatea companiilor, factori pe care nu-i controlam. Desi Romania ramane pentru BDR principala piata, tocmai aceasta stagnare prelungita ne determina sa cautam alternative de dezvoltare pe alte piete”, explica Catalina Stan Rousseau.

BDR Associates este o agentie care a avut in ultimii ani in jur de 27-30 de angajati, dintre care 4-5 permanenti in Republica Moldova.

Compania a fost fondata in 1995 de catre Catalina Stan Rousseau impreuna cu trei membri ai echipei implicate in.
proiectul “Buna dimineata Romania”, pe care managerul l-a desfasurat in perioada in care lucra pentru compania de consultanta Deloitte. Din 2003, agentia s-a afiliat la reteaua internationala Hill & Knowlton (in prezent aceasta se numeste Hill+Knowlton Strategies), parte a WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri