Colectiile despre antreprenoriat si despre investitii sunt cele care inregistreaza cele mai mari vanzari, a declarat pentru wall-street.ro, Bogdan Ungureanu, director executiv al Publica, cel mai mare publisher local specializat in editarea de carti de business, cu afaceri de circa 480.000 de euro anul trecut.
In primele sase luni ale anului vanzarile companiei au fost similare cu cele de anul trecut, insa colectia de biografii Victoria Books a inregistrat o crestere de pana in 10%.

Printre titlurile publicate in aceasta colectie dedicata biografiilor unor celebritati se numara carti scrise despre Nelson Mandela, Rafael Nadal, Woody Allen, Pete Sampras, Jack Nicholson, Tony Blair, grupul Pink Floyd sau despre 117 scriitori romani.

Musai List, cea mai cautata carte in primul semestru al anului

“Cele mai cautate carti in aceasta prima jumatate a anului au fost “Musai List” de Octavian Pantis, “Start-Up de 100$” de Chris Guillebeau si “In stilul virgin” de Richard Branson. Insa sunt foarte apreciate noutatile acestui an din seria Victoria Books, de exemplu, titlurile Inside Out de Nick Mason (biografia legendarei formatii Pink Floyd) si memoriile lui Pete Sampras”, explica Ungureanu.

Tirajele initiale pentru titlurile editate de Publica sunt in general de 1.500-2.000 de exemplare.

Managerul spune ca cele mai importante lucruri pentru succesul unui titlu de carte este autorul acestuia, iar, apoi, promovarea.

“Targurile de carte sunt un prilej foarte bun de a ne intalni cu cititorii, dar contribuie si la incasari pe termen scurt”, explica Ungureanu.

In Romania, tirajul mediu al unei carti este in jurul a 2.000 de exemplare, iar un bestseller ajunge la circa 10.000 de copii vandute.

“O carte care nu se vinde impreuna cu ziare sau reviste poate fi considerata de succes daca ajunge sa fie cumparata in aproximativ 5.000 de exemplare pe an”, afirma anul trecut pentru wall-street.ro, Dan Vidrascu, cofondator si director general al Editurii Litera International, unul dintre cei mai mari jucatori pe piata locala de carte, cu afaceri de 11,3 milioane de euro in urma cu doi ani.

Colectiile Publica cu cele mai vanzari sunt “Co-Lectia de Antreprenoriat”, o serie derulata in parteneriat cu UniCredit Tiriac Bank, si “Carti mici, profituri mari”, un segment cu volume despre investitii in domeniul financiar. Aceasta serie a fost dezvoltata in parteneriat cu Erste Asset Management, cel mai mare administrator de fonduri de investitii din Romania.

“Dat fiind ca vanzarile noastre se concentreaza in mediul de business, vara este o perioada mai relaxata. Tocmai de aceea in aceasta perioada publicam mai putine carti. Este cunoscut in industrie ca toamna si primavara sunt perioadele cele mai agitate pentru piata de carte’, afirma Ungureanu.

Mizeaza pe o crestere de 10% anul acesta

Pentru anul acesta, managerul se asteapta ca Publica sa inregistreze o crestere a cifrei afaceri de cel putin 10% fata de veniturile de circa 482.000 de euro din 2012. Pe de alta parte, in privinta profitului net, Ungureanu a afirmat ca cel mai probabil valoarea se va situa in jurul celei din 2012 cand firma a inregistrat un castig de aproximativ 65.000 de euro.

“Noutatile pe care le pregatim in toamna acestui an vor fi cu siguranta extrem de apreciate. Urmeaza sa publicam in apropierea targului de carte Gaudeamus cea mai recenta carte semnata de Malcolm Gladwell (David si Goliat), autobiografia lui Novak Dokovic, dar si un titlu de antreprenoriat semnat de un autor roman”, explica Bogdan Ungureanu.

Publica este o editura de nisa, specializata in editarea de carti de business, care a fost lansata in 2007. Compania are 10 angajati si este detinuta de Cristian Catalin Muraru (55%) si Ionut Silviu Dragomir (45%), conform datelor de la Registrul Comertului.

Sursa foto: Contul de LinkedIn al lui Bogdan Ungureanu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri