Ordonanta de urgenta prin care companiile trebuie sa isi negocieze contractele direct cu canalele de televiziune pe care vor sa se promoveze, eliminandu-se astfel rolul agentiilor de media, a creat o mare povara operationala pentru toate posturile TV, in cazul Kanal D numarul facturilor emise intr-o luna crescand de la 30 de la 300, a declarat pentru wall-street.ro, Haluk Kurcer, directorul general al televiziunii.

“Am fost influentati la fel cum au fost influentate toate televiziunile. Nu pot comenta decizia, sa spun daca este una pozitiva sau negativa. Dar piata nu era bine pregatita pentru asta, in special agentiile nu erau foarte constiente ca se va intampla asa. Dincolo de faptul ca agentiile au fost foarte puternic afectate financiar….pe partea de contabilitate s-a creat un mare haos legat de colectarea banilor. Chiar si acum avem sume de bani pe care nu le putem lua usor de clienti, pentru ca in sistemele lor financiare statiile TV nu exista si trebuie sa primeasca aprobare de la sediile lor din SUA, din Europa. Piata este afectata, dar in fiecare zi lucrurile se imbunatatesc. Insa in privinta agentiilor sunt pagube. Toata lumea stie asta, mai ales ca o mare parte din veniturile lor vin din rebate si, de aceea, daca nu au venituri suficiente, ma astept la schimbari, achizitii si fuziuni”, a explicat Kurcer.

Managerul televiziunii cu afaceri de 12,2 milioane de euro anul trecut a adaugat ca ordonanta aprobata in aprilie anul acesta a insemnat pentru televiziuni si o mare povara din punct de vedere organizatoric.

“Daca inainte facturam 30 de agentii, acum avem 300 de facturi. A trebuit sa angajam cativa oameni. A fost o povara operationala foarte mare, dar ne-am descurcat”, a spus seful Kanal D.

Potrivit Ordonantei de Urgenta care modifica Legea Audiovizualului, "orice achizitionare de spatiu publicitar televizat nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final al publicitatii televizate", iar orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate, prezentate de acesti intermediari, vor fi "in mod obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul".

Televiziunea detinuta de Dogan Media International, subsidiara a Dogan Yayin Holding (DYH), unul dintre cei mai mare jucatori de pe piata media din Turcia, a fost lansata in Romania in februarie 2007, iar de atunci a raportat anual pierderi.

La inceputul acestui an, Haluk Kurcer, un manager cu peste 30 de ani de experienta in domeniul financiar, declara ca spera ca televiziunea sa intre pe break-even in 2013, insa in prezent managerul este nesigur de atingerea acestui obiectiv in urmatoarele trei luni.

“Am avut o crestere de peste 30% anul acesta, intr-o piata care continua sa scada. Unii vorbesc de o scadere de 6-7%, unii de 10%...nimeni nu stie exact. Muncim din greu sa ne crestem veniturile, dar nu pot sa spun daca la finalul anului vom fi pe break-even (n.red. nivel la care veniturile sunt egale cu cheltuielile). Insa, cu siguranta, vom fi peste buget. Vrem sa fim pe break-even anul acesta si poate vom reusi”, a afirmat Kurcer.

Anul trecut, Dogan Media International a avut pierderi nete de 8,2 milioane de euro la o cifra de afaceri de 12,2 milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

Managerul spera ca pierderile companiei sa se reduca in contextul cresterii putenice a veniturilor pe baza majorarii audientelor.

In primele opt luni ale anului, Kanal D a avut o cota de piata de 7,3% la nivelul intregii zile (vezi tabel 2), pe publicul comercial (mediul urban, 18-49 de ani), mai mult cu 26,4% de aceeasi perioada a anului trecut, clasandu-se pe locul al treilea dupa Pro TV (cota de piata de 18,3%) si Antena 1 (14,1%).

Astfel, in ultimul an, Kanal D a devenit a treia televiziune din Romania in privinta audientelor, dupa ce conducerea postului a pus tot mai mult accentul pe continut tabloid si seriale turcesti. Principalele show-uri care au dus la aceasta crestere au fost Suleyman Magnificul, Ochii din umbra, Roata Norocului, Wowbiz, Asta-i Romania! ori Stirile Kanal D.

Insa, programul din grila care atrage cele mai mari audiente este Suleyman Magnificul, un serial istoric produs in Turcia, care se bate cot la cot cu Pro TV, liderul pietei locale de televiziune.

Telespectatorii romani si turci au gusturi similare

De altfel, Haluk Kurcer afirma ca succesul productiei se explica prin faptul ca telespectatorii romani si cei turci au gusturi similare, acestora placandu-le serialele si emisiunile de entertainment si de tip reality show.

“Suleyman Magnificul este o productie foarte scumpa, este un serial istoric, iar romanii sunt foarte educati si stiu foare bine istoria. Si le place sa se uite la istorie, dar o istorie jucata frumos, le place se uita la costume si la decoruri frumoase”.

Kanal D investeste anul acesta in Romania peste 10 milioane de euro in achizitia si productia de programe de televiziune (inclusiv in realizarea de studiouri pentru emisiuni).

Citeste si:

    Ne uitam si la alte zone in care putem investi in Romania

    Grupul Dogan mai are investitii in Romania in imobiliare, insa turcii mai sunt interesati si de alte domenii, unul dintre ele fiind cel al energiei.

    “Ne uitam inca la oportunitati in domeniul energiei, dar am facut de curand o mare investitie in Turcia. In Romania inca avem discutii, ne gandim, dar nu pot spune daca vom face o investitie in domeniu. Pe de alta parte, in privinta zonei de imobiliare…dupa caderea pietei, planurile de dezvoltare sunt deocamdata inghetate”.

    Dogan a avut venituri de 3,15 miliarde de lire turcesti (circa 1,36 miliarde euro) anul trecut, grupul avand operatiuni in media, energie, retail, industrie, turism, servicii financiare si imobiliare. Aproximativ un miliard din cifra de afaceri de 1,36 miliarde de euro de euro a grupului pe 2012 a fost generate de activitatile de media (publishing, broadcasting si internet).

    Citeste si:

      “Ne uitam si la alte zone in care putem investi, sunt discutii despre cum ne putem imbunatati prezenta in Romania. Suntem interesati, dar nu pot spune inca despre ce domenii este vorba”, a mai spus Haluk Kurcer.

      Haluk Kurcer a studiat stiinte politice si economice la Universitatea Marmara din Istanbul si si-a inceput cariera in 1977 la Garanti Bank Turcia. Ulterior a lucrat in cadrul HSBC Turcia, iar in 1997 a fost numit vicepresedinte in cadrul Demirbank Romania, subsidiara a bancii turce Demirbank TAS. In 2002, banca a devenit Unicredit Romania, dupa achizitia de catre grupul italian UniCredito. In prezent, banca este UniCredit Tiriac Bank.

      Kurcer a fost ulterior CEO al Demirbank Bulgaria, iar in 2004 s-a intors la Unicredit Romania. In 2008 a fost recrutat de grupul Dogan, iar din 2010 a preluat conducerea operatiunilor din Romania ale turcilor.

      “Experienta bancara m-a ajutat foarte mult pentru ca este un alt tip de studiu, daca lucrezi intr-o banca, cel putin la nivel de top management, trebuie sa stii totul despre reglementari, trebuie sa respecti legile foarte bine, trebuie sa intelegi foarte bine contractele, cum functioneaza, iar apoi partea financiara. Iar dincolo de strategie, daca stii cum sa conduci partea financiara si compania din punct de vedere al personalului, poti face foarte multe. Daca lucrezi in zona bancara ai de gestionat multi clienti din industrii diferite si trebuie sa le cunosti…trebuie sa stii televiziune, agricultura, productie. Mi-a luat mult sa gestionez aceasta companie din punct de vedere financiar, strategic, al personalului, dar experienta bancara m-a ajutat”, afirma directorul general al Kanal D.

      Sursa informatiilor din primul tabel este Ministerul de Finante.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


      Setari Cookie-uri