Managerii din companiile din Romania folosesc retelele de socializare in proportie de 87% pentru comunicarea de brand si in procent de 85% pentru marketing si vanzari, conform studiului "Social media si mediul de afaceri romanesc", realizat de compania de consultanta si audit EY Romania.

Retelele sociale sunt utilizate si pentru recrutare, networking, analiza competitiva si cercetare, dar intr-o masura mai mica.

De asemenea, 78% dintre companiile romanesti utilizeaza retelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumatate dintre companii utilizeaza marketing-ul pe retelele de socializare de 1-3 ani.

Aproape jumatate dintre aceste companii au o frecventa zilnica a postarilor si considera ca utilitatea retelelor de socializare pentru companie va creste in viitorul apropiat. Cele mai utilizate retele sunt Facebook cu 93% rata de utilizare, YouTube cu 43% si LinkedIn cu 43%.

Pentru a se promova in social media, 39% dintre companiile romanesti respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece considera in proportie de 83% retelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapida si eficienta de a prezenta noile produse si servicii.

EY Global FinTech Adoption...
Citeste si: Cu cat a crescut rata de adoptare a serviciilor FinTech in 2019

Studiul analizeaza raspunsurile a 173 de reprezentanti ai unor companii romanesti din diverse industrii cu privire la modul in care abordeaza marketing-ul prin intermediul retelelor de socializare si impactul pe care acesta il are in prezent in activitatea lor.

Chestionarul a fost aplicat in perioada 22 august – 10 octombrie 2013, iar 79% dintre respondenti sunt reprezentanti ai unor companii cu venituri anuale care depasesc 10 milioane de euro.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
Cat de mult folosesc romanii serviciile de streaming video