Bugetele pentru achizitia de spatiu publicitar vor stagna anul viitor la aproape 300 de milioane de euro, ca urmare a precautiei clientilor in a investi mai mult in promovare, a declarat pentru wall-street.ro, Alexandra Iavorschi, managing director in cadrul Starcom MediaVest Group, una dintre cele mai mari agentii de media de pe piata locala.

„Din semnalele pe care le avem pana acum, de la clientii nostri si din piata, vom avea o stagnare in 2014 la nivel de investii media, nivel pe care noi il estimam la putin sub 300 de milioane de euro. Stagnarea bugetelor este o consecinta a unei tendinte de stabilizare a consumului, tratata insa cu precautie de clienti. De asemenea, chiar daca anul viitor este unul electoral, uitandu-ma la anii electorali precedenti, nu va exista decat un impact marginal in volumul total al investiilor in publicitate”, a explicat Iavorschi.

Managerul a adaugat ca precautia din piata va afecta atat valoarea bugetelor de media cat si mixul de canale propus de agentii si acceptat de clienti.

„Cred ca vom avea in continuare un mix dominat de TV si digital, dar vom fi probabil matorii unui proces de <<sofisticare>> in modul in care aceste medii vor fi folosite pentru a comunica cat mai relevant produsul si beneficiile sale specifice, mai spune Alexandra Iavorschi (foto).

Investitiile in publicitate pe televiziune inseamna in jur de 60% din totalul bugetelor de promovare de aproape 300 de milioane de euro pentru acest an. Pe locul al doilea, se afla internetul cu o cota de piata de circa 15%.

Starcom MediaVest Group are 35 de angajati si peste 30 de clienti printre care cei mai mari sunt din industria bunurilor de larg consum, farma si IT. Printre conturile gestionate de agentie se numara Heineken, Samsung, Procter & Gamble, Avon, Roche Diabetes Care Romania, Pernod Ricard, Pambac Bacau.

Starcom mizeaza in 2014 pe digital, proiecte speciale si analiza consumatorului

Anul trecut compania a avut o cifra de afaceri de 31,8 milioane de euro si profit net de 1,95 milioane de euro, potrivit Ministerului de Finante.

„Anul acesta va exista, cu siguranta, o scadere a cifrei de afaceri pentru toate agentiile din piata in urma introduceri facturarii directe intre statiile TV si clienti, prevazute in ordonanta de urgenta 25/2013”, afirma sefa Starcom MediaVest Group.

Ea a adaugat ca anul viitor compania va miza pe digital, proiecte speciale si analiza de consumator.

Starcom MediaVest Group face parte din Leo Burnett Romania, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala cu noua companii in portofoliu. Grupul mai include agentiile Leo Burnett&Target (creatie), The Practice (relatii publice), 23 communication ideas (creatie), iLeo (digital), Digital Star (digital), The Geeks (digital) , 8team (digital), Breeze Mobile (digital).

Sursa foto: Starcom MediaVest Group

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri