Cu 20% mai putini consumatori in fata televizoarelor, vara aceasta producatorii isi muta campaniile publicitare pe plaja. Televiziunea ramine insa principalul pol de influenta
Este vara. Televizorul nu mai pare la fel de prietenos ca in zilele friguroase, iar in locul acestuia aproape toata lumea prefera marea, spatiile verzi sau petrecerile de orice fel. De lucrul acesta sint constienti si publicitarii, care in timpul verii incearca sa convinga si prin alte metode decit prin spoturile tv. Outdoorul, publicitatea neconventiala sau sponsorizarea unor emisiuni de vara reprezinta de cele mai multe ori in perioada estivala modalitati eficiente de completare a campaniilor traditionale. Desi cu 20% mai putini telespectatori, televiziunea continua sa ramina in topul canalelor care atrag cele mai mari bugete de publicitate.

Astfel, in calupurile publicitare packshoturile la bere si bauturile racoritoare se scurg printre mesaje despre electrocasnice si telefonie mobila. Este adevarat ca in timpul verii audientele tv scad fata de restul anului, dar asta nu inseamna ca dispare complet obiceiul privitului la televizor. De fapt, vorbim in medie de o scadere de aproximativ 20% (mediu urban), datorata rotatiei celor care pleaca in concediu, explica Ioana Manea, Managing Partner&Creative Strategy Director, Loco Branding&Communication.

De la imaginea de produs la cea de marca

Teoretic, marca nu trebuie sa comunice doar cind are vinzari. Relatia dintre o marca si consumatorii ei se construieste in timp, iar comunicarea trebuie sa fie un proces continuu. Problema este cum iti construiesti mixul (cum aloci bugetele de publicitate pe canale media - n.r.), apreciaza Razvan Matasel, Research&Strategic Planning la Leo Burnett. Totodata, un alt motiv pentru care bugetele de publicitate ale televiziunilor nu au de suferit din cauza vacantei consumatorilor este si faptul ca tot mai multe companii au trecut de la promovarea de produs la cea de imagine. Televiziunea este (inca) principalul mediu constructor de imagine de brand in Romania, sustine Manea.

Un exemplu in acest caz sint reclamele la cei trei mari actori de pe piata telefoniei mobile: Vodafone, Orange si Zapp (Zapp Talk Free), precum si cea de la Altex. De altfel, noua campanie de la Altex, Cuscrii, marcheaza schimbarea identitatii companiei, care trece printr-o perioada de rebranding. Cit despre perioada aleasa pentru noua campanie, statisticile arata ca pentru vinzarea de electrocasnice si IT&C-ul vara este o perioada destul de buna. Este momentul in care se intorc in tara stranierii care vin cu bani si cumpara. De asemenea, cei care pleaca in concediu cumpara foarte multe aparate foto, camere digitale. Astfel, pentru anumite tipuri de electrocasnice si produse IT&C vinzarile sint ridicate si in aceasta perioada, mai spune Matasel.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6032&art=14869&cHash=a937da4ce0

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri