In Romania, mai putin de 20 de companii au rating. Numai ca daca vrei sa atragi sume mari de bani, de ordinul milioanelor de dolari, atunci automat trebuie sa ai rating.
Ratingul este menit sa dea investitorilor siguranta necesara atunci cind doresc sa-si plaseze banii intr-o anumita afacere. El tine cumva loc de garantie, acordind un anumit calificativ unei companii, oferindu-i astfel credibilitate in fata investitorului. Din pacate, in Romania nu exista o agentie de rating, poate si pentru ca in tara noastra piata nu este inca suficient de dezvoltata, afirma Valentin Cudric Corporate Finance Director EFG EuroBank Finance S.A.

Pasii

Primul pas in obtinerea ratingului este selectarea uneia dintre cele trei agentii de rating din lume (Standard&Poor's, Fitch si Moody's.), care sa vina sa faca studiul si sa emita un rating, care va fi reactualizat si in anul urmator in functie de datele financiare ale companiei. Obtinerea ratingului pentru o companie este influentata de ratingul de tara, peste care se intimpla destul de rar sa se treaca, de ratingul sectorului de activitate (imobiliarul si domeniul constructiilor fiind vazute, in general, ca sectoare riscante), de evolutia financiara a companiei respective, de calitatea managementului si de strategia de dezvoltare a acesteia. De regula, companiile primesc o data cu ratingul un fel de eticheta, care uneori poate aduce beneficii sau nu in functie de modul cum este perceputa de investitori.

Dupa parerea mea, un rating este adresat persoanelor sofisticate, unei minoritati din lumea financiara care cunoaste acest standard si extrage invatamintele. Este un fel de cod al bunelor maniere, dar poate fi periculos pentru ca, daca esti etichetat intr-un anume fel, de exemplu la un standard B minus, sa nu cumva sa sperii actionarii sau clientii, zice Dan Ioan Popp (foto), presedintele Impact. Nicaieri in lume nu exista o agentie de reglementare care sa autorizeze oficial agentiile de rating. De aceea e greu ca o agentie de rating nou infiintata sa poata concura cu cele trei mari agentii care deja si-au creat un renume: Standard &Poor's, Fitch si Moody's.

Cum e in Romania

In tara noastra exista totusi citeva entitati puternice, care reusesc sa absoarba credite sau imprumuturi care au rating. Una dintre acestea este chiar municipalitatea Bucurestiului, care are rating si mai sint alte 15-20 de societati foarte puternice, de genul CFR Marfa, Petrom, Rompetrol, care apeleaza la sume de sute de milioane de euro, atrase de pe pietele internationale pentru derularea unor afaceri de mare anvergura.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4605&art=211&cHash=c29bec5261

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri