Cu meciuri in prime-time, Campionatul Mondial 2006 a adus o audienta cu doar 7% mai mare decit editia de acum patru ani, transmisa de TVR in timp ce oamenii erau la serviciu
Meciurile jucate de Franta si Italia au avut, in medie, cea mai mare audienta in rindul publicului din Romania, la succes contribuind, bineinteles, ratingul mare al finalei competitiei. Doua dintre revelatiile turneului de acum patru ani nu au trezit de data aceasta interesul romanilor microbisti: media de audienta a Spaniei a scazut cu peste doua puncte, iar Coreea de Sud, semifinalista in 2002, n-a reusit de data asta sa treaca de grupe, avind un rating mediu cu aproape patru puncte mai mic.

Daca n-a fost Brazilia, ne-am uitat la Franta

Brazilia a fost echipa cea mai urmarita de telespectatorii romani in grupele Campionatului Mondial de fotbal din Germania, cu un rating mediu de 11,5 puncte. Esecul cariocas in sferturile de finala a fost privit in medie de aproape 1,9 milioane de romani din mediul urban, inregistrind un rating de 17,1 puncte, cea mai mare audienta pina in acea faza a competitiei (un punct de rating in mediul urban = circa 111.000 de persoane). Cu ghinion sau nu, dupa eliminarea echipei lui Kaka, interesul romanilor s-a indreptat spre Franta. Astfel, inaintea finalei mari, cea mai mare audienta a competitiei devenise semifinala Franta-Portugalia, cu 18,5 puncte.

Ultimul meci al campionatului a facut TVR 1 sa-si spulbere concurenta. Antena 1 a reusit duminica seara o medie de 4,6 puncte pentru Revansa starurilor, in timp ce filmul programat de PRO TV a adunat abia 3,2. Asta in timp ce Italia-Franta era urmarit in medie de 2,8 milioane de romani din mediul urban, numar aferent unui rating de 24,9 puncte. La nivel national, audienta a fost de 25,2 puncte, adica aproape 5,1 milioane de telespectatori (un punct de rating la nivel national = circa 202.000 de persoane).

Preferinte in etape

Microbistii romani au avut de la inceputul Campionatului Mondial o slabiciune si pentru cea care urma sa cistige competitia. Ratingul mediu al celor trei meciuri din grupe (9,4) claseaza Italia pe locul doi in topul preferintelor, urmata de Germania (9), Argentina si Anglia (fiecare cu 8,7). O data cu intrarea in optimi, audientele meciurilor au inceput sa creasca treptat. Intre cele opt meciuri, cel mai mare rating a fost trecut in dreptul partidei Portugalia-Olanda (16,2), urmat de Spania-Franta (14) si Argentina-Mexic (12,2). Cele mai putin urmarite partide au fost Italia-Australia (7,7) si Germania-Suedia (8,6).

Infringerea Braziliei de catre Franta in sferturi si victoria Italiei in fata Ucrainei au fost privite de cei mai multi spectatori (17,1, respectiv 13,5). Scoaterea din competitie a Argentinei de catre Germania a fost interesanta pentru 1,3 milioane de romani (11,8), iar calificarea Portugaliei in fata Angliei pentru 1,4 milioane (12,8).

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4630&art=143&cHash=260ce5465b

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri