Piata de online advertising din Romania va creste anul acesta cu 8% fata de 2013, pana la o valoare de circa 50 de milioane de euro, conform celui mai recent studiu Media Fact Book.

Suma include investitiile in retele sociale si Google. Exceptand acestea, piata de online advertising din Romania s-a ridicat in 2013 la circa 22 de milioane de euro. Adaungand investitiile companiilor in Google si retele sociale, mai ales Facebook, piata s-a ridicat la o suma de 46,2 milioane de euro.

Conform Media Fact Book, circa 53% dintre gospodarii sunt conectate la Internet. Video advertising-ul a castigat mult teren, mai ales de la lansarea locala a YouTube; Facebook ramane cea mai importanta retea sociala, cu peste 7 milioane de utilizatori in Romania.

"Avand in vedere cresterea apetitului consumatorilor pentru continut vizual, estimam ca online video advertising-ul va creste consistent in 2014". In paralel insa, display advertising-ul va scadea, 2013 marcand primul an in care acest tip de publicitate a scazut sub ponderea de 50% din totalul bugetelor, reteaua Google detinand 41% din total - tot sprijinita de YouTube. Display-ul s-a situat in 2013 la 48% din piata.

"Romania inca duce lipsa de canale video on demand, oferta fiind foarte limitata. Lipsesc giganti precum Hulu, Netflix sau Google Play Movies, desi cererea locala pentru astfel de servicii este, in mod clar, in crestere, si retelele actuale pot sustine aceste canale".

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri