Regizorul Nae Caranfil, al carui film "Closer to the Moon" a fost proiectat la Zilele Filmului Romanesc de la Festivalul International de Film Transilvania (TIFF), a declarat ca cinematografia nu mai creeaza "mitologie" si ca nu mai exista "fabrica de vise".

"Nu imi plac fetele crispate si nu imi place sa tratez comunismul in culorile cliseistice de gri combinat cu negru", a declarat Nae Caranfil, povestind ca in amintirile sale se adauga "griului combinat cu negru" o multime de alte nuante. "Eu am copilarit in anii '60 si mi-am petrecut tineretea in anii '80, cand realitatea era gri combinat cu negru, dar amintirile mele adauga acestui gri combinat cu negru o multime de alte nuante. Am ras, am petrecut, am baut, am iubit, am avut vacante extraordinare, deci nu sunt omul care sa povesteasca despre acei ani intr-o lumina uniforma", a spus regizorul Nae Caranfil.

Totodata, Caranfil a precizat ca nu mai exista in prezent "fabrica de vise", intrucat se fac filmulete cu orice fel de dispozitiv. Din perspectiva sa, aceasta situatie face ca "fabrica de vise", care era cinema-ul in trecut, sa nu mai fie o fabrica de vise. "Nu mai fabrica nici vise, fabrica in serie niste produse, unele mai bune, altele mai proaste, dar care nu mai creeaza mitologie, asa cum crea cinematograful cand eram eu adolescent sau tanar. (...) Toata lumea filmeaza, canta si danseaza, ca sa spun asa, si este pacat, pentru ca se pierde ceva - pentru mine cel putin - care a constituit ani buni singura mea ratiune de a trai", a spus acesta.

Regizorul Nae Caranfil a povestit ca pentru realizarea "Closer to the Moon" a fost foarte dificila gasirea unui unghi convenabil prin care sa se apropie de povestea Marelui Jaf. "Povestea dupa cum stiti este inca invaluita in mister (...) si atunci apropierea mea de acest episod s-a produs in etape, in etape succesive si s-a consolidat in momentul in care am gasit o secventa", a declarat Nae Caranfil, scrie Mediafax.

De asemenea, Nae Caranfil a relatat ca, la un moment dat, si-a pierdut speranta ca filmul "Closer to the Moon" va iesi asa cum isi dorea, avand in vedere ca a fost finantat partial cu bani americani, iar final cut-ul nu ii apartinea prin contract. "Final cut-ul fiind dreptul de decizie finala asupra formei in care filmul va fi prezentat publicului, dar cu timpul si facand toate aceste vizionari-test am reusit sa imi impun versiunea si sa obtin acceptul tuturor coproducatorilor - pentru ca au fost vreo cinci implicati in aceasta productie - ca ceea ce le propun este ceea ce trebuie sa vada lumina zilei sau a ecranului", a mai spus acesta.

Caranfil a dezvaluit ca exista lucruri dragi care nu apar in cel mai recent lungmetraj al sau, acesta afirmand ca "un personaj a disparut total din film". "Este vorba de o logodnica, asa-zisa logodnica a personajului Virgil, cameramanul din film, care este o fetita utecista spalata pe creier si care avea in prima versiune din montaj si in scenariu trei secvente importante care spuneau cate ceva despre cum era spalat pe creier tineretul acelor ani", a spus acesta.

El a precizat ca a renuntat la acest personaj "pentru ca incarca inutil povestea", facand referire la o afirmatie a scriitorului William Faulkner - "In writing, you must kill all your darlings". In acest context, Nae Caranfil a precizat ca "cinema-ul este un domeniu foarte crud in care poti sa muncesti, sa ai talent si la sfarsit sa nu se aleaga nimeni cu nimic sau sa nu te alegi cu nimic".

Totodata, el a povestit ca actrita Vera Farmiga a venit in Romania, la filmarile pentru "Closer to the Moon", cu doi copii mici, dintre care unul in faza de alaptat. "Ea venea pe platou in fiecare zi si tin minte cel putin doua ocazii cand, din exces de zel, echipa de regie a convocat-o pe platou din greseala. (...) Ei, in niciunul dintre aceste cazuri nu s-a suparat, nu a facut vreo criza, a fost de o amabilitate si de un profesionalism total. (...) In general, actorii slabi fac fite pe platourile de filmare, actorii buni, niciodata", a spus acesta.

Despre noul sau proiect "6,9 pe scara Richter", Nae Caranfil a afirmat ca este "o comedie partial realista, partial nerealista, dar care contine niste elemente de musical". "Nu l-as considera un musical pentru ca stiu foarte bine cum sa definesc genul si nu se incadreaza in aceasta definitie. Este o comedie pe care incerc sa o compun din ingrediente aparent paradoxale. Adica ce sa caute depresia, cutremurul si musicalul in aceeasi tigaie?! Sa vad ce imi iese", a spus acesta.

Sursa foto: Mediafax foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri