Piata de publicitate britanica este in crestere si este pe cale sa o depaseasca in valoare pe cea a Germaniei, care este numarul 4 mondial, acesta fiind un semn al redresarii economice din Marea Britanie, potrivit The Independent.

Agentia de media buying Zenith Optimedia estimeaza ca veniturile din publicitate din Marea Britanie vor creste cu 1.7 miliarde de dolari, adica cu 7.4 la suta in acest an, la 24.26 miliarde de dolari. Avansul este datorat boom-ului inregistrat de segmentul mobile, care, potrivit Zenith, este "principalul motor de crestere", in contextul adoptarii rapide a smartphone-urilor si dezvoltarii retelelor de telefonie 4G.

Publicitatea este vazuta drept un indicator al economiei dezvoltate, deoarece brandurile au tendinta de a creste cheltuielile de publicitate in vremuri bune si de a le taia in vremuri grele.

De asemenea, Zenith, printre ai carei clienti se numara Aviva, O2 si Royal Bank of Scotland, considera ca piata de anunturi din Marea Britanie este in crestere mai rapida decat a oricarei alte economii major dezvoltate. Valoarea acesteia ar trebui sa o depaseasca pe cea din Germania in anul 2016.

La nivel mondial, piata de publicitate ar putea creste cu 5,4 la suta in acest an pentru a ajunge la 524 miliarde dolari, ajutata de un impuls in anunturile de televiziune in perioada Cupei Mondiale de fotbal, arata Zenith Optimedia.

Consiliul Concurentei a...
Citeste si: Consiliul Concurentei a inceput o analiza a nivelului ROBOR

Cele mai mari piete de publicitate sunt, conform Zenith, cea americana (167 mld. dolari), piata din Japonia (43.3 mld. dolari), piata din China (41.4 mld dolari) si piata din Germania (24.2 mld. dolari).


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
BNR ii raspunde Noricai Nicolai: O trimite sa ii citeasca rapoartele!