Cupa Mondiala 2006 a generat unele dintre cele mai mari audiente globale TV pentru un eveniment sportiv international, dar si unele dintre cele mai mari audiente inregistrate pentru un eveniment de orice fel difuzat de telviziune. Finala a atras o audienta medie live de 284 de milioane de persoane, adica dublul audientei globale atinse de Ceremonia de Deschidere a Jocurilor Olimpice de la Atena si triplul audientei globale a Super Bowl in 2005.

Totusi, cel mai interesant aspect pentru sponsori si investitori in publicitate este cel legat de profilul demografic al audientei Cupei Mondiale. Pe langa faptul ca a atras cu circa 10% mai multi telespectatori decat editia 2002, Cupa Mondiala 2006 a generat audiente bune si in segmentul femei si adulti din clasa superioara semnificativ mai mari decat pana acum.

Fotbalul este cel mai popular sport in intreaga lume, iar Cupa Mondiala este cea mai populara competitie din calendarul international al fotbalului. Cupa Mondiala 2006 s-a tinut in Germania, astfel incat meciurile au fost difuzate in direct la ore convenabile atat pentru fanii din Europa, cat si pentru cei din America de Sud, in special in comparatie cu editia din 2002 din Japonia/ Coreea de Sud. Toate favoritele dinaintea inceperii meciurilor au supravietuit de asemenea fazei grupelor, spre deosebire de Cupa Mondiala 2002 care a determinat un numar mare de eliminari ale unor echipe importante, inclusiv Franta.

Nici chiar noile posibilitati de vizionare a meciurilor din afara casei si de digital media nu au putut determina fanii sa nu vizioneze meciurile preferate acasa, in direct. La nivelul celor 54 de piete care au facut obiectul studiului Initiative, audienta cumulata medie a Cupei Mondiale 2006 a depasit 5,9 miliarde de persoane. Cu alte cuvinte, fiecare dintre cele 64 de derby-uri a fost vizionat live, in medie, de catre 93 de milioane de oameni. Acest numar este identic cu cifra telespectatorilor care au urmarit anul trecut Super Bowl acasa.

41% din audienta globala a fost reprezentata de femei, aceasta editie a campionatului atragand cel mai mare numar de fane din istoria Cupei Mondiale. Competitia din acest an a fost bogata, ca intotdeauna, in branduri pentru barbati. Insa, avand in vedere ca numarul de femei care au urmarit Cupa Mondiala s-a apropiat de numarul barbatilor, s-a cam distrus mitul ca, vara aceasta, femeile au fost neglijate in timpul celui mai important eveniment sportiv al anului. Aceasta schimbare ar putea genera o abordare mixta a audientei in viitor din punctul de vedere al targetului vizat.

Adultii din clasele superioare au urmarit, de asemenea, Cupa Mondiala din 2006 intr-un numar fara precedent. In anumite piete cheie, cum ar fi Germania, Spania si China, profilul audientei Cupei Mondiale 2006 a fost mai ridicat decat cel al Formulei Unu. Ceea ce inseamna ca World Cup reprezinta o oportunitate excelenta pentru investitorii in publicitate care doresc sa atinga acest target specific.

Finala a fost, deloc nesurprinzator, cel mai vizionat meci din Cupa Mondiala 2006, urmat de cele doua semifinale. Toate meciurile care au atras cele mai mari audiente medii globale au debutat seara - ora locala a Germaniei, deci in direct in prime-time in Europa si dupa-amiaza in America de Sud.

La editia din 2002, telespectatorii au apreciat cel mai mult atacurile si dinamica jucatorilor brazilieni, aceasta fiind declarata cea mai populara echipa. Desi in Cupa Mondiala 2006 Brazilia a pierdut in sferturile de finala in favoarea Frantei, echipa tot a atras a doua cea mai mare audienta medie pe meci. In general, doar jocul Frantei a fost mai popular, la acest lucru contribuind si prezenta francezilor in semifinala si finala. Celelalte cinci echipe din topul audientei medii in direct pe derby au fost semifinalistele.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri