Romania este o tara norocoasa. Avem la dispozitie multe resurse naturale si umane de foarte buna calitate. Suferim insa de blestemul tarilor cu bogatii naturale, dar nivel de trai scazut.

Sistemul capitalist ne-a invadat viata pas cu pas dupa 1990. Eu ma bucur pentru asta – in ciuda lipsei de sustenabilitate pe termen lung. Companiile multinationale ne-au ajutat pe noi romanii sa acumulam multe cunostinte intr-un timp relativ scurt. Imaginati-va cate modele de management puteam accesa in 1990 si cate acum.

Dar nici viata multinationalelor nu e chiar asa plina de bogatie. Unele dintre ele ajung sa plece din Romania intr-un fel sau altul.

Din fericire pentru piata romaneasca, nu stim inca sa existe o prima companie care sa fi dat faliment pentru ca nu a investit in CSR / Sustenabilitate in tara noastra.

Din pacate pentru noi inca nu exista date care sa poata demonstra daca vreo companie care a dat faliment, a plecat sau e pe picior de plecare din Romania pentru ca a gresit atunci cand nu a investit in CSR.

Extrem de putine companii din tara, si doar cele profitabile, au angajati pregatiti sa inteleaga corect tema sustenabilitatii unui business. Putine dintre acestea masoara si raporteaza rezultatele obtinute anual in efortul de a transforma activitatile organizatiei in una sustenabila.

E o realitate simpla pe care trebuie sa o acceptam. Va propun totusi sa nu ne mai bazam pe abundenta de resurse care ne inconjoara si sa actionam. Altfel o sa crestem si mai mult riscul de a cadea in “blestemul tarilor cu un nivel de trai scazut, dar cu abundenta in privinta resurselor naturale si umane”.

Ce putem face totusi?

Sa invatam. Sa iesim din spatiul de confort, sa acceptam cu optimism stresul dezvoltarii personale si organizationale. Pe romaneste sa punem mana pe carte si sa gasim argumentele necesare pentru a-i convinge pe colegii si managerii nostri (CEO-ul mai ales) ca trebuie sa schimbam ceva in companie pentru a reduce riscurile si pentru a maximiza profitul pe termen lung.

Altfel o sa ramanem la aceeasi rutina stresanta a managementului contractelor de sponsorizari care pe langa ca ne ocupa tot timpul, ne taie si accesul la deciziile cu adevarat importante de management. Coordonatorul de CSR trebuie sa fie prezent si activ in board-ul companiei, sa supravegheze deciziile si sa asigure practici de afaceri sustenabile.

Sa ii ajutam pe coordonatorii de CSR sa ajunga in bord-ul companiei lor

Am infiintat The CSR Agency acum 4 ani, cand piata de CSR era chiar si mai jos decat acum, pentru ca imi doresc sa contribuim la un mediu economic responsabil in Romania. Chiar vreau sa vad ca fortele economice pot aduce o schimbare in bine in tara asta care are resurse. Resursele nu pot deveni productive singure. Dintre toate serviciile prestate de agentie pana acum unul singur ne multumeste la nivelul impactului asupra starii generale a mediului economic: training-urile. Intre 3 si 7 Nov organizam doua training-uri care le ofera responsabililor de CSR cunostintele necesare pentru Sustainability Reporting” (obligatorie in UE incepand cu anul urmator) si pentru coordonarea activitatilor responsabile ale companiei lor. Participantii pot obtine diploma “CSR Practitioner” certificata international si aprobata de IEMA (Institute of Environmental Management & Assessment).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri