CNA: 307 televiziuni si radiouri vor prezenta campania pentru alegerile prezidentiale

Campania prezidentiala care se va desfasura in perioada 3 octombrie - 1 noiembrie, va fi reflectata de 307 televiziuni si radiouri.

Astfel, 172 de televiziuni si 135 de posturi de radio au informat CNA privind intentia de a reflecta campania pentru alegerea presedintelui Romaniei, potrivit unor informatii facute publice in sedinta Consiliului National al Audiovizualului (CNA). Printre televiziunile care vor difuza emisiuni electorale se numara Antena 3, statiile locale ale Antena 1, B1 TV, Kanal D, Prima TV (statia centrala, de la Bucuresti, si statiile locale), Digi 24 (statia centrala si cele locale), Realitatea TV (statia centrala si statiile locale), The Money Channel, Romania TV, Nasul TV, Neptun TV, Look TV, Look Plus si SRTv (statiile centrale si studiourile regionale), arata Mediafax.

Si posturile de radio si-au declarat intentia de difuzare a unor emisiuni electorale, intre acestea numarandu-se Europa FM, RFI Romania, Realitatea FM (statia centrala si cele locale) si posturile Societatii Romane de Radiodifuziune. Toate aceste posturi de televiziune si radio vor fi monitorizate de specialistii CNA pe toata perioada campaniei electorale. Consiliul va monitoriza si alti radiodifuzori, prin sondaj si daca va primi reclamatii.

Campania electorala pe posturile de radio si de televiziune publice si private va incepe pe 3 octombrie, ora 00.00, si se incheie pe 1 noiembrie, ora 7.00, potrivit Deciziei CNA numarul 528 din 11.09.2014 privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea presedintelui Romaniei. Pentru candidatii la functia de presedinte al Romaniei, accesul la serviciile publice si private de radio si televiziune este egal si gratuit.

Radiourile si televiziunile care intentioneaza sa realizeze si sa difuzeze emisiuni electorale au avut obligatia sa comunice CNA implicarea lor in campania electorala, pana pe 23 septembrie, printr-o adresa. De asemenea, candidatii au avut la dispozitie intervalul 24 septembrie - 2 octombrie pentru a se adresa in scris posturilor private de radio si de televiziune care si-au anuntat intentia de realizare si difuzare a emisiunilor electorale, solicitand si timpii de antena pe care intentioneaza sa ii utilizeze.

Citeste si:
Membru CNA: De Revelion, televiziunea publică a dat un spectacol...
Dorina Rusu, membru CNA: În...

In timpul campaniei electorale, programele politice ale candidatilor, opiniile si mesajele cu continut electoral pot fi prezentate numai in urmatoarele tipuri de emisiuni: de promovare electorala; de dezbatere electorala; informative.
Difuzarea in direct si inregistrata a mitingurilor si intalnirilor electorale, a conferintelor de presa si a altor activitati de campanie ale candidatilor este considerata emisiune de promovare electorala.

Materialele audiovizuale electorale, altele decat spoturile electorale, puse la dispozitia radiodifuzorilor de candidati pot fi difuzate numai in emisiunile de promovare electorala. Radiodifuzorii sunt obligati sa asigure, in emisiunile electorale, reflectarea desfasurarii campaniei electorale, cu respectarea urmatoarelor principii: echitate - toti candidatii trebuie sa aiba posibilitatea de a se face cunoscuti electoratului; echilibru in prezentarea activitatilor de campanie ale candidatilor; impartialitate - tratarea tuturor candidatilor in mod obiectiv si echidistant.

In perioada campaniei electorale, candidatii si reprezentantii acestora, precum si ai partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale care sustin candidati nu pot fi producatori, realizatori si moderatori ai emisiunilor realizate de radiodifuzorii publici si privati.

Candidatii, reprezentantii acestora si ai partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale care sustin candidati si care detin functii in institutii si/sau autoritati publice pot avea interventii, in direct sau inregistrate, si in alte emisiuni decat cele electorale, strict in probleme legate de exercitarea functiei lor. In aceste situatii, radiodifuzorii au obligatia sa ia masuri pentru asigurarea echidistantei si a pluralismului de opinii.

Citeste si:
Cîțu: Campania de vaccinare trebuie să continue cu toate tipurile...
Florin Cîțu: Campania de...

Cu 48 de ore inainte de ziua votarii este interzisa prezentarea de sondaje de opinie, televoturi si anchete cu continut electoral facute pe strada. In ziua votarii este interzisa prezentarea sondajelor realizate la iesirea de la urne, inainte de incheierea votarii. Alegerile prezidentiale se vor desfasura pe 2 noiembrie (primul tur de scrutin) si, respectiv, 16 noiembrie (al doilea tur), potrivit unei hotarari a Guvernului.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri