Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) reactioneaza si spune ca "respinge categoric" decizia Consiliului Concurentei (CC) cu privire la investigatia din industria de media.

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania ia act de decizia Consiliului Concurentei, in urma investigatiei privitoare la eventuale intelegeri intre companiile active pe piata comercializarii serviciilor de media.

Astfel, UAPR isi reafirma pozitia conform careia, in acest caz, nu poate fi vorba despre vreo incalcare a dreptului concurentei.
"Peste tot in lume, actorii economici sanctionati de legea concurentei au interese economice si forme de manifestare comerciale. Discutiile intre agentiile de media pe care le-a sanctionat astazi Consiliul Concurentei nu au avut in niciun fel interese economice si niciun aspect comercial. Din motive inca neclare, Consiliul s-a pozitionat alaturi de cei care au introdus practicile neetice pe piata media din Romania, girand in acest fel un mod cu totul reprobabil de a face business", enunta UAPR.

Respingem categoric concluziile investigatiei!

Radu Florescu (foto), presedinte UAPR, afirma ca Uniunea respinge decizia Consiliului Concurentei.

"Respingem categoric concluziile investigatiei desfasurate de Consiliul Concurentei. Vom contesta cu vehementa in instanta modul nelegal la care Consiliul a recurs pentru a ne lipsi de accesul la documente si dreptul la aparare. Totodata, vom folosi toate mijloacele legale pentru a atrage atentia asupra erorilor de analiza profesionala, judecata si procedura comise de catre Consiliul Concurentei in acest caz si altor organisme nationale si internationale (precum Comisia Europeana, Departamentul Comercial al Ambasadei SUA la Bucuresti, EACA (European Association of Communication Agencies), care au urmarit cazul inca de la inceput. Din pacate, actiunea de azi a Consiliului Concurentei arunca in mod nedrept o lumina negativa asupra eticii si standardelor unora dintre cele mai mari grupuri de media internationale care au operatiuni in Romania", a declarat Radu Florescu.

Potrivit UAPR, investigatia Consiliului Concurentei s-a aflat in atentia partenerilor europeni ai UAPR, in atentia Comisiei Europene si a Departamentului Comercial din cadrul Ambasadei SUA la Bucuresti.

De asemenea, EACA si-a afirmat sprijinul fata de practica membrilor UAPR vizati de investigatie inca din octombrie 2012, exprimandu-si convingerea ca actiunile acestora respecta standardele si bunele practici in industrie, conform aceluiasi comunicat.

"Am urmarit acest caz inca de la inceput si suntem convinsi ca nu a existat nicio incalcare a dreptului concurentei. Consideram decizia Consiliului Concurentei ca fiind o masura punitiva, nejustificata si disproportionata la adresa unor agentii care au actionat cu buna credinta si in afara oricaror interese comerciale", spune Dominic Lyle, directorul general al EACA (European Association of Communications Agencies).

Agentiile sanctionate au actionat in virtutea nevoii de transparenta.

UAPR reafirma sprijinul pentru demersurile membrilor sai vizati de aceasta investigatie si atrage atentia ca masurile sanctionatorii anuntate de Consiliul Concurentei "sunt o eroare cu totul regretabila care va fi speculata de cei interesati in continuarea practicilor obscure in piata media din Romania".

"Agentiile sanctionate au actionat in virtutea nevoii de transparenta a procesului de selectie si consideram cel putin ironic faptul ca autoritatile statului roman inteleg sa penalizeze drastic incercarile actorilor economici de a scoate la lumina tehnicile dubioase din industrie", spune UAPR.

In octombrie 2012, Consiliul Concurentei a demarat o investigatie in randul agentiilor de media, suspectate de practici neconcurentiale. "Agentiile vizate de aceasta investigatie sunt cele care au luat individual decizia de a nu participa in proceduri de pitch netransparente si asupra carora plana suspiciunea ca nu ar fi organizate corect. In urma investigatiei care a durat doi ani, Consiliul Concurentei a decis astazi sanctionarea drastica a agentiilor de media vizate", mai spune UAPR.

Consiliul Concurentei a sanctionat 11 companii din industria media cu amenzi totalizand 3,2 milioane de euro pentru ca au participat la o intelegere avand ca obiect eliminarea agentiilor concurente de pe piata comercializarii serviciilor de comunicare prin media.
Cele 11 companii implicate si sanctionate sunt: Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro), B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro), GroupM Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro), Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro), Mediacom Romania S.R.L.: 1.328.727 lei (296.280 euro), Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro), Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro), Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro), Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro), United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro), Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri