Dupa sase ani de jurnalism TV, Mihaela Tudor a ales sa fie un ”jurnalist de brand”, dupa cum ii place sa isi zica. A deschis o agentie de PR si branding personal de la care asteapta anul viitor o dublare a afacerilor, pana la 60.000 de euro. Insa mai important, spune ea, este faptul ca de doi ani ”se trezeste in fiecare zi cu chef de munca”.

Mihaela Tudor, 28 de ani, a lucrat timp de sase ani ca jurnalist TV. In urma cu doi ani a decis insa sa deschida propria agentie de PR si branding, pasul spre antreprenoriat fiind facut dupa ce a parasit o multinationala unde lucra ca PR executive. ”Mi-am dat seama ca nu are rost sa imi mai aman indeplinirea unui vis – acela de a deveni antreprenor. Imi doream foarte mult sa am ultimul cuvant in ceea ce priveste campaniile pe care le cream, pentru a putea construi pe termen lung ceva de care sa fiu mandra”, spune Tudor.

Investitia initiala a fost minima. A facut PR singura, de acasa, a inchiriat birouri pentru intalniri. Nu a avut un plan de business si nici de promovare. Nu a vanat clienti, au venit ei, din recomandari sau pentru ca, pur si simplu, s-au intalnit si s-au placut. ”Primul client l-am avut chiar din prima luna de existenta a firmei. Ca sa am eficienta, am externalizat multe din serviciile necesare si mi-am angajat un asistent. Profitul l-am reinvestit. Nu m-am imbogatit, dar nici nu e acesta scopul meu. In 2 ani de existenta, mi-au trecut prin mana 16 proiecte, care au devenit principala preocupare. Iubesc ceea ce fac iar cei care ma cunosc stiu asta. De 2 ani ma trezesc in fiecare zi cu chef de munca”, povesteste Mihaela Tudor.

Printre dificultatile cu care s-a confruntat la inceput s-au numarat lipsa unei strategii si a unui buget corespunzator. ”A contat foarte mult si faptul ca m-am aruncat in antreprenoriat fara sa am pe cineva care sa ma indrume. Am descoperit cat de greu e sa fii antreprenor, sa indeplinesti un cumul de functii si sa ai resposabilitati care nu pot fi amanate. M-a afectat foarte mult si greutatea cu care am gasit oameni care sa aiba aceeasi viziune si aceleasi valori, atat ca angajati – colaboratori, cat si clienti”, declara antreprenoarea.

In prezent, ofera servicii de PR si branding personal unor clienti din domenii precum retail sau zona medicala (Dr. Leahu – clinici dentare), respectiv persoane publice. De asemenea, in prezent se ocupa de lansarea pe piata locala a unui brand de ceasuri si bijuterii exclusiviste (Christina Diamonds).

Agentia Specialist in Comunicare este formata in acest moment din 3 angajati si mai multi colaboratori externi din domenii precum IT, foto-video, grafica, marketing, monitorizare si research. ”Ne adresam antreprenorilor, managerilor si specialistilor, care constientizeaza ca oamenii au mai multa incredere in oameni decat in companii, celor care sunt dispusi sa iasa in fata ca lideri credibili si care inteleg avantajul competitiv major pe care il pot obtine facand asta. Ceea ce facem noi, in mod unic, este ca promovam strategic mesajele clientilor nostri in principal la TV (secondat de publicatiile online si social media), prin transformarea lor in stirile pe care le vedeti zi de zi la televizor. Acest lucru inseamna ca nu suntem orientati spre a cumpara publicitate (deci, buget minim) si pe promovarea agresiva. Functionam ca niste jurnalisti de brand, un concept rar intalnit in Romania, dar destul de frecvent si de vechi in Occident”, explica Mihaela Tudor.

Pentru acest an cifra de afaceri a agentiei este estimata la 30.000 de euro, pentru 2015 Mihaela Tudor bugetand o dublare a business-ului si a numarului de clienti. In plus, aceasta are in vedere extinderea numarului de angajati.

O moda sa devii PR

In ceea ce priveste industria locala de PR, managerul Specialist in Comunicare sustine ca oamenii nu inteleg cu adevarat importanta strategica a PR-ului in business-ul lor. ”Cred ca a devenit o moda sa devii PR. Sunt foarte multe firme pe piata si persoane care se prezinta astfel. Din pacate, nu toti stiu cu ce ne ocupam mai exact. Si acum intalnesc oameni care au altfel de asteptari pentru ca asa facea PR-ul precedent. Si asta pentru ca noi, PR-istii, avem si noi nevoie de un PR bun”, spune Mihaela Tudor.

Sustine ca si-ar dori ca multi dintre cei care activeaza in aceasta industrie sa lase deoparte prejudecatile cu care ii privesc pe jurnalistii deveniti oameni de comunicare. ”Acestia vin din spate cu o experienta extrem de utila. Mai mult decat atat, in SUA (unde a luat nastere PR-ul) exista agentii media foarte solicitate ai caror angajati sunt fosti ziaristi. Important este insa, daca iti schimbi jobul sau daca vrei sa fii bun in meseria ta, sa nu te opresti niciodata din citit, din invatat, din testat. Orice poate cumpara publicitate si coordona bugete mari. Numai un adevarat specialist in comunicare te poate promova eficient la TV in mod gratuit”, conchide Tudor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri