Noua gaselnita in organizarea muncii: DevOps

Noua gaselnita in organizarea muncii: DevOps

Acest acronim defineste intensificarea colaborarii intre doua domenii distincte, respectiv cel de dezvoltare si cel operational, adica inginerii de software si specialistii IT. Teoretic, activitatile dezvoltatorilor de software si cele ale arhitectilor de sisteme IT erau diferite, insa situatia s-a schimbat in multe companii. Asta s-a intamplat si in marketing, domeniu care reuneste ariile de programare si management de sistem.

Prin agregarea celor doua domenii, se realizeaza o integrare de marketing pe verticala, care reuneste surse de date disparate cum ar fi inventarele, datele din vanzari si cele din marketing.

Acest trend este foarte popular in companiile de IT, insa agentiile de publicitate raman deocamdata la un alt nivel. "Multe dintre ele sunt slabe ca jucatori pe piata tech, insa agentiile incep sa isi diversifice resursele de management in domeniul tehnologiei", a declarat Chick Foxgrover, care conduce departamentul digital in cadrul Asociatiei Americane a Agentiilor de Publicitate.

La mare cautare in agentii: inginerii de hardware

La mare cautare in agentii: inginerii de hardware

Internetul lucrurilor este un concept tot mai des folosit printre publicitari. Acest vast "domeniu" include device-urile de tip wearables, masinile conectate si device-urile inteligente pentru casa.

Potrivit unui infografic care poate fi consultat pe The Drum, Internetul lucrurilor va avea o crestere de 283% in 2015, ajungand la circa 4,9 miliarde de "lucruri" conectate care vor fi folosite, cu o crestere la 25 de miliarde pana in 2020. Companiile vor cheltui 40 de miliarde de dolari pentru designul, implementarea si operarea Internetului lucrurilor in 2015.

Rolul inginerilor de hardware in agentii

Acest domeniu devine din ce in ce mai important pentru agentii, care vor cauta sa angajeze programatori de software care se pricep si la ingineria hardware. Agentiile mici care sunt in crestere deja planuiesc sa angajeze ingineri de software pentru dezvoltare, design de produs si printare 3D. Acesta ramane insa un "micro trend", care abia incepe sa se contureze in lumea agentiilor.

Mai precis, trendul se refera la contopirea dintre lumea digitala si cea fizica. Astfel, rolul inginerilor hardware in agentii va fi acela de a realiza prototipuri pentru produse, astfel incat o idee creativa sa prinda si o forma fizica.

Device-urile wearables vor schimba activitatea agentiilor

Device-urile wearables vor schimba activitatea agentiilor

Device-urile inteligente si cele de tip wearable vor ajuta la cresterea volumului de date, iar agentiile trebuie sa inteleaga felul in care acestea functioneaza si sa colecteze datele pentru informatii de tip "insight". In plus, aceste device-uri ofera agentiilor informatii despre clienti care sunt mai bine plasate in context.

Acest segment va creste cu 220% in 2015, iar numarul estimat de vanzari pentru wearables este de peste 79 de milioane, arata The Drum.

"Vor fi mai multe informatii despre diferite situatii contextuale in care oamenii se afla intr-un anumit moment, tinand cont doar de varsta sui sex...Asta va permite specialistilor in marketing sa isi adapteze mai bine strategia la context, asa incat sa promoveze in acord cu diverse situatii, locuri si momente si nu doar pe baze demografice", arata seful departamentului de digital din cadrul Asociatiei Americane a Agentiilor de Publicitate.

Sursa foto: Shutterstock.

Departamentele creative vor fi reconfigurate

Departamentele creative vor fi reconfigurate

Agentiile mari se prezinta de cele mai multe ori ca fiind niste structuri integrate, insa pentru aceasta au nevoie si de o schimbare a organizarii. Astfel, ele isi dau seama ca trebuie sa refingureze departamentele creative, pentru a facilita dezvoltarea si procesele creative.

Trendul pentru 2015 in ceea ce priveste departamentele creative este alipirea acestora de segmentul celor care se ocupa de strategie, planificare media si tehnologie. In plus, agentiile iau in considerare ideea de a reuni o echipa mai mica atunci cand se lucreaza la un brief, in detrimentul impartirii brief-ului catre toate departamentele.

De fapt, agentiile se "joaca" in alcatuirea departamentelor, acestea experimentand diverse configurantii organizationale si procese aplicate diferit in functie de clienti si proiecte.

Sursa foto: Publicitate/ Shutterstock.