Cinci spoturi publicitare ale MedLife (patru pentru TV si unul pentru radio), in care se spune ca MedLife este "primul sistem sanatos din Romania", au fost interzise de la difuzare printr-o decizie luata marti de CNA, care a constatat ca acestea incalca legislatia audiovizualului, transmite Mediafax.

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a analizat, in sedinta de marti, cinci spoturi publicitare la sistemul medical MedLife, care au fost difuzate la Antena 3, Realitatea TV, B1 TV, Euforia Lifestyle, Antena Stars, Kanal D si Radio ZU. In acest caz, CNA a primit o reclamatie de la centrul medical Regina Maria, iar Consiliul a solicitat in acest caz si un punct de vedere de la Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC).

Potrivit informatiilor prezentate in sedinta de marti a CNA, aceste spoturi publicitare au fost difuzate in lunile noiembrie 2014 si martie 2015, iar din aprilie nu au mai fost difuzate.

La sedinta CNA de marti a fost prezenta si Anda Irina Dan, reprezentantul Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC). Potrivit acesteia, Comitetul Etic al RAC a decis ca aceste spoturi incalca prevederile Codului de practica in comunicarea comerciala elaborat de RAC.

"Comitetul Etic al RAC a analizat sesizarea venita din partea CNA si a constatat ca afirmatiile «doua milioane de pacienti anual» si «anual. unul din zece romani ne este pacient» (facute in multe din spoturile MedLife, n.r.) pot induce in eroare consumatorul. Tinand cont de faptul ca se face referire la numarul de vizite (la MedLife, n.r.) si nu la numarul de pacienti unici si de faptul ca un pacient poate face mai multe vizite la centrul medical, formularea este considerata ambigua (de Comitetul Etic al RAC, n.r.)", a spus Anda Irina Dan.

"In ceea ce priveste afirmatia «primul sistem sanatos din Romania», pentru care nu au putut fi aduse argumente specifice, s-a considerat ca aceasta poate fi interpretabila, avand in vedere ca nu este specificat clar la ce se refera termenul de «primul»", a mai spus Anda Irina Dan.

De cealalta parte, Diana Grosu, reprezentanta MedLife, a declarat in sedinta CNA de marti ca, pe 16 ianuarie 2015, MedLife a agreat impreuna cu Consiliul Roman pentru Publicitate "o serie de disclaimere", care au fost afisate in spoturile care au fost difuzate in luna martie. "Este vorba si despre un disclaimer referitor la «primul sistem medical sanatos din Romania»", a spus Diana Grosu.

"Legat de afirmatia «unul din cinci romani», conform populatiei rezidente a Romaniei la 1 ianuarie 2014, comunicate de Institutul National de Statistica si a datelor interne ale MedLife, pentru comunicarea «unu din cinci romani a fost deja pacient» am facut referiri suplimentare pe site-ul MedLife si am prezentat un document intern, care atesta ca, pana la 1 ianuarie 2015, avem 4,3 milioane de pacienti, document pe care l-am trimis catre RAC", a mai spus Grosu.

Ea a facut referire si la afirmatia "MedLife, primul sistem sanatos din Romania". "In ceea ce priveste «primul sistem medical sanatos», ni s-a sugerat (de catre RAC, n.r.) ca acest termen sa fie introdus intre ghilimele, lucru cu care nu am fost de acord, iar disclaimer-ul agreat este «MedLife este operatorul privat cu cea mai mare cifra de afaceri, cel mai mare numar de pacienti persoane fizice si abonati de clinici si spitale din Romania». Disclaimer-ul acesta a insotit toate comunicarile noastre atat pe TV, cat si pe radio si in orice macheta de presa", a mai spus aceasta.

Cei mai multi membri ai Consiliului National al Audiovizualului au decis, insa, ca aceste spoturi incalca legislatia audiovizualului, respectiv articolul 93 din Codul audiovizualului, potrivit caruia "Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa respecte, indiferent de forma si de durata, principiile de protectie a minorului, de informare corecta a publicului, de respectare a demnitatii umane, de asigurare a unei concurente loiale".

Astfel, CNA a decis sa aplice in acest caz o decizie de intrare in legalitate, ceea ce implica faptul ca aceste spoturi nu mai pot fi difuzate in aceasta forma care incalca legislatia audiovizualului.
CNA a decis sa aplice aceasta decizie, chiar daca spoturile nu mai sunt difuzate in prezent, pentru a preveni o reluare a acestora in forma care incalca legislatia audiovizualului.

"Pentru" aplicarea acestei decizii au votat Lorand Turos, Monica Gubernat, Viorel Buda, Dorina Rusu, Rasvan Popescu si Radu Calin Cristea, in timp ce Valentin Jucan si Radu Herjeu au votat "impotriva".

"As avea o problema cu «primul» daca ar aduce prejudiciu altora, dar, in cazul acesta, cuvantul «primul» nu inseamna ca ceilalti (celelalte clinici medicale, n.r.) au un sistem care nu este sanatos", a spus Valentin Jucan.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri