Saptamanalul Banii Nostri a lansat astazi cea de-a treia editie a anuarului Cei mai puternici 66 romani, impreuna cu 6 dintre cei pe care romanii i-au considerat cei mai puternici: Gigi Becali, Viorel Catarama, Sorin Oprescu, Silviu Prigoana, Mihaela Radulescu, Robert Turcescu
Numele lui Gigi Becali se regaseste in toate cele patru categorii de puternici din anuar, si conduce in clasamentul general, fiind nominalizat de 48,2% din totalul celor 1,050 de respondenti la sondaj, anunta un comunicat al publicatiei. Omul de afaceri este de parere ca sursa puterii sale este vointa divina, dar recunoaste ca banii sunt cei care i-au dat posibilitatea sa actioneze. Daca n-as fi avut bani, credeti ca mai aveam curaj sa ma lupt cu toata lumea? Nu, pentru ca nu aveam putere. Eu cred ca banii sunt arma mea, a declarat Becali la conferinta de lansare a anuarului.

Un alt om de afaceri, Viorel Catarama, contrazice aceasta idee. Esti mai puternic cand detii o functie publica decat daca ai un cont substantial in banca. Puterea vine mai degraba dintr-o functie publica si din posibilitatea de a lua decizii pentru mai multi. Eu nu ma simt puternic acum. Am simtit puterea scaunului si puterea de a face bine sau rau din pix. Aceasta e adevarata putere, a spus Viorel Catarama.

Doctorul Sorin Oprescu relationeaza puterea cu contextul, explicand ca exista situatii in care puterea se estompeaza. Nimic nu depersonalizeaza mai tare, inclusiv puterea, decat armata, spitalul, sau puscaria, a declarat Oprescu. Silviu Prigoana opineaza insa ca puterea rezida in informatie. Fara informatia care ajunge la oameni, brut, noi nu am mai fi personaje. O parere similara exprima si Robert Turcescu: Eu nu am alta putere decat puterea cuvantului rostit si a intrebarilor pe care le pun.

Acesta s-a aratat insa socat de tabloul puterii creionat de anuar: Cred ca ne aflam intr-un moment usor schizoid al societatii romanesti, a comentat el, adaugand Totusi, e important sa ne vedem asa cum suntem, sa ni se puna o oglinda in fata, si cred ca acest anuar, mai mult decat oricare altul, o face.

Mihaela Radulescu, realizatoarea emisiunilor Vaya con Diva (Radio Guerilla) si Duminica in Familie (Antena 1), crede ca puterea vedetelor de televiziune este mai mica decat a jurnalistilor cu mare expunere si rezida mai degraba in capacitatea de a influenta. Am considerat ca e bine sa dam un exemplu si altora, ca exista si alte feluri de a cheltui banii. Atunci m-am simtit cea puternica, dandu-le ajutoare oamenilor.

14 decidenti, 13 businessmeni, 20 de influenti si 19 simboluri alcatuiesc lista celor mai puternici 66 romani in anul 2006. Acestia includ 5 personalitati din sport, printre care Nadia Comaneci, Gheorghe Hagi, Mircea si Razvan Lucescu, dar si Adrian Mutu, 5 vedete de televiziune: Andreea Esca, Andreea Marin, Mihaela Radulescu, Teo Trandafir si Florin Calinescu, 5 jurnalisti si analisti: Ion Cristoiu, Robert Turcescu, Emil Hurezeanu, Cristian Tudor Popescu si Silviu Brucan. 10 din cei 66 sunt femei, printre ele numarandu-se Monica Macovei, Mona Musca si Monica Tatoiu.

Decidentii reprezinta intreg spectrul politic, incluzindu-i pe presedintele Traian Basescu, presedintele PD Emil Boc si colegul sau Vasile Blaga, UDMR-istii Marko Bela si Gyorgy Frunda, presedintele PRM Corneliu Vadim Tudor, premierul Calin Popescu Tariceanu si colegul sau de partid Theodor Stolojan, dar si social-democratii Mircea Geoana, Ioan Rus si Adrian Nastase.

Cercetarea care sta la baza anuarului a fost realizat de Centrul de Sociologie Urbana si Regionala (CURS), identificand pe baza unor intrebari deschise pe cei care au cea mai mare putere in luarea deciziilor sau in a le influenta, pe cei ce detin puterea financiara si pe cei investiti cu putere simbolica.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri