Internetul si panotajul sunt singurule canale care au crescut in ultimii zece ani in ceea ce privestul consumul de media, in timp ce televiziunea, presa scrisa si radioul au inregistrat scaderi, conform unui raport al Biroului Roman de Audit Transmedia, organizatie care masoara audienta presei scrise si a mediului online si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor)

Astfel, in timp ce pe zona de internet numarul de utilizatori a crescut de 3-4 ori, pentru presa scrisa, televiziune si radio numarul consumatorilor a scazut.

Daca in 2005, 48% din populatia oraselor citea zilnic cel putin o publicatie tiparita, in prezent cititorii nu depasesc 13% din populatie.

“O scadere semnificativa a consumului zilnic este evidenta si in cazul radioului – de la 59% la 36% din populatie, in cazul TV-ului descresterea fiind de 13 procente, de la 89% la 76%. Interesul oamenilor s-a canalizat catre internet, utilizatorii zilnici crescand de 5 ori in ultimii 10 ani si atingand 56% in 2015 in mediul urban. Panotajul este cel care nu a suferit modificari in ultimii 10 ani, el fiind influentat doar de obiceiurile oamenilor zilnice de calatorie, care s-au mentinut constant”scrie in raportul BRAT.

Televiziunea, panotajul si internetul, preferatele advertiserilor

De altfel, primele canale media in ceea ce priveste investitiile in publicitate sunt televiziunea, panotajul (OOH) si internetul. Cea mai buna evolutie in ultimii zece ani a fost inregistrata de internet.

In urma cu o luna in Romania erau 11,1 milioane de utilizatori de internet (conform Internet World Stats) in timp ce in 2005 erau circa 4 milioane de utilizatori, potrivit unor date oferite in urma cu zece ani de catre Dan Georgescu, fostul sef al Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicati (ANRC), organizatie care intre timp s-a transformat in ANCOM.

De asemenea, daca in urma cu 10 ani timpul mediu petrecut pe internet era de 30 de minute pe zi, acum acesta depaseste trei ore, la egalitate cu TV-ul.

“Daca am analiza timpul mediu doar pentru utilizatorii de internet, media ar trece de 280 de minute zilnic, mai mult chiar decat timpul mediu petrecut de oameni in exterior, expusi la panotaj. Tendintele observate in ceea ce priveste numarul oamenilor ce acceseaza un mediu se mentin si in cazul timpului zilnic petrecut accesand respectivul canal, dar descresterea este mai atenuata in cazul TV-ului si radioului”, mai spune oficialii BRAT>

Pe de alta parte, panotajul este mediul cel mai constant in ultimii ani. Mai exact, romanii petrec zilnic cate patru ore in afara cladirilor, iar panotajul este mediul la care oamenii sunt expusi cea mai mare durata pe parcursul unei zile.

“In ultimii 10 ani se observa o crestere usoara a timpului mediu zilnic petrecut in afara cladirilor, aceasta provinind in special de la zilele de sfarsit de saptamana, pentru care timpul mediu petrecut in aer liber de catre romani in 2015 a crescut cu 22 de minute in medie/zi fata de 2005”, conform datelor organizatiei care monitorizeaza consumul media.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri