Chiar daca avem vaga idee despre ce se intampla intr-o agentie de publicitate sau suntem stundenti care, abia iesiti de pe bancile facultatii vrem sa ne incununam de succes, tot ce trebuie sa facem este ca prin entuziasmul, perseverenta dar mai ales talentul nostru creativ, sa putem face o lume a lui Dorel, Cornel, Maria, matusei din Italia sau a grupului decoratorilor de usi, mai buna.
Marile provocari ale publicitatii: poti avea de-a face cu nume mari din industria publicitara romaneasca si nu numai, clienti dintre cei mai importanti, din Romania sau strainatate, eventual te lovesti de prestigiul unei multinationale, sau pur si simplu vrei ca spotul vazut la TV in urma cu cinci minute, in prime time, sa fie facut de tine, sunt doar cateva dintre motivele pentru care advertising-ul este un domeniu ravnit de multi. Insa pentru cei care au luat prea putin contact cu acest domeniu, iata cateva sfaturi care sa-i poata mobiliza. In primul rand cererea trebuie sa se adapteze ofertei si viceversa.

Proaspetii absolventi pot opta pentru un job intr-o shop de creatie precum Gavrila&Asociatii, unde tinerii sunt initiati de catre Alina Gavrila, principalul actionar al agentiei, care a dezvoltat alaturi de asociatul sau, Octav Gheorghe, un atelier de creatie si nu o uzina de bani. Intr-un interviu acordat publicatiei Wall-Street, Alina preciza ca succesul agentiei vine din imbinarea perfecta a bunei dispozitii cu rigurozitatea lucrurlui bine facut.

Profilul ideal al unui angajat al Gavrila&Asociatii?! Avem de-a face numai cu oameni tineri, media de varsta la noi este de 24 de ani. Toti sunt iesiti de pe bancile scolii, cu multa energie si vor sa faca publicitate. Daca nu exista prospetime, curaj si tinerete, nu ai ce cauta in domeniu. Publicitatea nu este un taram si un business pentru oameni 'batrani', ne spune Alina Gavrila.

Chiar daca ar fi foarte placut ca dupa ce obtinem un job in domeniul advertising-ului, sa intram direct in biroul nostru cu vedere spre centrul orasului si sa incepem sa lucram cu cei mai mari clienti ai companiei, trebuie sa fim realisti. Pentru cei care fac primii pasi in domeniu, provocarea aceasta poate insemna si prima usa inchisa in urma interviului.

Daca experienta ta in domeniu este egala cu zero, nu poti avea pretentia unui salariu foarte mare sau a unei tratatii dintre cele mai bune. Cu toate acestea, poti cu usurinta sa captezi cat mai multa informatie. Important este sa fii original si creativ. Chiar daca portofoliul tau nu e stufos, il poti face sa fie. Nu se supara nimeni daca faci cateva reclame proprii, mai ales daca esti pus in fata situatiei de a gasi minusuri reclamelor din revistele tale preferate. Daca esti interesat de un post de copywriter sau designer, considera freelancing-ul, o modalitate eficienta de a intra in afacere.

Pe de o parte, sunt oameni pe care-i cunoastem si cu care am vrea sa lucram, fara prea mari introduceri. Pentru oamenii pe care nu-i cunoastem, proba este una si aceeasi, foarte simpla de altfel: stau in conference-room o ora, doua, trei, si ne spun la sfarsit la ce s-au gandit. Nu trebuie sa fie foarte riguros, nu trebuie sa fie print, nu trebuie sa fie TV, nu trebuie sa aiba 30 de secunde, sau A4. Si daca ne spun ceva interesant..., ne spune Andrei Cohn, director de creatie si actionar al agentiei de publicitatea Cohn&Jansen / Ashley & Holmes.

Dedicatiunea si entuziasmul, atuuri in publicitate

De asemenea, daca esti in cautarea unui job pe partea de creatie, scrie un e-mail directorului de creatie al agentiei. Descrie-te pe un ton prietenos, profesional si ofera-i cateva informatii despre un brief facut de tine. Mai mult decat atat, fii sigur ca te adresezi cui trebuie.

Noi nu racolam oameni direct, si din punctul asta de vedere sunem destul de pasivi, ne manifestam dorinta pe net sau pe site-ul nostru, telefoanele de acolo nu sunt de la vreun departament de resurse umane ci sunt al meu daca e vorba de creatie si al Cristinei (n.r. Cristina Jansen, managing director al agentiei), daca e vorba de partea de management, continua Andrei Cohn. Nu folosim ceva standard: sa aiba 1.80, sa stie limbi straine. Poate fi si din Nepal, completeaza el.

Este indicat sa urmezi cursurile unei scoli de profil, daca iti doresti sa afli cat mai multe practici din domeniu. Totusi, asta nu inseamna ca ne grabim sa ne facem bagajele si sa ne mutam langa cea mai apropiata scoala de publicitate. Internetul ofera foarte multe posibilitati, materiale din care poti invata advertising si de acasa.

Esti pasionat de advertising? Chir mai mult decat atat? Daca ai putea vedea o reclama la TV ai putea spune: As putea face mai mult de atat!. Te-ai putea dedica muncii tale atat de mult incat ai ramane la birou mai mult de cele opt ore de program? Acestea sunt doar cateva intrebari de a caror raspunsuri trebuie sa tii cont pentru a face o cariera in advertising. De asemenea, entuziasmul vizavi de viitorul loc de munca este foarte important. De multe ori, oamenii cu foarte multa experienta obosesc si sunt luati la creativitate de cei cu mai putina experienta, dar mult entuziasm.

Chiar daca de cele mai multe ori ne lovim cu capul de pragul de sus, chiar daca ni se inchide in nas usa unui birou, publicitatea este un taram prea putin exploatat in care ne putem gasi locul, daca intr-adevar suntem dozati cu ceva talent. Si daca mai auzim si replici in genul: Nu credem in structurile foarte mari ci in calitatea exceptionala a oamenilor (Andrei Cohn), nu putem decat sa devenim si mai entuziasti si sa ne dorim sa excelam in domeniu advertising-ului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri