"O fetita de sapte ani, care locuieste in Marsilia, in Franta, si careia ii plac jocurile. De asemenea, lumina soarelui trebuie sa patrunda usor prin ferestre"...aceasta este una dintre povestile din spatele unui imagini din catalogul IKEA, publicatia cu cel mai mare tiraj din lume. Pentru ca, da, fiecare imagine are o poveste. Dar catalogul IKEA, cea mai citita publicatie din lume- cu exceptia, Bibliei, are si el o poveste.

Produsele pot fi introduse in catalog abia dupa ce au fost fabricate intr-o prima serie si testate. Catalogul este un simbol al IKEA din 1951, de cand a fost editat pentru prima data, in prezent fiind tiparit in 213 milioane de exemplare, in 32 de limbi din 48 de tari.

Acesta este produs in aproximativ un an si jumatate, iar pentru realizarea sa lucreaza 100 de persoane. Varianta care va prezenta colectia disponibila in magazine incepand din septembrie a fost trimisa la tipar inca din aprilie-mai, iar aproape jumatate din catalogul din 2017 a fost deja realizat. Astfei, cei 100 de oameni din echipa IKEA au inceput deja sa lucreze la publicatia care va fi lansata in septembrie 2018.

“Noi spunem ca se pot face greseli, dar daca faci o greseala la nivelul acesta...se multiplica in sute de milioane de exemplare. Exista o varianta principala, iar pentru ea facem inca 60-70 de versiuni. De exemplu, daca avem un servetel pe masa, se poate ca cei din Norvegia sa ne zica ca ei nu au aceasta varianta de servetel. Si o schimbam cu altul. Iar intr-o tara asiatica sa ne zica ca nu folosesc deloc servetele. Si, atunci, il scoatem de tot”, explica Alexandra Zetterman Åbrandt, managerul responsabil pentru publicatiile tiparite ale IKEA.

Fotografia de pe coperta aleasa de un consiliu format din cinci persoane

Pentru a alege fotografia de pe coperta (foto 2- coperta catalogului sept 2015-august 2016), dar si pentru a aproba imaginile si textele din catalog exista un consiliu format din cinci persoane. Manager de catalog este Johan Wickmark. “Ei sunt cei cinci VIP. Iar el este Dumnezeul catalogului”, adauga Zetterman Åbrandt.

Fotografia de pe coperta este aleasa in functie de produsele pe care compania isi doreste sa le comunice, dar si de contextul fiecarei tari.
“As dura o ora sa va povestesc cum alegem imaginea”, spune razand managerul.

Publicatia este editat de IKEA Communication (ICOM), divizia de comunicare de produs a retailerului, in cadrul acesteia lucrand 284 de persoane, dintre care 58% fiind femei si avand 20 de nationalitati. Catalogul este realizat in cel mai mare studio foto din Europa si unul dintre cele mai mari la nivel mondial. Aici pot fi aranjate in jur de 60 de camere pentru a fi fotografiate pentru site ori catalog.

“Sa nu atingeti peretii pentru ca multe lucruri nu sunt asa cum par. II vopsim si apoi facem fotografii, iar vopsim, iar fotografiem. Asa este continuu si vopseaua nu are timp sa se usuce”, ne spune Alexandra Zetterman Åbrandt.

Cum este creata o imagine pentru catalog sau site

Atunci cand vedem fotografia unei camere in catalog echipa incearca sa comunice unu- doua produse, iar in jurul lor sa creeaza o atmosfera.

“De exemplu, in aceasta fotografie (foto 3), trebuie sa promovam patul. Iar designerul creeaza un fel de reteta. Si, mereu, lucram cu o poveste si un personaj. In acest caz, este vorba de o fetita de sapte ani, care locuieste in Marsilia, in Franta, si careia ii plac jocurile. De asemenea, lumina soarelui trebuie sa patrunda usor prin ferestre”, ne explica Linda Vrbanac, specialist in comunicare in cadrul ICOM.

Tot in acest studio sunt realizate fotografiile si filmarile pentru site (foto 4), in special pentru IKEA Ideas, o sectiune in care compania ofera clientilor idei de a-si decora camerele.

“In cadrul laboratorului de idei pentru web incercam sa cautam care sunt tendintele. Iar aceste fotografii le publicam apoi pe site, dar si in social media. In general dureaza in jur de doua saptamani din momentul in care ne gandim la o anumita aranjare a camerei, la un anumit scenariu si pana cand imaginea poate fi publicata pe site. Practic, aproximativ o saptamana dureaza sa aranjam camera, o zi o avem pentru a face fotografiile, si alte cateva zile pentru editare, pentru a primi aprobarile pe imagini”, ne explica unul dintre fotografii din studioul foto.

Ce este cel mai greu cand lucrezi pentru prezentarea produselor IKEA?
“Sa obtii informatiile corecte de care ai nevoie. Lucram cu foarte multi oameni si fiecare are propria opinie”, afirma unul dintre editorii foto din studio.

Afla cum sunt testate produsele IKEA si cat dureaza ca o idee sa devina un obiect pe raftul magazinelor IKEA din textul: Reportaj in centrul de comanda al IKEA: drumul de la idee pana cand produsul ajunge pe rafturile magazinelor

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri