Ioana Ionescu are, la doar 35 de ani, o experienta profesionala inedita si bogata. In ultimii 13 ani a trecut prin domenii diverse, de la concierge intr-un hotel de top din Bucuresti la real estate si in final la carma marketingului celui mai mare lant de cinematografe din Romania, Cinema City.

Ioana Ionescu a absolvit comunicare si relatii publice in cadrul SNSPA din Bucuresti si primul job l-a obtinut in ultimul an de facultate, la 22 de ani, cand s-a angajat concierge la JW Marriot Bucharest Grand Hotel.

”Mi-a placut acel loc din primul moment cand am pasit in holul impresionant al hotelului, avea un aer... <<filmic>> si, vreme de 3 ani, a fost <<casa mea departe de casa>>. Era o atmosfera speciala, iar colectivul in care lucram era unul de oameni foarte tineri si entuziasti, completat de manageri extraordinari, profesionisti desavarsiti. Puterea brandului Marriott sta, de altfel, tocmai in acesti oameni si in respectul aratat de companie acestora, o reflectare directa a filosofiei lui JW Marriott insusi, care considera ca daca are grija de asociatii sai (nu angajatii sai), acestia vor avea grija de oaspeti, iar afacerea va merge de la sine. In plus, a reprezentat prima mea experienta intr-o companie multinationala, unde am absorbit toate informatiile, transformandu-le in cunostinte si abilitati de lucru. De acolo am deprins o disciplina extraordinara a muncii, responsabilitatea actiunilor proprii si, poate mai mult decat orice, o preocupare deosebita pentru client”, povesteste Ioana Ionescu pentru wall-street.ro.

Au urmat apoi sapte ani de real estate, domeniu in care a avut ocazia sa se implice in dezvoltarea si implementarea de strategii de marketing si vanzari, product development si branding, din pozitii de non-management si/sau management (PGV Towers, Upground, City Mall, parcuri comerciale ARGO Real Estate din Iasi, Suceava, Sibiu si Oradea).

Retailul este zona de care m-am si indragostit iremediabil, orice mall avand o viata proprie, fiind un organism viu, a carui inima este chiar cinematograful. In 2005, cand am intrat eu in imobiliare, practic nu exista piata de real estate, astfel ca am putut trai pe viu un ciclu intreg: fara piata (dar cu mult curaj, initiativa, entuziasm si credinta), piata intr-o crestere haotica si rapida, stagnare pentru cativa ani (epoca glaciara), piata in cadere si azi, piata cu tendinte de stabilizare, insa neconfirmate inca pe o durata relevanta de timp”, mai spune Ioana.

Despre Cinema City si IMAX stia deja chiar din calitatea de iubitor de film si spectator de cinema, dar si prin prisma relatiilor profesionale. ”O semnare cu un jucator de talia sa este esentiala pentru calitatea vietii oricarui centru comercial”, puncteaza Ioana.

Interviul de angajare in calitate de director de marketing al Cinema City si IMAX a constat in doua intalniri – una cu directoarea regionala de marketing si comunicare pentru Ungaria, Romania si Bulgaria (”un povestitor innascut – care mi-a spus foarte multe despre companie, istoria si evolutia brandului, dar si un experimentat reporter de investigatie, ulterior discutand lucruri specifice, punctuale, cu aplicatie si conexiune directa cu brandul, inclusiv intrebari despre piata de media din Romania”) si cea de-a doua cu seful marketing-ului international, discutie care s-a concentrat mai mult pe latura creativa si coordonarea unui proiect de la concept la implementare, cu eficientizare de costuri.

Vedem filme, intr-adevar, dar nu atat de multe si de des pe cat s-ar crede si ne-am dori

”Uneori ajung sa cred in cel putin sase lucruri imposibile inainte de micul dejun”, la fel ca si Alice din Tara Minunilor. Asa isi rezuma Ioana programul zilnic. Departamentul de marketing al Cinema City are biroul in cinematograful din AFI Palace Cotroceni, in imediata apropiere a salii T IMAX, ceea ce ii permite sa vada exact cine sunt clientii cinematografului. Demonteaza insa rapid ideea potrivit careia oamenii care lucreaza in cinema ”vad filme pe banda rulanta”. ”Vedem filme, intr-adevar, dar nu atat de multe si de des pe cat s-ar crede si ne-am dori. O zi de lucru de-a mea se imparte, in general, intre pregatirea deschiderilor de noi locatii, campanii strategice, media planuri, evenimente organizate in cinematograf de catre distribuitori de film (avanpremiere sau vizionari speciale) sau evenimente private si conferinte in salile VIP sau intr-una dintre salile standard, intalniri si conferinte telefonice, multe schimburi de e-mailuri, raportari si prezentari”, enumera Ioana.

Au fost patru ani in care a deschis zece noi cinematografe dintre cele 23 existente azi in Romania, dintre care 5 doar anul trecut. A lansat, alaturi de echipa sa, tehonologia 4DX, IMAX si le promite spectatorilor aceeasi experienta fie ca merg intr-un cinema in Bucuresti sau la Piatra Neamt.

Noi cinematografe in Bucuresti, Buzau si Piatra Neamt

Dupa inaugurarea cinematografului din Timisoara, unul dintre putinele din lume ce reuneste sub acelasi acoperis cele mai inovatoare tehnologii cinematografice actuale - IMAX si 4DX -, compania isi propune noi deschideri in Bucuresti, Buzau si Piatra Neamt. In 2015, Cinema City a alocat un buget total de investitii de circa 27 mil. euro pentru cele cinci multiplexuri deschise. ”2016 va continua in acelasi spirit, bugetul de investitii final putand fi comunicat abia la finele anului”, completeaza Ioana.

Cum pot fi incurajati romanii sa mearga mai des la cinema? In primul rand prin deschiderea unuia in orasele din intreaga tara, considera Ioana. Ea ofera drept exemplu cazul din Drobeta-Turnu Severin, unde Cinema City a deschis primul cinematograf dupa 14 ani in care nu mai functionase niciunul in oras.

In topul celor mai vizionate filme ramane ”Avatar”, regizat de James Cameron, urmat de ”Star Wars: Trezirea Fortei” si ”Furios si iute 7”.

”Romanii au o preferinta evidenta pentru toate productiile proiectate in format 3D, desi in celelalte tari aceasta tehnologie nu mai este la fel de apreciata. In plus, romanii aleg mai degraba filmele de actiune si cele fantasy, spre deosebire de cei din Ungaria, de exemplu, carora le plac mai mult comediile si filmele de dragoste”, explica Ioana.

Cinema City Romania a urcat anul trecut pe locul 3 in reteaua Cineworld, dupa Regatul Unit si Polonia, depasind Ungaria ca numar de cinematografe si sali. In Romania reteaua numara 23 de multiplexuri in 16 orase din tara (Bucuresti, Arad, Bacau, Baia Mare, Braila, Cluj, Constanta, Deva, Drobeta-Turnu Severin, Iasi, Ploiesti, Pitesti, Suceava, Targu Jiu, Targu Mures si Timisoara), totalizand 38.820 de locuri in 211 sali complet digitalizate (dintre care 2 sali IMAX si 3 sali 4DX).

Sursa foto: Cinema City Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri