Daca antreprenoriatul poate parea dificil, pentru Ioana Romanescu a fost presarat cu zahar extrafin si cu unt din Normandia, ingrediente care au creat un business in continua ascensiune, unde produsul vedeta este un cupcake cu filosofie, filosofie ce are la baza respectul si atentia fata de client.

Ioana Romanescu este fondatorul si cake designerul de la Cupcake Philosophy, care, in urma cu doi ani, a investit intr-o idee: aceea de a transforma un desert aparent simplu intr-un cupcake cu filosofie. Studiile specializate in strainatate, in domeniul dulce, au ajutat-o sa creeze cupcake-uri in diferite sortimente, care sa se diferentieze usor pe piata de profil prin gustul deosebit si designul special. Astfel, dupa doi ani, Ioana Romanescu are un business cu o crestere organica spectaculoasa de 75% din al doilea an si care s-a extins si mai mult, odata cu deschiderea unui magazin in Bucuresti, in zona Piata Victoriei, la parterul cladirii America House, pe Bulevardul Nicolae Titulescu 4-8.

Un business preparat ca un cupcake
Totul a inceput cu o filosofie: aceea de a crea un produs care sa produca emotie, fara un motiv anume. Astfel ca, in paralel cu o cariera in finante, Ioana dezvolta Cupcake Philosophy. Pret de doi ani, ziua incepea la 4 dimineata in laborator si se termina tarziu, impartindu-si timpul intre doua cariere si casa. Insa pasiunea de a crea cupcake-uri invinge cariera in finante in momentul in care deschide primul magazin fizic. In acel moment decide sa investeasca mai mult timp intr-un business care cerea deja si mai multa implicare din partea ei.

”Cupcake Philosophy este un brand pe care l-am crescut asemenea unui copil - din pasiune, cu multa rabdare si dedicare, iar acum este timpul sa iesim in lume, la scoala. Astfel ca, la dorinta noastra si la cerinta clientilor, intram intr-o noua etapa, aceea prin care vom avea si un magazin fizic, unde clientii pot cunoaste direct produsele.”

Pentru lansare s-au investit aproximativ 40 000 de euro in dezvoltarea laboratorului (certificat HACCP – sistem de management al sigurantei produselor alimentare) si a echipei. Insa, in ciuda faptului ca l-a gandit ca pe un business pentru suflet, acest lucru a transformat Cupcake Philosohy intr-un brand dulce la care apeleaza, cu incredere, in jur de 80% clienti fideli si 20% clienti noi.

Fidelizarea si comenzile repetate ale clientilor au fost indicatorii de succes care i-au dat incredere Ioanei ca se poate extinde, cat sa ajunga la si mai multi clienti, care pot fi atrasi in universul cupcake-urilor cu filosofie.

”M-au ajutat foarte mult clientii existenti care ne-au trimis un feedback incurajator si au facut recomandari la randul lor. Acest lucru reiese in urma sondajelor de satisfactie unde 100% dintre clienti au spus ca vor recomanda Cupcake Philosophy cunoscutilor.”

Munca din spatele unui produs premium
Ioana a fost omul care s-a implicat in acest business inca de la inceput, de la executie, creatie, pana la contactul cu clientul. Si pentru ca orientarea spre client a fost directia spre care s-a indreptat constant, Ioana si-a pus la bataie experienta in finante si studiile certificate in calitatea si designul deserturilor pentru fi omul bun la toate.

Fiecare cupcake exceleaza prin gust si design, iar asta este dovada clara a exigentei si a profesionalismului – doua ”ingrediente” pe care Ioana si le-a impus de la inceput. Mai mult, pentru ca intelege ca si acest domeniu este unul care evolueaza, Ioana este prezenta la numeroase targuri si ateliere dedicate acestei industrii si mentine legatura cu specialisti cunoscuti din Europa si Canada.

Dar cum un produs bun are nevoie de o analiza calitativa clara, Ioana foloseste in evaluarea business-ului un sondaj creat cu ajutorul clientilor. Astfel ca, feedbak-urile primite in urma acestui sondaj, dar si cele obtinute in urma relatiei directe pe care o creeaza cu clientul, o ajuta sa-si modeleze si sa-si dezvolte produsele.

Cupcake-urile preferate ale clientilor
Cele mai comandate cupcake-uri sunt cele care combina mai multe arome, confirmand faptul ca gustul primeaza inainte de toate. Dar, foarte aproape, sunt urmate de cupcake-urile personalizate cu logo de companie sau cu mesaje si de cele cu design special pentru evenimente importante (nunta, botez, aniversare).

Pentru ca, de regula, clientii care apeleaza la Cupcake Philosohy sunt din zona corporate sau cei care vor un desert special pentru un eveniment, acum, Ioana vrea sa-i cunoasca si pe cei care sunt in cautarea unui produs dulce, premium, fara sa aiba un motiv anume (”No Reason Joy” – nu doar o filosofie, ci si o categorie de cupcake-uri speciale). Astfel ca, magazinul din Piata Victoriei va fi locul de intalnire pentru toti pasionatii de cupcake-uri cu filosofie si unde o poti intalni personal pe Ioana Romanescu.

Cele mai mari provocari ale business-ului
Dezvoltarea unei afaceri, fie ea si una dulce, nu este usoara, astfel ca Ioana Romanescu a trebuit sa modeleze o strategie prin care sa ia in calcul toate aspectele care nu depind de ea.

”Trebuie sa poti prezice cate comenzi ai si in ce perioada, cum sa organizezi furnizorii de materie prima care nu-ti ofera o constanta si cum sa cresti afacerea pastrand o calitate ridicata a produselor, astfel incat sa ramai premium si sa mentii un indicator ridicat de satisfactie a clientilor. Aceste lucruri devin temelia businessului si pe ele trebuie sa cladesti totul perfect. Acest proces poate fi de multe ori o provocare, dar cu o organizare buna si cu multa munca creez din asta o noua filosofie, care ma inspira la un nou cupcake,” marturiseste Ioana.

Ioana Romanescu a dovedit ca poti sa transformi o pasiune intr-un business apreciat, mai ales daca ai si o experinta in zona de management si finante. Dorinta care a ghidat-o: ”Vreau ca atunci cand un om se gandeste ca ar manca ceva dulce sa se gandeasca, de fapt, ca ar manca un cupcake de la Cupcake Philosophy.”

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri