In anul 2002, McDonald\'s a anuntat ca va schimba uleiul pentru prajire a cartofilor. Reactia consumatorilor a fost una foarte acida, invocandu-se faptul ca gustul nu mai era la fel de bun ca inainte. De fapt gustul era acelasi, si asta pentru ca desi anuntase, compania nu schimbase inca tipul de ulei folosit. Daca stam sa ne gandim, nici dupa patru ani de zile nu s-a intamplat acest lucru.
Concurenta pe piata produselor sanatoase este din ce in ce mai mare, si asta incepand din 2002 cand Wendy's and KFC au redus grasimile din meniuri. La fel si Burger King, care va incepe sa testeze un nou ulei in aproximativ 90 de zile. In tot acest timp, McDonald's, nu a precizat o data exacta cand va finaliza testele secrete pe care le-a anuntat in ultimul timp.

Este de inteles ca McDonald's va fi foarte receptiv in ceea ce priveste schimbarea ''semnaturii'' sale in legatura cu cartofii prajiti, imagine care a inspirat forma de Golden Arches. "Intr-o categorie de produse in care exista o evaluare a mancarii, cartofii prajiti vor avea mereu rate foarte ridicate. Ei sunt, in mod inexorabil, legati de brand, poate chiar mai mult decat celelalte produse'', a apreciat un director executiv, dupa cum informeaza presa internationala.

Previziunile destul de sumbre ridica spectrul unui PR de cosmar in cadrul McDonald's, orice atitudine ar lua compania. Daca schimba uleiul cu grasimi nesaturate pe care il foloseste, compania va intampina exact aceleasi reactii din partea consumatorilor ca acum trei ani. Daca pastreaza acest tip de ulei, McDonald's poate intampina probleme judiciare din partea avocatilor pe probleme de sanatate. Intrebarea care se pune: ''Care este cel mai putin rau dintre cele doua?''

Efectul placebo, problema de PR

"Am testat pana acum foarte multe tipuri de uleiuri si suntem incurajati de rezultatele testelor'', a precizat purtatorul de cuvant al McDonald's. Chiar si criticii McDonald's vad o dilema in luarea unei decizii corecte. Stephen Joseph, CEO al BanTransFats.com, dezaproba faptul ca uleiul cu grasimi nesaturate schimba in mod semnificant gustul sau textura mancarii si admite ca efectul placebo creaza o adevarata problema de PR.

Modul cum o companie reuseste sa comunice in sfera problemelor cu grasimile nesaturate poate afecta gustul mancarii, conform lui Baba Shiv, profesor de marketing asociat al Universitatii Stanford si conducatorul echipei de cercetare in marketingul placebo-ului. Astfel ca aroma merge in combinatie cu emotiile unei persoane, legate de brand-ul respectiv.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri