Este pentru prima data in istoria Romanian PR Awards cand se acorda un astfel de premiu. Agentia a convins juriul cu rezultatele celor sase campanii de PR inscrise in competitie, campanii implemetate in ultimul an, pentru clientii Unilever, Gabriel Rosia Montana, DTH Television Group (BOOM) si Itsy Bitsy FM. Pe langa aceasta distinctie, agentia a primit si un premiu special pentru pionierat, pentru campania de lansare a radio-ului pentru copii, Itsy Bitsy FM.

“Este o mare onoare pentru noi sa fim agentia de PR a anului, cu atat mai mult cu cat nu vorbim despre o agentie de PR, ci despre un departament, creat in urma cu un an. Suntem mandri ca am avut oportunitatea sa dezvoltam proiecte complexe, unde am putut dovedi creativitate si gandire strategica, iar recunoasterea industriei ne motiveaza si ne incurajeaza sa cautam excelenta in tot ceea ce facem”, spune Ioana Manoiu, PR Director al GMP.

Cum comunicam eficient in Romania?Campaniile GMP au fost apreciate cu entuziasm in randul juriului. “Jurizarea premiilor a fost facuta individual de membrii juriului. Surpriza a fost mare cand am realizat ca toate campaniile inscrise de agentia GMP primisera punctaj foarte bun, iar agentia urma sa primeasca mai multe premii. Decizia de a oferi acest premiu special a fost fireasca, si in calitate de profesor si membru al juriului ma bucur sa vad ca exista o astfel de echipa in Romania,” spune Prof. Jürg Leipziger, Presedintele Academiei Germane de Relatii Publice si Presedinte de onoare al Societatii Germane a Agentiilor de Relatii Publice.

Tempo, cea mai premiata agentie

Nici agentia Tempo nu s-a lasat mai prejos, adjudecandu-si un Silver Award si un Golden Award in categoria comunicare comerciala. Gala din 2006 marcheaza 3 premiere pentru Tempo: al treilea an consecutiv cand agentia urca pe podiumul excelentei in comunicare, al doilea an in care isi adjudeca Aurul in aceasta categorie si primul an in care obtine cele mai importante doua premii in aceeasi categorie – Aur si Argint.

Campania “Cu drag, pentru tine!”, pentru clientul Danone, a fost premiata cu Silver Award for Excellence, distinctia fiind inmanata de Jürg Leipziger. Campania s-a desfasurat la nivel national, in perioada februarie – aprilie 2006, avand ca finalitatea lansarea Laptelui Proaspat de la Danone. “Cu drag, pentru tine!” a generat un numar de peste 17 milioane de expuneri in presa scrisa, cumulat prin 132 de articole, 2 materiale TV si 3 stiri radio. La nivel de perceptie, campania a adus companiei Danone o consolidare a imaginii de brand, un procent de 89% dintre consumatori considerand ca Danone este un “high-quality brand”.

“Cu drag, pentru tine!” a pus accentul pe comunicarea emotionala, unul dintre instrumentele de comunicare utilizate in campanie fiind o inovatie absoluta a echipei de PR Tempo: o vacuta origami realizata din hartia fiecarui ziar sau revista catre care au fost indreptate mesajele. Referitor la aceasta tactica, domnul Jürg Leipziger, Presedintele Academiei Germane de Relatii Publice, a spus in cadrul Galei “I wish I have done it”, apreciind creativitatea si efortul echipei de a comunica personalizat si cu impact.

Campania “Biosecurizat”, realizata pentru clientul Agricola Bacau in perioada martie – iulie 2006, a castigat Golden Award for Excellence, premiul fiind inmanat de Prof. Tony Meehan, membru CIPR si director al juriului Golden World Awards. Domnia sa a spus in momentul decernarii premiului "This is a campaign by the book", apreciind in mod deosebit felul in care echipa a reusit sa transforme o situatie de criza intr-o oportunitate unica. Strategia echipei a fost aceea de a crea un “trust-mark” pentru Agricola, care sa sustina intregul portofoliu de produse, informeaza un comunicat al agentiei. Biosecurizat a reusit sa genereze o crestere cu 13% a volumului de vanzari de carne de pui fata de perioada similara a anului trecut. In plus, termenul “biosecurizat” a intrat in vocabularul comun al autoritatilor si al publicului.

Anul trecut, echipa de PR a agentiei Tempo a castigat Golden Award for Excellence la sectiunea campanii comerciale pentru lansarea berii Holsten in Romania, fiind singurul Aur din aceasta categorie. In 2004, campania “Operatiunea Ultima Sansa” a obtinut Silver Award in cadrul Galei care celebreaza in fiecare an excelenta in comunicare.

Marii Romani au luat aur

Cum comunicam eficient in Romania?Campania de PR Mari Romani, realizata de TVR, a fost distinsa cu Golden Award for Excellence, la categoria „Campanii non-comerciale”, din cadrul Galei Excelentei in Relatii Publice. Campania Mari Romani a reprezentat un proiect unic in audiovizualul romanesc, nefiind numai un program de televiziune, ci o dezbatere nationala, al carei scop a fost acela de a se vorbi despre reperele romanilor. Mari romani a avut o acoperire puternica in presa centrala, locala si agentii, fiind generate peste 400 de articole ample, la care se adauga numeroase mentiuni ale campaniei.

Premiul i-a fost inmanat Cristinei Constantinescu, director Comunicare si Relatii Internationale TVR, de Thomas Achelis, presedintele Forum for International Communications si organizator al celei de–a patra editii a Saptamanii PR-ului Romanesc. „Premiul obtinut in aceasta seara vine sa certifice faptul ca am reusit sa indeplinim obiectivul principal al acestei campanii: acela de a crea o dezbatere nationala despre valoare; despre reperele romanilor, despre identitatea noastra ca popor”, a declarat Cristina Constantinescu.

Monica Macovei, "Comunicatorul anului”

"Am constatat ca foarte multi politicieni sunt deranjati de mesajul meu direct. Ma bucur ca, in aceasta seara, acest lucru este apreciat", a spus Monica Macovei. Ea a recunoscut ca, desi a primit premiul pentru cel mai bun comunicator, nu se condidera "nici politician, nici specialist in comunicare". Insa, nu i-a iertat nici de aceasta data pe politicieni, criticand "limbajul alambicat" pe care acestia il folosesc in discursurile lor, limbaj prin care "nu reusesc sa transmita ceva" sau "evita sa spuna" lucrurilor pe nume.

Competitia a fost structurata pe doua categorii: campanii comerciale si campanii non-comerciale, la care s-a adaugat sectiunea dedicata studentilor. Anul acesta, in competitia Romanian Public Relations Award 2006, cel mai important eveniment de recunoastere a excelentei in domeniul comunicarii, au fost inscrise 69 de campanii, pentru toate cele trei categorii. De altfel, editia 2006 a Romanian PR Award a inregistrat o crestere cu 51% a campaniilor inscrise in concurs la categoria persoane juridice.

Juriul a fost compus din 13 membri, practicieni PR din cinci tari, iar criteriile de examinare a fiecarei lucrari au inclus profesionalismul si competenta dovedite in cercetarea, planificarea, executia, evaluarea campaniei, dar si creativitatea demonstrata in realizarea acestuia. S-au acordat premii de Aur si de Argint, premii speciale, premiul Compania PR a anului si premiul Comunicatorul anului.

Juriul a fost format din Thomas Achelis, membru in board-ul IPRA (International Public Relations Association), Nelly Benova, Presedintele Asociatiei de PR din Bulgaria, Dumitru Bortun, Presedintele Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice, Cristina Guseth, Director Freedom House, Anca Harasim, Presedinte Executiv AmCham Romania, Gilda Lazar, Corporate Affairs Director, JTI Romania, Jürg Leipziger, Presedintele Academiei Germane de Relatii Publice si presedinte de onoare al Societatii Germane a Agentiilor de Relatii Publice, Profesor Tony Meehan, Chairman TMA Communications Limited, Dr. Calin Sabac, Partener al Academiei Europene de Relatii Publice, Adriana Saftoiu, Consilier Prezidential si Purtator de cuvânt al Presedintelui Romaniei, Sef al Departamentului de Comunicare Publica, Lidia Solomon, Director de Relatii Publice Vodafone Romania, Adrian Vasilescu, Consilier al guvernatorului BNR, Mircea Vasilescu, Redactor-sef Dilema Veche.