Ce inseamna avatarul unui client si cu ce ne ajuta in procesul de branding? Avatarul reprezinta profilul clientului ideal, mai exact personalizarea calitatilor unei persoane care va aprecia cu cea mai mare probabilitate propunerea ta de brand, iti va asculta mesajul, va investi in brandul tau, si ii va indrepta pe ceilalti catre brand, ce vor ramane loiali brandului pe care il reprezinti.

Sa stabilesti cine este clientul ideal, sau avatarul, inseamna sa reusesti sa vezi prin ochii altei persoane, sa intuiesti ce simte, sau sa ii cunosti experientele. Este posibil sa cunosti deja pe cineva care intruchipeaza aceste trasaturi; sau poti cauta in continuare aceasta persoana. Profilul ideal al clientului ar trebui sa fie atat de real pentru tine, incat sa te poti adresa aceastei persoane atunci cand compui un text, creezi continut pentru un discurs de vorbire publica, sau prin mesaje din social media. Un profil al clientului ideal este un portret al unei persoane care poseda toate caracteristicile unui client cu care visezi sa lucrezi - sau unul cu care lucrezi deja. Oricum, este important sa faci aceasta persoana cat mai reala posibila.

Deseneaza o imagine a clientului tau ideal. Sau, daca clientul ideal exista deja, foloseste o fotografie sau o schita a acelei persoane. O lista cu caracteristici trebuie creata, unde sa incluzi lucruri precum genul, varsta, profesia, situatia financiara, starea civila, zona de locuit, tipul casei, preferintele alimentare, distractiile, nivelul de activitate, sanatatea, rutina, si ceva care solidifica aceasta imagine precum o persoana reala in mintea ta. Nu toate trasaturile il va califica direct pentru a fi un client ideal; cu toate acestea, te va ajuta sa il gasesti si sa ii trimiteti mesajul.

Un profil al clientului ideal este o metoda eficienta pentru definirea nisei tale. Multi dintre noi incep sa se concentreze pe o piata larga, si se straduiesc sa gaseasca modalitati de a se restrange catre o nisa, care va fi cea mai buna pentru brandul nostru. Multi proprietari de branduri constata ca definitia de nisa este un efect secundar placut de a crea profilul clientului ideal.

Un profil al clientului ideal este cel mai bun asistent pe care il vei gasi vreodata pentru redactarea paginilor web, a articolelor de pe blog, a comunicatelor de presa, a brosurilor si a altor materiale de marketing. Deoarece aceasta este o persoana pe care o cunosti bine, poti vorbi direct in timp ce redacteaza, sporind sansele ca mesajul sa fie citit si transmis.

Citeste si:
Noua locatie Burger King, record de vanzari in regiune
Record pentru Burger King din...

Un profil al clientului ideal iti ofera un model cu care sa construisti o relatie - o relatie care se va aprofunda si va deveni mai semnificativa pe masura ce compania se dezvolta, la fel ca si relatiile pe care le vei dezvolta cu clientii actuali. Cunostintele tale despre aceasta persoana vor creste si se va aprofunda, facand comunicarea mai semnificativa pentru consumatorii care conteaza cel mai mult.

Cred cu tarie ca fara un profil corect al clientului ideal, te vei confrunta cu dificultati in transmite mesajul tau. O poveste despre clientul ideal este cea mai usoara cale de al face sa devina o persoana reala in mintea ta. Urmatorul pas este de a contracta o companie specializata in cercetare de piata, si cu siguranta, vei atrage clientii tai de vis.

Sursa foto https://stocksnap.io

Citeste si:
Polestar 2 este cu un pas mai aproape de productia de serie
Polestar 2 este cu un pas mai...

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
O noua tipologie de consumatori in industria de lux, Henry