Desi mai este ceva timp pana sa ne uitam in buzunare si sa facem o cura de cumparaturi pentru perioada sarbatorilor, advertiserii s-au pus deja pe treaba.

Motivul este unul intemeiat: "Pentru ca este perioada cu cea mai mare incarcatura emotionala pe toate palierele de consumatori cu asteptari si disponibilitatea de a cheltui pe masura, fiecare brand incearca sa se diferentieze cumva pentru a intra in cosul de cumparaturi", a precizat pentru Wall-Street Linda Willy, director executiv al agentiei BtB Advertising.

Totusi, in alergatura pentru a fi pe primul loc in perioada sarbatorilor, unii fac marea greseala: se grabesc

"Oamenii incep sa faca cumparaturi mai devreme decat de obicei si an de an incep sa se obisnuiasca cu asta", a precizat Bill Bruce, directorul creativ al BBDO New York, care se poate lauda cu un trio pe lista clientilor: eBay, Dell si Campbell. Agentia a iesit pe piata cu ofertele de sarbatori ale celor trei companii mai devreme ca niciodata. "Sunt cativa care asteapta saptamana dinainte de sarbatori pentru a face cumparaturi insa multi altii le-o iau inainte", a completat acesta pentru publicatia Ad Age.

Conform unui studiu recent al companiei Big Research, 40.4% dintre consumatori au inceput sa-si faca cumparaturile de sarbatori inainte de Halloween, comparativ cu o pondere de 40.1%, de anul trecut.

Vodafone si McCann indeamna deja consumatorii sa faca pe cineva fericit. "De Craciun este cea mai activa perioada pentru vanzarile telefoniei mobile si toti competitorii pregatesc oferte generoase. In acest context comunicarea trebuie sa faca 'the extra mile' ca sa convinga potentialii clienti. Provocarea briefului promotiei de Craciun Vodafone 2006 a fost in primul rand strategica, si anume: integrarea strategiei de comunicare a marcii cu oferta promotionala de anul acesta", a precizat Adrian Botan, director de creatie pe Europa Centrala si de Est, al McCann Erickson.

Dinamica clientilor tine producatorii pe jar

Sarbatorile, pe langa faptul ca ofera diversitate de produse consumatorilor, reprezinta si "curba de varf a sezonalitatii, urmarind sa prinda cat mai mult din cresterea pietei. Promotiile, la randul lor, joaca un rol hotarator, consumatorul roman fiind obisnuit de cativa ani incoace ca in aceasta perioada sa apara 'super-oferte' iar multe dintre cumparaturile 'mai grele' precum masini, electronice si electrocasnice, sa fie facute in aceasta perioada.Marketingul de sarbatori o ia razna