2017 a inseamnat pentru g7 afaceri de aproximativ 8 milioane de euro si proiecte din ce in ce mai diferite fata de anii anteriori, pornind de la schimbarile ce au loc in comportamentul de consum pe care brandurile mizeaza. „Retailul se transforma tot mai mult in loc de testare, experimentare si interactiune cu produse noi, a declarat Corina Chiorean, director executiv g7, agentie de marketing care activeaza in domeniile FMCG, produse electronice, cosmetice si pharma.

g7 ofera strategii de activare de brand si solutii de crestere pentru un portofoliu de aproximativ 60 de companii din industrii FMCG, pharma si retailul de produse electrocasnice si comestice. Cele mai cerute servicii in cadrul g7 sunt cele de activare de brand, care detin o pondere de 70% din totalul serviciilor furnizate.

„Clientii isi doresc tot timpul abordari noi, inovative si creative, diferite in fiecare an - acest lucru e extrem de motivant si in acelasi timp provocator pentru o agentie. Insa nu toate propunerile inovatoare ajung sa fie implementate in piata, din cauza unor varii obstacolele, precum bugetele limitate, birocratia sau riscurile percepute”, spune Corina Chiorean.

O tendinta evidenta in piata este aceea de „digitalizare”. Tot mai multe branduri incearca sa integreze interactiuni digitale in comunicarea lor, sa le imbine cu experienta de cumparare in diverse medii – acolo unde oamenii se informeaza, compara anumite marci, testeaza produse, isi personalizeaza servicii si produse, iau decizii etc.

„Cred totusi ca digitalizarea cu orice pret poate aduce efecte nedorite daca nu tinem seama de firescul uman din viata noastra. Viata consumatorilor nu se va muta definitiv in mediul online, la fel cum nu va ramane exclusiv in cel fizic. Mediul de comunicare se imbina intr-un fel in care ne deschide cai noi spre a intelege fiecare consumator in parte. Cheia va fi ca noi, cei care propunem solutii de interactiune in marketing, sa gasim echilibrul si sa pastram firescul din viata oamenilor”, considera directorul g7.

Pentru anul in curs, g7 mizeaza pe crearea de experiente pentru consumatori, care de altfel este terenul pe care brandurile vor ajunge la publicul lor tinta. „Retailul se transforma tot mai mult in loc de testare, experimentare si interactiune cu produse noi. Comunicarea pe care brandurile o initiaza pe toate canalele de comunicare trebuie sa fie consecventa, in orice mediu aleg sa ajunga la consumatorii lor”, spune Chiorean.

De altfel, dupa 19 ani de activitate si de-a lungul aproximativ a 200 de milioane de interactiuni cu cumparatorii romani, segmentarile si impartirile pe categorii nu mai sunt de ajutor in marketing mai spune directorul g7.

„Fie ca vorbim despre achizitia de electronice & electrocasnice, de cosmetice sau orice alte bunuri de larg consum, vorbim, de fapt, despre aceiasi oameni, cu nevoi si aspiratii, cu preocupari si apasari, cu pasiuni, cu perceptii diverse si preferinte variate, formate de-a lungul timpului. Daca pornim de la intelegerea acestor lucruri despre audienta careia vrem sa ii comunicam, atat brandurile cat si noi, agentiile, vom avea mesaje relevante, experiente cu sens pentru cumparatori si, in timp, le vom castiga si loialitatea”.

Una din tendintele pe care le-am observat in ultimii ani in retailul european si care a venit si in Romania se refera la faptul ca achizitiile recurente de produse sunt din ce in ce mai automatizate (fie achizitionate on-line, fie pre-comandate), pe cand produsele mai sofisticate sunt cele cautate in retailul fizic pentru experiente si consultanta despre utilizare, context in care mediul de retail devine un loc de expozitie si experienta, o scena de comunicare a personalitatii brandului, in lumea fizica.

Cei mai mari clienti pentru G7, care activeaza in industriile FMCG, pharma, retailul de electrocasnice si comestice, sunt multinationalele din FMCG, cu care grupul colaboreaza de foarte multi ani, cu unii inca de la inceputul businessului g7, in 1999. De la inceputul anului, g7 a adaugat portofoliului clienti noi din alte industrii, precum educatie, servicii de avocatur, real estate, carora le ofera servicii de strategie de brand si product marketing.

Investitiile alocate de companii pentru marketing au fost in crestere anul trecut cu 10%-20%, iar tendinta pare a se pastra si in 2018, pe fondul cresterilor salariale si ale consumului in general. „Un alt factor care a determinat o alocare mai ampla de resurse in comunicare e data de aparitia unor noi medii de comunicare unde oamenii se informeaza, compara, achizitioneaza si unde brandurile fac tot posibilul sa le capteze atentia si sa le transmita mesaje relevante”, completeaza Corina Chiorean.

Cat despre comaniile care sunt mai dispuse sa investeasca in marketing, companiile B2C aloca bugete mai mari pentru a ajunge la publicul tinta, care de cele mai multe ori e dispersat in varii medii de consum. „Totusi, observ ca si alte tipuri de branduri, B2B, incep sa se uite mai atent la investitiile in marketing, in contextul in care tendintele legate de tehnologie si inovatie transforma peisajul de business si deschid noi piete’, mai spune directorul g7.

In Romania exista inca foarte mult spatiu neexplorat de catre branduri in viata consumatorilor. De aici si potentialul semnificativ pe care cred ca agentiile il au in a crea mesaje relevante, experiente si interactiuni cu sens in favoarea brandurilor pe care le reprezinta. Desi exista agentii care concureaza pentru aceleasi bugete de marketing, cred ca fiecare dintre noi avem un teren pe care suntem cei mai buni – aici cred ca sta valoarea, in a continua sa facem ce stim mai bine.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri