Am citit o serie de pozitii care atacau atat reactia mamicii, cat si reactia jurnalistilor. S-a vehiculat ca ar fi ”facatura” sau ca jurnalistii se implica degeaba intr-un astfel de scandal.

Daca ar fi sa privim situatia punctual, contestatarii au dreptate. Da, o mamica a fost la cinematograf cu cei 2 copii si nu a putut cumpara un pachet ”Family” deoarece era nevoie de 2 adulti. Daca am analiza doar evenimentul in cauza, nu ar fi nimic serios de dezbatut. E o situatie mai putin favorabila, dar nu care sa necesite atat de multa mediatizare.

Dar totusi, de ce ? De ce lumea a reactionat ? De ce mamica a scris acel articol ? De ce a fost preluat de jurnalisti ?

Raspunsul e unul simplu : contextul social. Contextul social poate schimba orice intamplare. O poate amplifica sau o poate diminua. Dar puterea contextului reprezinta elementul care schimba complet situatia de mai sus.

In primul rand, mamica singura care creste 2 copii. Si deja am spus tot. E un subiect suficient de sensibil, ce atrage usor atentia opiniei publice. Pur si simplu i s-a spus ca nu formeaza o familie, desi tot ce isi dorea era sa petreaca putin timp alaturi de copiii sai. Cu siguranta, in mintea lor, ei sunt o familie. Cine este, de fapt, acest cinematograf care le spune ca nu sunt o familie ?
Repet…nu e vorba de bilete in sine. E vorba de ce simbolizeaza acel raspuns si de emotia negativa creata.

In al doilea rand, dezbaterea legata de familia traditionala. Un subiect suficient de controversat incat sa atraga atentia opiniei publice. Avem deja opinii pro si contra, probabil va urma si un referendum.

Contextul social dominat de cele 2 aspecte de mai sus a amplificat acest eveniment.

Trecand un pic la general, putem spune ca modul in care oamenii interpreteaza si analizeaza reprezinta o cauza reala a aparitiei crizelor de imagine sau problemelor de reputatie. Un lucru mai putin inteles e ca nu e niciodata vorba despre gestul, cuvantul sau decizia in sine. E vorba de ce simbolizeaza acel gest, cuvant sau decizie. E vorba de ce emotie ”trezeste”. E vorba de ce simt oamenii. Si oamenii actioneaza in functie de anumite instincte, emotii, nevoi sau principii. Cand actiunile noastre vor crea emotii negative, crizele de imagine si problemele de reputatie isi vor face aparitia. Cand actiunile noastre le vor incalca anumite principii, crizele de imagine si problemele de reputatie vor aparea.

Singura solutie consta in a intelege publicul si riscurile ce pot aparea. Cu cat vom intelege mai bine publicul, cu atat vom putea preveni si proteja reputatia noastra. Cu cat vom intelege mai bine publicul, cu atat vom putea gestiona crize de imagine.

Daca este un lucru sigur pe lumea aceasta, e ca imaginea, reputatia si relatia cu publicul relevant sunt influentate de TOT ceea ce facem sau spunem. Acceptand acest lucru, vom putea fi mai atenti la acele aspecte ce pot fi interpretate negativ.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri