Dana Nae Popa, ownerul agentiei de comunicare Pastel, considera ca in 2019 nu vor exista schimbari notabile la nivelul industriilor care sa-si doreasca sa comunice, ci mai degraba o reconfigurare a mixului de canale de comunicare folosit.

“Clientii sunt mai atenti la eficienta canalelor folosite, mai ales ca se vehiculeaza o noua criza”, spune fondatoarea Pastel, agentie de comunicare integrata specializata in crearea de experienta de brand fondata in urma cu 13 ani.

Pastel a terminat 2018 cu afaceri de peste 1,1 milioane euro, in usoara crestere fata de anul anterior. “Dincolo de serviciile specifice solicitate de clientii nostri, in 2018 am simtit mai mult ca niciodata nevoia clientilor de a gasi in agentie un partener care sa le inteleaga business-ul si nevoile acestuia, inainte de a rezolva un brief de comunicare. Astfel, chiar daca in prima instanta solicitarea cuprindea anumite servicii punctuale, solutiile propuse au venit sa raspunda nevoilor de business intr-un mix care sa aduca brand-ului rezultate. Privind spre 2018, pot spune ca a fost anul in care s-au remarcat platformele de comunicare si campaniile integrate, cu viziune si obiective bine definite. Totodata, s-a remarcat mai mult ca niciodata rolul agentiei de consultant in comunicare. Nu exista retete predefinite in comunicare, iar cooperarea dintre agentie si brand au fost estentiale pentru realizarea strategiei care sa raspunda nevoilor de business”, spune Daniela Nae Popa.

In 2018, in topul clientilor Pastel s-au mentinut companii din industriile retail, auto si FMCG. Printre clientii Pastel se numara: Mondelez, Group Renault Romania, Colgate-Palmolive Romania, kika, Royal Canin, JTI, TCC.

Cum au evoluat investiile in comunicare si spre ce servicii s-au indreptat clientii in 2018? “Investitiile majore sunt in campaniile media, in asocierile cu marile festivaluri. Din discutiile cu unele agentii media se pare ca a fost o crestere a pietei in 2018, iar unele dintre ele spun ca au ajuns la nivelul de dinaintea crizei de acum 10 ani. Am observat si o crestere a campaniilor de employer branding, pentru ca oamenii sunt o resursa fara de care niciun business nu se poate dezvolta si care sunt din ce in ce mai greu de gasit”, explica Daniela Nae Popa.

Pretul benzinei in Romania,...
Citeste si: Pretul benzinei in Romania, mai mare decat media europeana in martie

De altfel, aceasta ultima tendinta va continua si in acest an, in opinia fondatoarea Pastel: “Criza fortei de munca pe toate planurile va determina companiile sa aloce bugete suplimentare pentru campanii de atragere de noi angajati, dar si pentru campanii de comunicare interna care sa ajute la fidelizarea celor existenti. Suntem in punctul in care companiile au constientizat rolul oamenilor, iar atragerea si mentinerea acestora este un obiectiv in care se va investi”.

Alte aspecte care au marcat industria de comunicare in 2018 si pe care companiile vor miza si in acest an sunt campaniile orientate spre brand, care sa nu vorbeasca tehnic despre un produs sau serviciu anume, mai spune Popa.

“Companiile au inteles nevoia consumatorului in era social media de a fi mereu conectati, de aceea transparenta si autenticitatea au fost cele care au dat tonul mai multe campanii reusite in 2018.Cred ca si in 2019 va fi despre autenticitate si transparenta. Insa, dincolo de acestea, desi multi il plaseaza la categoria trenduri, eu cred ca purpose a inceput sa se transforme intr-un lucru obligatoriu, ceea ce este imbucurator. Sper ca in 2019 sa creasca si mai mult nevoia si dorinta companiilor de a se implica si a contribui la schimbari care sa faca diferenta”, incheie directorul Pastel.

Gabriel Voicu, consultant...
Citeste si: Consultant: Factorii care au creat criza in 2008, nu se regasesc azi


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
De ce saptamana aceasta pietele financiare si-au adus aminte de criza