Afacerile din industria cinematografica depind de filmele si gusturile cinematografice ale clientilor, iar romanii sunt mari consumatori de filme cu supereroi. In cadrul Cine Globe, operator strain intrat pe piata locala in urma cu 5 ani, cele mai mari incasari au avut Aqua Man, Venom sau Avengers End Game, dupa cum a povestit Amitabh Vardhan, CEO Cine Globe, pentru wall-street.ro.

In top 5 filme cu cele mai mari incasari in cadrul Cine Globe se regasesc, pe langa filmele cu supereroi, animatia pentru copii Hotel Transvilania 3 si filmul horror The Nun. “A fost supriza anului in materie de bilete vandute, dar acest fenomen se explica pentru ca filmul horror s-a filmat in Romania, iar publicul roman apreciaza filmele straine in care regasesc elemente romanesti”, spune CEO-ul Cine Globe.

Cine Globe este un lant international de multiplexuri prezent in SUA, China, India, Romania si Bulgaria. Romania a fost prima tara din Europa in care Cine Globe a intrat si unde detine 2 locatii: in Botosani si in Bucuresti. “Romania are o piata cinematografica buna, una dintre cele mai bune din regiunea balcanica si continua sa creasca in comparatie cu Europa Centrala si de Vest, unde business-ul este in scadere”, spune Amitabh Vardhan.

Anul trecut a fost unul provocator pentru industria cinematografica cu multe suisuri si coborasuri, pentru ca am avut parte si de surprize in ceea ce priveste performantele filmelor. 2018 a inceput mai greu, cu rezultate nu foarte bune, dar a avut parte de o revenire in forta la sfarsitul anului, unde am inregistrat rezultate chiar mai bune decat 2017. Industria in care activam depinde de filmele si gusturile cinematografice ale clientilor nostri. Anul trecut am avut multe aparitii din serii celebre, insa cinefilii nu le-au gustat pe toate. Din punctul meu de vedere, acesta se datoreaza unui fenomen normal pentru ca oamenii vor fi intotdeauna in cautarea de idei noi, continut diferit si inovatie.

CEO-ul Cine Globe nu a oferit informatii despre vanzarile de bilete din 2018, explicand ca este prea devreme pentru a avea statistici. Potrivit ultimelor date financiare, publicate pe Ministerul de Finante, Cine Globe avea o cifra de afaceri de peste 1,5 milioane euro in 2017, insa raporta o pierdere de peste 450.000 de euro.

10 milioane de euro pentru noi cinematografe

“Romania este o piata valoroasa pentru noi, aici am decis sa deschidem primul multiplex din Europa, mai exact la Botosani, care este una dintre locatiile de suflet pentru echipa noastra. Botosani a fost un test pentru noi de a verifica feedback-ul pietei. Am concluzionat ca indiferent de marimea orasului, romanii isi doresc multiplexuri peste tot. Locatia din orasul moldovenesc a avut rezutate foarte bune din momentul lansarii si ne-a aratat ce strategie de business trebuie sa abordam pentru publicul romanesc”, spune Amitabh Vardhan.

Cine Globe intentioneaza sa ajunga la peste 20 de ecrane in urmatorii 2 ani si peste 100 de ecrane in urmatorii 5. Compania a semnat deja cateva locatii, iar urmatorul cinema Cine Globe se va deschide in acest an, la Sibiu.

Bugetul de investitii pentru urmatorii doi ani se ridica la peste 10 milioane de euro. Investitia intr-un cinematograf nou se ridica la 3,5 milioane euro, iar suma consta in achizitionarea sistemului de sonorizare Dolby Digital cu System Premium JBL, proiectoare 3D, reclinere.

"Piata romaneasca este inca una dintre cele mai mari din Europa de Est si continua sa aiba multe de oferit. Mai mult decat atat, strategia noastra de afaceri se concentreaza asupra oraselor mici care sunt interesate de un multiplex in orasul lor si ofera, de asemenea, un pic mai mult pentru experienta clientilor. De aceea, chiar si in planurile pe termen lung ne propunem sa continuam sa investim in locatiile din Romania", a declarat Amitabh Vardhan.

Pe langa inaugurarile din Romania, Cine Globe intentioneaza sa se extinda si alte piete din Europa, precum Serbia si Macedonia.

Sursa foto: By Dean Drobot/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri