Ceea ce poate parea nebunie pentru unii este visul implinit al altora. Pentru cei de la Electric Castle, inceputurile au fost clare si firesti. Si-au dorit sa faca un festival exact asa cum si-l imaginau, care sa le placa in primul rand lor. In aproape 6 ani de cand au rasunat primele acorduri la Bontida, Electric Castle a crescut organic de la o editie la alta. In fiecare an au fost adaugate scene, activitati si a fost imbunatatit felul in care arata si serviciile oferite celor care ii trec pragul. „Am ajuns in punctul in care credem ca Electric Castle este ca o vacanta pe care o pot avea oamenii in fiecare vara, la un castel din Transilvania”, spune Andi Vanca, Head of Communications Electric Castle.

Editia din 2018 a festivalului a adus la Bontida nu mai putin de 212.000 de oameni, un numar foarte apropiat de locuitorii orasului Ploiesti, de exemplu. Electric City, orasul din Bontida care apare pe harta in perioada Electric Castle, are dimensiunile Sighisoarei, se intinde pe o suprafata de 30 de hectare si traieste doar cinci zile. Granitele lui sunt delimitate de cei 13 km de garduri, iar pentru ca locuitorii lui sa se bucure de toate facilitatile tehnologiei, sunt folositi 15 km de fibra optica, 20 de km de cablu de internet si 900 de mp de ecrane LED.

Toate constructiile care se fac la fiecare editie dureaza, in medie, o luna, dezasamblarea, doua saptamani, iar in aceste perioade festivalul este tranzitat de 400 de TIR-uri si 110 containere sunt aduse la fata locului. Pentru ca natura sa nu aiba de suferit de la un an la celalalt, 1,5 tone de seminte de iarba sunt folosite pentru reinsamantare dupa ce se incheie festivalul.

Cine sunt cei care vin la Electric Castle

Media de varsta a celor care participa la Electric Castle este de 25 de ani. 52% dintre ei sunt barbati, iar 48%, femei. Cei mai multi au intre 18 si 25 de ani (57%), iar urmatoarea grupa de varsta o reprezinta cei cu varste cuprinse intre 26 si 30 de ani (21,6%). 10,1% au intre 31 si 35 de ani, 6,2% au peste 35 de ani, iar aproape 5%, sub 18 ani. 61% dintre ei sunt angajati, 24% sunt studenti, aproape 8% sunt liber profesionisti, iar aproape 7% sunt liceeni.

Majoritatea celor care vin la Electric Castle sunt din marile orase ale tarii (Cluj-Napoca – 37%, Bucuresti – 33%, Timisoara – 7%, Iasi – 4%, Constanta – 4%), iar 8% dintre participanti sunt straini care provin din Marea Britanie, Ungaria, Franta si Germania. Dovada faptului ca Electric Castle a reusit sa-si fidelizeze foarte bine publicul de-a lungul timpului este ca 61% dintre participanti sunt recurenti si obisnuiesc sa mearga anual la doua, trei festivaluri, in timp ce doar 39% sunt la prima experienta de acest gen.

Wall-Street.ro a stat de vorba cu Andi Vanca, head of communications EC, despre cum a evoluat Electric Castle, ce surprize pregatesc pentru editia din acest an si cat de dezvoltata este cultura festivaliera in Romania. Interviul, aici.

A saptea editie Electric Castle va avea loc intre 17 si 21 iulie. Florence + the Machine, 30 Seconds to Mars si Bring Me the Horizon sunt headliner-ii din 2019 ai festivalului. Abonamentele pentru Electric Castle 2019 se pot cumpara de pe www.electriccastle.com.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri