Cinemax, cel mai mare lant de cinematografe multiplex din Slovacia, a anuntat inca din toamna anului trecut ca va intra pe piata din Romania. Primul cinematograf va fi inaugurat pana in luna iunie a acestui an, in Veranda Mall, insa pe termen lung operatorul slovac ar putea sa investeasca pana la 30 milioane de euro in 7 locatii.

Lantul de cinematografe Cinemax apartine Continental Film, un business de familie cu capital privat infiintat in 1997, care mai detine si o companie afiliata pentru publicitate cinematografica. In Slovacia, Cinemax detine 65 de sali de cinematografe si este lider in piata. Romania este prima tara in care Cinemax a ales sa se extinda. De ce?

“La un moment dat am realizat ca ajungem in topul companiilor din domeniu in Slovacia. Mai avem inca doua proiecte pe care le putem desfasura, dar este credem ca ne-am atins capacitatea maxima de dezvoltare la noi in tara. Asa ca am inceput sa cautam noi provocari si potentiale parteneriate in strainatate si am gasit cateva proiecte interesante in Romania”, spune Tomas Drobny, CEO Cinemax.

Piata romaneasca este in crestere. Potentialul exista deoarece exista inca o lipsa de accesibilitate la ecrane cinematografice si la cinematografele premium. Chiar daca se deschid noi cinematografe, multi oameni trebuie sa calatoreasca pentru a vedea un film. Noi credem ca toata lumea ar trebui sa aiba propriul loc favorit la o distanta convenabila.

Dupa deschiderea cinematografului Cinemax din Bucuresti, operatorul va intra pe piata din Cehia la sfarsitul acestui an. “Credem ca o sala de cinema ar trebui sa fie bine conectata la alte servicii - este o combinatie perfecta pentru a avea cinematograful ca parte a unui mall. Extensia mall-ului Veranda reprezinta o oportunitate unica, deoarece ofera deja o varietate de branduri, servicii si fashion retail, care vor fi acum completate de optiunile de divertisment din care cinematograful face parte”, explica CEO-ul Cinemax decizia de a deschide prima unitate in Veranda Mall.

Pana la 30 milioane euro pentru 7 cinematografe Cinemax

Pe langa cinematograful din Veranda Mall, Cinemax va deschide o alta unitate in AFI Brasov in primavara anului 2020. Ambele cinematografe vor avea o suprafata cumulata de 5.300 m2, o capacitate de peste 2.000 de locuri si 24 de ecrane in total. Cinematografele Cinemax vor fi dotate cu ultimele sisteme de sonorizare DOLBY Atmos, proiector 4k laser si va oferi un spatiu intre scaune mai mare cu 10% comparativ cu spatiul standard oferit de restul cinematografelor. Ambele locatii vor avea fiecare o sala VIP si un lounge VIP.

“Este destul de complex procesul de semnare a unui contract cu un proprietar de mall. Mai ales pentru o companie noua pe piata. Ambii dezvoltatori au trebuit sa fie siguri ca suntem partenerul potrivit pentru ei. Si au fost o multime de negocieri si intalniri. Au vrut sa vada ce facem, cum facem, realizari reale si de ce cinematografele noastre sunt diferite - mai bune decat altele. Un cinematograf reprezinta o ancora in termenii de specialitate si un punct de atractie pentru fiecare mall. Ca standard avem 4-8% din suprafata totala inchiriabila”, explica CEO-ul Cinemax.

Locatia celui de-al treilea cinematograf Cinemax din Romania urmeaza a fi confirmata, iar reprezentantii se afla in negoiceri cu mai multi proprietari de mall-uri pentru proiectele noi. Operatorul slovac vede pe piata romaneasca potential pentru 20-30 de cinematografe.

Pe langa cele doua locatii deja semnate, Cinemax planuieste ca in urmatorii 3 ani sa deschida intre 5 si 7 cinematografe. Bugetul total de investitii se ridica la pana 30 milioane de euro.

Primele doua cinematografe Cinemax necesita o investitie de 2 milioane de euro fiecare, insa fiecare proiect este evaluat separat. “Depinde de numarul de ecrane, dimensiunea cinematografului, a conceptului etc. Trebuie sa oferim clientilor nostri ce e mai bun. Avem deci costuri mai mari decat concurentii nostri. De exemplu, ele se vad atunci cand investim in tehnologie, in confort, servicii si mai ales design. O investitie in cinematograful cu ecran lat ar putea fi de la 1 milion de euro la 2,5 milioane de euro. Si Cinemax intotdeauna investeste sume din partea superioara a acestui interval”, spune Tomas Drobny.

Cum isi propune Cinemax sa faca fata concurentei locale? “Ne dezvoltam cinematografele noastre nu doar ca o investitie, ci mai degraba ca un model in care vizitatorii nostri sunt in centrul atentiei. Mereu ne gandim la cum doresc sa fie tratati si ce doresc sa obtina pentru banii lor in timpul liber.Este vorba de intreaga experienta incepand cu un design primitor si confortabil, scaune de inalta calitate, echipamente de sunet si imagine de ultima generatie - intreaga tehnologie de cinema, pana la toaletele curate si elegante. Odata ce oamenii vor veni sa vada filme in cinematografele noastre, vor simti si vor vedea diferenta imediat”, incheie Tomas Drobny.

Continental Film este o companie privata si o afacere de familie fondata in 1997. Compania este in prezent unul dintre cei mai mari distribuitori de film din Slovacia. Compania include Cinemax, cea mai mare companie de operare a cinematografiei din Slovacia si compania Continental Media - divizia de vanzari publicitare in cinematografele Cinemax. Indicatorul EBITDA total a ajuns la 5,5 milioane euro in 2017, iar in 2018 se estimeaza ca EBITDA va ajunge la peste 6,5 milioane euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri