Cea de-a cincea editie a celui mai mare festival de muzica din Romania, UNTOLD, s-a terminat, insa in urma acesteia Clujul a ramas cu incasari de peste 45 milioane de euro, anunta seomanager.ro

Din cei peste 372.000 de participanti cat au fost in acest an in toate cele 4 zile, unii dintre ei mai pot fi vazuti inca pe strazile orasului Cluj-Napoca. Organizatorii estimeaza ca din total participantilor, 20% sunt din judetul Cluj, 20% din strainatate, iar restul de 60% venind din toata Romania. Si anul acesta au fost prezenti participanti din peste 100 de tari ca Anglia, Olanda, Franta, Belgia, Austria, Polonia, Ungaria, pana la tari exotice cum ar fi Argentina, Brazilia, India, China.

La o prima estimare, din cei peste 370.000 de participanti, cei 300.000 veniti din afara Clujului au cheltuit fiecare in medie, in cele 4 zile, cel putin 150 euro, pe cazare, transport, restaurante, terase, cumparaturi, vizite la muzee etc. La un calcul simplu, acest lucru inseamna o infuzie de capital in comunitatea clujeana de peste 45 milioane euro. Acesti bani se vor regasi apoi in impozite si taxe locale, dar si in incasari pentru business-urile locale sau pentru oamenii care au profitat de numarul mare de turisti prezenti, punandu-si apartamentele sau casele la inchiriat.

Bineinteles, Cluj-Napoca si Romania au castigat mult mai mult la capitolul imagine. Se scrie si se vorbeste la superlativ in toata lumea, iar tot participantii straini intervievati declara ca si-au schimbat total parerea despre Romania si ca au fost impresionati de ospitalitatea clujenilor.

Bugetul festivalului UNTOLD pentru editia aniversara a depasit suma de 16 milioane de euro.

Investitii de peste 1,3 milioane lei in inima orasului Cluj-Napoca.

Organizatorii UNTOLD declara ca au pus in practica un plan de actiuni menit a pune in valoare zona din centrul orasului unde isi desfasoara activitatea festival. Mai mult decat atat, organizatorii isi doresc sa fie un exemplu pentru comunitate si isi asuma ca, pe langa lucrarile de reamenajare a Parcului Central, pe o suprafata de 10.000 mp, necesare in urma folosirii parcului in cele 4 zile, sa faca si o extra-investitie in infrumusetarea a altor peste 50.000 mp din parc, suprafata folosita, an de an, de intreaga comunitate.

Astfel ca, in urma evaluarilor realizate alaturi de Primaria Municipiului Cluj-Napoca, UNTOLD isi asuma sa reamenajeze peste 60.000 de mp din parc, investitie care se ridica la suma totala de peste 1 milion de lei. Aceste lucrari sunt schimbarea unor portiuni de gazon, suprainsamantare, toaletare vegetatie si pana la amenajari peisagistice. Lucrarile au fost deja incepute, urmand a fi realizate pana la finele lunii august 2019. Pentru a reda clujenilor parcul in cel mai scurt timp, au fost contractate, in paralel, mai multe firme specializate care se ocupa deja de lucrari.

Si pentru Cluj Arena organizatorii UNTOLD si-au asumat sa contribuie la pastrarea in conditii optime a gazonului, cu atat mai mult cu cat UNTOLD sustine echipa de fotbal U Cluj. Deja a fost inceput procesul de inlocuire a portiunilor de gazon afectate in urma festivalului cat si a altor zone din teren, afectate in urma exploatarii uzuale de peste an sau unde gazonul era deja bolnav, urmand ca in maxim 1 saptamana lucrarile sa fie finalizate.

Suma pe care o va cheltui UNTOLD in acest sens, este de peste 370.000 lei. Pe langa lucrarile de la gazon care au inceput inca de luni dimineata, odata cu eliberarea suprafetei de joc, organizatorii vor evalua alaturi de managementul Cluj Arena si eventualele deteriorari survenite in afara terenului de joc, urmand ca toate cheltuielile rezultate, sa fie acoperite integral de catre UNTOLD, la fel ca si in anii precedenti.

Festivalerii UNTOLD, donatii de 21.000 lei pentru Spitalul de Copii Cluj-Napoca

Una dintre noutatile acestei editii Untold a fost optiunea pentru festivalieri de a avea ocazia sa doneze banii ramasi pe bratara de festival, fie la plecare din festival, fie online (in aplicatie sau pe site-ul festivalului), pana vineri, 10 august 2019. Acestia au demonstrat si de aceasta data ca sunt cei mai frumosi fani pe care ii poate avea un festival, pana in prezent fiind donati peste 21.000 lei, urmand ca suma finala, alaturi de alte contributii ale UNTOLD, sa fie folosita integral pentru imbunatatirea conditiilor de cazare a copiilor din cadrul Spitalului de Copii Cluj-Napoca.

Untold a alocat 30.000 de euro pentru instalarea a mai multor aparate de aer conditionat in spital, 16 fiind deja montate, alte 25 urmand a fi montate pana la finalul lunii august. Motivati de aceleasi ganduri pentru copii aflati in spitale, UNTOLD a finalizat in 2019, alaturi de asociatia Daruieste Viata, si primele doua camere sterile din Transilvania, la Clinica de Pediatrie Nr 5, sectia de Oncologie. Investitia totala a fost de peste 100.000 euro, 20.000 euro fiind stransi din donatiile participantilor la festival, restul de peste 80.000 fiind acoperit de catre UNTOLD.

La nivel national, sunt deja renumite campaniile BAC de 10, prin care toti cei care iau nota 10 la Bac, participa gratuit la UNTOLD, dar si campania BLOOD NETWORK. In acest an, campania de donare de sange a fost prezenta in toate centrele de transfuzie din tara, precum si in 9 din cele mai mari orase din tara, prin caravana mobila. Rezultatele din acest an au fost extraordinare, sangele donat salvand sau urmand sa salveze, peste 5000 de vieti.

Cea de-a 5-a editie a festivalului UNTOLD a avut loc in perioada 1-4 august 2019, si a adus peste 200 de artisti, dintre care cei mai asteptati au fost Robbie Williams, Armin van Buuren, Martin Garrix, Dimitri Vegas&Like Mike, Steve Aoki.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri