La sfarsitul lunii octombrie, Leo Burnett a anuntat schimbari in cadrul companiei, schimbarile acestea insemnand noi directii de dezvoltare: “23”, “The Practice” si “iLeo”.

Pe fondul penetrarii internetului, digitalizarii consumatorilor si numarului mare de mesajele de brand livrate de consumator, era necesara evolutia in directia interactive. Anuntata acum doua luni, iLeo a devenit operationala incepand cu 15 decembrie. “O noua generatie de consumatori revendica noi teritorii de interactiune in care comunicarea de marca nu reuseste sa fie indeajuns de relevanta. Aceste evolutii si noi directii au determinat aparitia diviziei de interactive marketing iLeo”, declara Mugur Patrascu, managing partner al diviziei Leo Interactive.

“Avem rol de evanghelisti acum”, a spus in cadrul conferintei de presa, Mugur Patrascu. Si pe buna dreptate. iLeo, ca si companie de marketing interactiv, va experimenta, va cauta calitatea si va dezvolta in timp puterea exemplului, dupa cum spun ei. Principalele elemente care se incadreaza in activitatea iLeo sunt strategie de marketing digital, strategie si management de comunitati virtuale, branding digital, mobile marketing si viral marketing, reprezentantii companiei explicand pentru Wall-Street ca “pentru inceput, targetul va fi mai mult axat pe produs. Vom incepe cu partea online, dar pana la sfarsitul anului vom promova si partea de mobile marketing”.

'iWebdeveloper-ii' conecteaza clientii la retea

Activitatea iLeo, va fi initial strans legata de Leo Burnett & Target, Ioana Iordache, CEO al companiei precizand ca “lucram cu iLeo la fel ca si cu celelalte agentii din cadrul Leo Burnett. Totul pleaca de la departamentul de strategie si asta pentru ca folosim strategia comuna grupului”.

Solutia marketerilor de astazi este una singura, propusa de cei de la iLeo: “sa intre in mediul asta, asta cu atat mai mult cu cat tinerii nu mai gusta TV-ul ca inainte”. “Partea de creatie este facuta in-house, la fel ca si partea de web developement, care este in totalitate la noi. Design-ul insa, este impartit”, a mai spus Ioana Iordache.

iLeo face parte din reteaua Arc Network, care are deschise 36 de birouri in intreaga lume si aproximativ 1300 de angajati. Lansarea iLeo a corespuns si cu lansarea site-ului, care este de fapt o revista de informatii lunare cu tendinte, directii, interviuri, si "perspective mult imbunatatite". Echipa Leo Interactive are deocamdata patru membri, Mugur Patrascu, Dominic Timotin, chief programmer, Cristian Spiridon, programmer si Elis Iaia, branComm manager. Pana la sfarsitul anului insa, reprezentantii agentiei au anuntat ca vor lura aici 7 sau 8 specialisti. Site-ul este sub forma unui newsletter, cu frecventa o data pe luna, a carui continut va fi in proportie de 50% generat de utilizatori.

Consumatorul nu s-a sofisticat numai intr-o directie, iar iLeo va participa la cultivarea unui dialog permanent intre marci si publicul ce adera la noile medii digitale. Practic, clientii trebuie sa invete sa se digitalizeze, mai precis sa-si promoveze produsele prin cea mai la indemana cale de acees, internetul.

Starlink sau agentia de media, divizata

2007 este anul schimbarilor majore in Leo Burnett din moment ce si agentia de media a grupului, Starlink, urmeaza sa se divida in doua agentii: Starlink Media si Starlink Creative Services, care vor oferi servicii de media, respectiv de creatie. "Nu am vrut sa ne implicam pana acum in PR pentru ca acest domeniu era vazut ca o sora mai mica a publicitatii. Pe de alta parte, relatiile publice sunt un domeniu care nu ne-a inspirat pana acum", anunta la inceputul lunii ianuarie Stefan Iordache, chief operating officer al grupului.

Starlink, detinuta majoritar de actionari locali si minoritar de grupul Publicis, a gestionat de-a lungul timpului clienti precum Romania Libera, Yves Rocher, Anchor, Unicoms Bulgaria sau Spoko Bulgaria. in 2005, compania a avut, in medie, opt angajati, o cifra de afaceri de circa 2,8 milioane de euro si un profit net de aproximativ 268.000 de euro, potrivit Ministerului de Finante.

Neconventionalismul se plateste la idee

In ce priveste agentia 23, aceasta este noul atelier de idei al grupului si este condus de Elena Livinti, managing director, si Bogdan Naumovici, creative director. Iordache spune ca intre nou-infiintata agentie 23 si Leo Burnett&Target - agentie full-service, dar cu un focus declarat pe servicii de creatie, ca si agentia 23 - exista o diferenta. "Agentia 23 se concentreaza pe intelegerea problemelor de business ale clientilor pentru care ofera solutii neconventionale", a explicat Stefan Iordache, despre 23, care “genereaza idei si este platita la idee".

Leo Burnett devine Interactive prin lansarea iLeoCat despre The Practice, ea a devenit functionala de la jumatatea lunii noiembrie, ca agentie independenta, care lucreaza in parteneriat cu grupul Leo Burnett, atunci cand serviciile specializate oferite de una dintre cele doua agentii sunt solicitate de clientii celeilalte. Ioana si Stefan Iordache impreuna cu Gabriela Lungu au pus bazele acestei companii care se concentreaza foarte mult pe serviciile de consultanta.

Companiile aflate sub umbrela Leo Burnett Romania numara in total circa 180 de angajati. Trei dintre cele sapte agentii care activeaza in prezent in cadrul operatiunilor Leo Burnett Romania - respectiv Leo Burnett&Target, Starcom Media si Starlink Media - sunt afiliate retelelor detinute de grupul mondial de publicitate Publicis (Franta). Publicis este prezent cu actiuni intr-o proportie minoritara in agentiile mentionate.

In prezent, sub umbrela lui Leo Burnett activeaza cele sapte sapte agentii: Leo Burnett&Target (full-service), The Practice (PR), 23 (shop de creatie), Starlink Creative Services (creatie), iLeo (servicii interactive), Starlink Media si Starcom (ambele ofera servicii de comunicare media).