Anul 2007 debuteaza cu o serie de mutari strategice care schimba pozitiile de forta pe o piata cu o crestere estimata la 80-100%. InternetCorp anunta cea mai importanta miscare de pana acum.
Internet Corp, unul dintre liderii segmentului de publishing online din Romania, a anuntat ca incepand cu 1 martie 2007 se va reprezenta pe cont propriu in procesul de vanzare al spatiului de publicitate. Astfel, Internet Corp va vinde spatiile publicitare disponibile pe site-urile din portofoliu si in cadrul newsletterelor zilnice pe care le trimite abonatilor sai, alaturi de alte proiecte speciale dezvoltate personalizat pentru fiecare client.

Principala provocare pentru InternetCorp ramane, in 2007, dezvoltarea portofoliului de branduri concomitent cu cresterea permanenta a calitatii continutului editorial. Suntem la momentul de fata unul dintre cei mai importanti publisheri online din Romania - de fapt, din punct de vedere al audientei, ramanem cel mai important publisher independent pe o piata pe care cei mai multi dintre actori au in actionariat fie grupuri media traditionale fie fonduri de investitii - si intentionam sa ne pastram si sa consolidam aceasta pozitie, a declarat Mihai Seceleanu, Managing Partner Internet Corp. Activitatea de vanzare este un element central al business-ului, caruia ii vom acorda atentia cuvenita, dar obiectivul nostru primordial ramane dezvoltarea extensiva si intensiva a retelei InternetCorp, explica Seceleanu strategia companiei pe care o conduce.

Portofoliul de siteuri disponibile pentru publicitate al Internet Corp contine cinci proiecte exclusiv online, la care se vor adauga altele intr-un termen foarte scurt. Siteurile Internet Corp au inregistrat in luna ianuarie o audienta de doua milioane de vizitatori unici. Segmentele acoperite de portofoliul Internet Corp sunt cel de business (Wall-Street, cel mai citit cotidian online de business din Romania), stiri/massmedia (9AM, cel de-al doilea jucator din segmentul siteurilor de stiri generaliste) si lifestyle (Kudika, revista online de moda si frumusete, locul trei pe nisa femei/moda, Yuppy, cel mai popular site de lifestyle masculin, si Garbo, cel mai nou proiect, adresat femeilor active, pe targetul de varsta 30+, cu preocupari in zona carierei si familiei).

Prin aceasta mutare, publisherul Internet Corp isi extinde practic prezenta si in zona regiilor media dominata pana acum de jucatori precum Boom, ARBOmedia, AdEvolution, MediaProInteractive si SplendidMedia. Pana la sfarsitul lunii ianuarie, Internet Corp, cea mai mare retea independenta de publishing online din Romania, si-a vandut spatiul de publicitate prin intermediul AdEvolution, agentia de publicitate online infiintata in vara anului trecut.

Colaborarea noastra cu AdEvolution a decurs foarte bine, iar Val Voicu este unul dintre cei mai buni oameni de vanzari din piata. Cu toate acestea, pe termen lung, planurile de dezvoltare ale InternetCorp deveneau incompatibile cu reprezentarea sa de catre o terta parte, alegand aceasta cale pentru a asigura business-ului o crestere sanatoasa si sustenabila, care sa ne permita sa investim in calitate si in audienta, explica Mihai Seceleanu.

De cealalta parte, Val Voicu, seful AdEvolution declara ca agentia pe care o conduce isi mentine in continuare pozitia de player important, mai ales in conditiile in care mizeaza foarte mult pe proiecte creative in care atinge un segement important de audienta romaneasca din diverse categorii. Le uram succes celor de la Internet Corp in conditiile in care chiar anul trecut conduceam o companie de publishing online, Imedia, si inteleg importanta reprezentativitatii individuale pe piata in anumite circumstante, spune Val Voicu.

Mai mult decat atat, Mihai Seceleanu explica ca daca privim cu atentie ce se intampla in tari ca Cehia, Polonia si Ungaria, vom observa faptul ca majoritatea bugetelor de publicitate online se duc direct catre furnizori, acestia putand oferi clientilor si agentiilor acestora cele mai bune cai de a maximiza eficienta campaniilor derulate. Retelele de site-uri inregistreaza scaderi constante ale cotelor de piata, un fapt normal tinand cont de faptul ca numai un publisher poate oferi clientului cel mai bun mix de elemente interactive, este de parere Seceleanu.

Aceasta mutare importanta survine la inceputul unui an in care piata este estimata la 8 10 milioane EUR. 2006 a fost probabil ultimul an in care s-au mai facut estimari privind dimensiunea pietei. Incepand cu 2007 vor exista cifre exacte, publice, privind consumul de media pe online - si acesta este doar unul dintre lucrurile pe care si le propune si le va realiza IAB (n.r.: Interactive Advertising Bureau) Romania, asociatia profesionala a industriei de publicitate online, declara Mihai Seceleanu, care este si membru in Consiliul Director al Asociatiei.

Decizia InternetCorp de a se reprezenta pe cont propriu este dublata de alte mutari din ultimul timp, mai mult sau mai putin importante, schimband astfel din nou pozitiile de forta din advertisingul online romanesc.

Mai mult, miscari anuntate recent ca parteneriatul prin care MediaPro Interactiv vinde in exclusivitate spatiile publicitare de pe homepage-urile site-urilor Neogen ori faptul ca Vodanet a anuntat incheierea agreementul cu Splendid Media Interactive, ne sugereaza ca piata autohtona va suferi si anul acesta modificari in ceea ce priveste distributia cotei de piata

Agentia Boom.ro este parte a companiei netBridge, care era pana de curand principalul furnizor de servicii prin Internet din Romania. Vodanet Media, agentie de media si publicitate online, a comunicat pentru 2006 o cifra de afaceri de 800 mii de euro. MediaPro Interactiv, noua divizie de Internet a grupului MediaPro, este cel mai nou jucator pe piata autohtona a publicitatii online, avand planuri ambitioase pentru acest an.

Cu o audienta estimata de trafic.ro la peste sase milioane de vizitatori lunar, piata virtuala autohtona a devenit, ca si televiziunea, canal de "mass-market", ceea ce face ca aproape toate categoriile de produse sa isi gaseasca publicul tinta pe Internet.

Audienta activa a Internetului in Romania (romanii care acceseaza Internetul cel putin o data pe luna) a crescut cu aproape 50% fata de inceputul anului 2006, cand, conform aceleiasi surse, se situa la doar 4.737.426 de utilizatori activi.

La nivel global, publicitatea online a generat in cel de-al treilea trimestru din 2006 venituri estimate de aproximativ 4,2 miliarde de dolari, in crestere cu 33% fata de aceeasi perioada a anului 2005, cand veniturile din publicitatea online s-au cifrat la 3,1 miliarde de dolari, potrivit unui studiu realizat de compania Interactive Advertising Bureau (IAB).

Disclaimer: Wall-Street este o publicatie online editata de catre InternetCorp.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri