Comerciantii si agentiile de turism isi maresc de la an la an veniturile prin oferte speciale pentru Valentine\'s Day, in conditiile in care sarbatoarea din 14 februarie a inceput sa prinda din ce in ce mai mult la romani.
Agentiile de turism au avut cu peste 25% mai multe cereri in aceasta perioada, fata de luna februarie a anului trecut, iar printre destinatiile preferate se numara asa-numitele orase romantice. Cererea de excursii in strainatate a crescut cu aproximativ 15% fata de anul trecut, iar excursiile interne cu 10%. "Destinatiile preferate de romani in acesta perioada pentru mini sejururi de trei-patru zile la sfarsit de saptamana sunt orasele romantice precum Venetia, Roma, Paris", a declarat purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT), Traian Badulescu.

Marile complexe comerciale au pregatit pentru Valentine's Day promotii speciale, tombole cu premii pentru indragostiti, care constau in vacante la Verona si Paris, cursuri de dans si electrocasnice, informeaza NewsIn.

Magazinele de cadouri au cresteri ale vanzarilor de aproximativ 30% in aceasta perioada comparativ cu perioadele obisnuite din timpul anului, potrivit unor date culese de NewsIn de la mai multi retaileri. "Au fost vandute in special calendarele personalizate cu pozele clientilor", a spus un reprezentant al lantului de magazine de cadouri personalizate Creative Studio din Bucuresti.

Valentine's Day prinde si pe internet. Potrivit reprezentantilor magazinului online Cadoul Tau, cel mai bine se vand trandafirii rosii, bomboanele de ciocolata si sampania.

Cluburile si barurile bucurestene organizeaza pe 14 februarie petreceri speciale pentru indragostiti, lectii de tango, petreceri latino, concerte, seri speciale cu tema Valentine's Day. "Chiar daca Ziua indagostitilor este anul acesta miercuri, ne asteptam la numar mare de clienti si vanzari pe masura, asemanator unei zile de sfarsit de saptamana", a declarat patronul unui club din Bucuresti.

Cele mai multe localuri au deja toate locurile ocupate pentru ca multi romani s-au asigurat ca au unde sa isi invite iubita cu doua-trei saptamani inainte de Ziua indragostitilor. Restaurantele au incercat sa-i atraga printr-o atmosfera romantica, muzica jazz, concerte de pian sau deserturi in forma de inimioare. Majoritatea meselor sunt rezervate incepand cu ora 18.

Peste o treime dintre romani (39%) planuiesc sa cheltuiasca intre 50 si 100 lei de Valentine's Day, in timp ce un sfert vor sa dea intre 100 si 200 lei pentru partener de ziua Sfantului Valentin, releva un studiu al companiei Aviva Asigurari de Viata, dat publicitatii marti.

Cei mai multi respondenti vor cumpara produse cosmetice (17%) si vor plati pentru o seara in oras cu ocazia Sfantului Valentin (16%). Alte cadouri favorite cu ocazia Valentine's Day sunt jucariile de plus - 13%, florile si bomboanele - 12%. Cei mai putini respondenti (6%) ar cumpara bijuterii partenerului si doar 7% doresc sa ofere "un weekend de vis".

Desi inca nu este foarte clara originea Valentine's Day, obiceiul de a trimite felicitari sau de a sarbatori Ziua indragostitilor printr-un eveniment special s-a raspandit in multe culturi din intreaga lume.

"Tinerii au adoptat Valentine's Day pentru ca era un loc gol, care cerea un astfel de obicei. Tanarul de la oras a adoptat-o pentru ca, pe langa faptul ca este un moment de petrecere, de manifestare publica a iubirii, Valentine's Day este un ritual. Ca o reactie la imbratisarea acestei sarbatori straine, s-a incercat afirmarea identitatii nationale prin ceva neaos, Dragobetele, care de fapt era un obicei punctual, nici macar nu era practicat in toata tara", a comentat sociologul Ioana Popa.

"Valentine's Day a fost imbratisat de tinerii romani pentru ca este autentic si viu. Sarbatoarea este contemporana si da prilej de manifestare a afectiunii", a completat Ioana Popa.

25% dintre romani cheltuiesc 200 lei pentru cadouri

Peste o treime din romani (39%) planuiesc sa cheltuiasca intre 50 si 100 lei de Valentines Day, in timp ce un sfert vor sa dea intre 100 si 200 lei pentru partener de ziua Sfantului Valentin, releva un studiu al companiei Aviva Asigurari de Viata.

Cei mai multi respondenti vor cumpara produse cosmetice (17%) si vor plati pentru o seara in oras cu ocazia Sfantului Valentin (16%). Alte cadouri favorite cu ocazia Valentines Day sunt jucariile de plus - 13%, florile si bomboanele - 12%. Cei mai putini respondenti (6%) ar cumpara bijuterii partenerului si doar 7% doresc sa ofere "un weekend de vis".

"Dintre respondentii care au spus ca vor face un cadou pe 14 februarie persoanei iubite, 55% au credite, iar dintre acestia doar 75% au asigurare de viata care sa acopere valoarea creditului", se arata intr-un comunicat al companiei de asigurari.

De Ziua indragostitilor, cluburile din Bucuresti si din tara anunta concerte underground, un festival "Anti Valentine's" cu stand-up comedy, muzica si teatru, chiar si meciuri de fotbal, in timp ce trupa Sistem va incepe un turneu gazduit de sapte cluburi din tara.

Desi inca nu este foarte clara originea Valentine's Day, obiceiul de a trimite felicitari sau de a sarbatori Ziua indragostitilor printr-un eveniment special s-a raspandit in multe culturi din intreaga lume.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri