Eduard Petrescu, Invent Media: Revenirea în V adusă în discuție de politicieni pare hilară

Revenirea rapidă a economiei, precum și a unor piețe din componența acesteia, precum cea de publicitate, va dura chiar și trei ani, “V”-ul adesea adus în discuție de mediul politic fiind o țintă nerealistă, consideră Eduard Petrescu, managing director Invent Media.

“Cred că analogia cu litera “V” adusă în discuție de către politicieni, despre tipul de revenire al economiei, cel puțin pentru oamenii de afaceri, pare hilară. Dacă aș desena cum văd eu revenirea si cineva ar citi apoi, cred ca litera ar fi mai aproape de “L”, glumind puțin. Ne vom reveni, doar că pașii vor fi mărunți, probabil într-un orizont de 2-3 ani”, a declarat șeful agenției de publicitate indoor.

Petrescu consideră că scăderea în piața de publicitate este inevitabilă anul acesta în toate mediile, cu accente mai mari de chiar 40%-50% în OOH (n.red. out of home advertising – publicitate în afara casei), radio și mai mic de 20% in online sau TV.

Ne vom reveni, doar că pașii vor fi mărunți, probabil într-un orizont de 2-3 ani.

Chiar daca sectoarele online și TV au rezistat mai bine, managerul Invent Media vede evoluția mai degrabă ca o redistribuire a banilor în defavoarea printului, mediu oricum în declin de la prima criză, apoi în defavoarea radioului, care se asculta mult în mașină, iar prin statul acasă a fost scos din ecuație.

Citeste si:
Investitie de 80.000 de euro in suporturi indoor tip casete luminoase
Investitie de 80.000 de euro...

“Și noi, Invent Media am fost mult afectați, activând în OOH pe zona de indoor si outdoor, mai ales pe rețeaua de peste 250 de cladiri de birouri, cluburi de fitness, hoteluri, când am înregistrat 2-3 luni de activitate mai mult simbolică. Real, toate mediile mai devreme sau mai târziu vor fi afectate de criza financiară pentru că, să nu uitam, în România criza sanitară a produs deja 1 milion de șomeri, deci foarte mulți consumatori cu venituri instabile. Din alt punct de vedere, îmi este greu să cred, că în scurt timp, toate companiile afectate puternic vor putea să reînceapă și să regenereze business consistent”, spune Eduard Petrescu.

Real, toate mediile mai devreme sau mai târziu vor fi afectate de criza financiară pentru că, să nu uitam, în România criza sanitară a produs deja 1 milion de șomeri.

Clădirile de birouri nu își pierd din valoare, în ciuda pandemiei

Invent Media a introdus si dezvoltat conceptul de publicitate in lift pe plan local. Agenția se concentrează puternic pe publicitatea la locul de muncă, în birouri, sau în sălile de fitness sau la mall.

Șeful agenției consideră că pentru zona de publicitate indoor, clădirile de birouri nu iși vor pierde din valoare, ele urmând să se reinventeze acolo unde este cazul.

Citeste si:
Invent Media aloca 50.000 euro pentru publicitatea indoor pe litoral
Invent Media aloca 50.000...

Astfel, dacă anumite companii chiriașe aleg să renunțe la o parte dintre spațiile ocupate, să zicem că din 5 etaje până în pandemie, vor dori să ocupe doar trei în viitor, pe modelul clădirilor din Londra, New York, proprietarii acestora vor concepe funcțiuni mixte spațiilor neocupate, pe lista soluțiilor aflându-se apart-hotelurile, restaurante, cinematografe, locurile de joacă, școlile și grădinițele private și de ce nu penthouse-uri exclusiviste.

”Dacă o clădire este potrivită pentru destinația birouri, nu văd de ce nu ar fi potrivită și pentru oricare dintre opțiunile enumerate mai sus. În primul rând, interesul pentru găsirea variantelor optime este al proprietarilor, iar noi cei care le aducem venituri extra prin implementarea campaniilor de comunicare, nu putem să fim decât nerăbdători pentru a vedea ce noi mixuri de chiriași vor opera în viitor”, menționează Eduard Petrescu.

Pentru zona de publicitate indoor, clădirile de birouri nu iși vor pierde din valoare, ele urmând să se reinventeze acolo unde este cazul.

Invent Media a împlinit în septembrie 15 ani de la înființare. În contextul crizei sanitare și a reducerii activității din birouri, prioritățile agenției au fost menținerea echipei, fără a opera scăderi de niciun fel, și chiar aducerea unor noi angajați, sustenabil din proiectele desfășurate.

Citeste si:
Topul celor mai puternice agenții de media din primul semestru de...
Topul celor mai puternice...

”Deși scăderile în venituri sunt consistente, pe noi pot spune că această criza ne-a prins cu majoritatea lucrurilor optimizate, cu produsele noi deja testate, cu sediul aproape definitivat. Deci, suntem nerăbdători să livrăm tot mai multe proiecte, chiar dacă am reînceput timid activitatea după luna mai 2020. De anul acesta operăm pentru clienții noștri cu softuri noi atât pe zona de gestiune a locațiilor cât și pe cea de management al clienților. Extinderea rețelei pot spune că nu a încetat niciodată, suntem tot timpul în căutarea celor mai bune locații pentru partenerii noștri”, a declarat Eduard Petrescu.

Acesta adaugă faptul că revenirea nu va fi una totală, cel puțin nu pe termen scurt.

Majoritatea clienților, acum în octombrie când discutăm, au înțeles că nu este o situație câștigătoare să rămâi în expectativă.

“Majoritatea clienților, acum în octombrie când discutăm, au înțeles că nu este o situație câștigătoare să rămâi în expectativă, comunicarea cu clienții este esențială, nevoile acestora se modifică de multe ori de la o zi la alta”, afirmă Petrescu.

Criza va cerne companiile. Rămân cele care livrează calitate la prețuri adaptate

Ca și în criza din 2008-2009, sentimentul de teamă și precauție se simte la nivelul tuturor companiilor, indiferent că vorbim de firme mici sau multinaționale cu afaceri de milioane de euro, consideră Eduard Petrescu.

Un alt punct, în care cele două crize se aseamănă, ar fi că realitatea de acum 10-11 ani ca și cea de acum va forța agențiile de comunicare să inoveze, să livreze mai bine, să producă salturi calitative, să digitalizeze și toate astea rapid.

”Toate agențiile au trecut rapid pe sistemul de muncă online, cât de mult s-a putut. În orice criză se cern companiile, rămân cele care livreaza calitate, la prețuri adaptate la noul context. Sunt companii în piață despre care știu că au fost nevoite să concedieze oameni, gândiți-vă că sunt sute de clienți care erau activi în comunicare până în ianuarie 2020, din fashion, retail, FMCG, automotive, turism și care nu au mai avut bugete pentru salarii, darămite pentru campanii de promovare”, subliniază managerul Invent Media.

Începand cu anul 2016, Invent Media conturează cea mai mare reţea indoor premium cu 250 de locaţii, 1.500 de suporturi publicitare – frame-uri în lifturi si citylight-uri derulabile, în 2018 mesajul ajungand la peste 600 de companii naţionale și multinaționale și la peste 600 000 persoane/ lună.

Sursa foto: Invent Media

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri