Principalul jucator ramane insa Euromedia, companie care, alaturi de Beta Cons, face parte din grupul austriac Epamedia, cu sediul central la Viena. Compania are peste 10.000 de fatete si este prezenta in 60 de orase ale tarii, dar si pe litoral, in statiunile montane si pe drumurile nationale. Cu toate acestea, 45% dintre veniturile companiei sunt din Bucuresti. Euromedia a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 15 milioane euro, cifra care o mentine ca lider al OOH-urilor. In ultimii ani importanta outdoor-ului in mix-ul de media utilizat a fost in continua crestere, iar factorii care credem ca au condus la acest lucru sunt in primul rand cresterea timpului petrecut in afara casei si eficienta acestuia din punct de vedere al costurilor, a precizat pentru Wall-Street Silvia Coserea, sales & marketing director al Euromedia.

Intr-un top al companiilor de outdoor din Romania, locul doi este ocupat de News Outdoor, companie care anul trecut a avut o cifra de afaceri de 5,3 milioane euro si estimeaza pentru anul acesta o crestere de inca 2 milioane. Compania, care in ultimii ani a avut o crestere anuala de 40-45%, este o divizie a NewCorp, grup controlat de magnatul Rupert Murdoch. News Outdoor are la ora actuala in portofoliu proximativ 4.000 de fatete publicitare dintre care 1.000 sunt in Bucuresti iar restul in alte orase ale tarii sau pe drumurile nationale.

Investitiile News Outdoor vor ajunge in 2007 la aproximativ 1,5 milioane euro. Compania intentioneaza sa angajeze 30 de specialisti, asta dupa ce in ultimele 18 luni, echipei News Outdoor i s-au alaturat alti 20 de angajati.
Poster Publicity, companie independenta specializata in servicii outdoor, estima in urma unui studiu ca piata OOH in 2005 era evaluata la 27 milioane euro, la rate card. Dupa cifra de 32 milioane de euro, suma estimata pentru 2006, anul acesta este asteptata o crestere de cel putin 10%. In SUA, situatia este cu totul alta si cresterea mult mai semnificativa. Daca in 2005 OOH-ul totaliza 6.3 miliarde de dolari, in 2006 aceasta a ajuns la 6.8 miliarde, potrivit Outdoor Advertising Association of America (OAAA). Cele mai pronuntate campanii, care au inregistrat o crestere de 26% sunt real-estate-ul si telecomunicatiile.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: