De anul trecut, de cand au fost interzise panourile cu reclame la tigari, solutiile nu au intarziat sa apara. Daca in 2005, investitiile tabacco au avut o pondere de 19%, urmate de retail cu 14% si soft drinks & food cu 12%, principalele domenii pentru OOH sunt acum retail-ul, serviciile financiar-bancare, telecomunicatiile si FMCG-urile. In principal, publicitatea stradala este ceruta de companii din domeniul telecomunicatiilor, intr-un procent mai mare de 20%. Acest domeniu este urmat de producatorii/distribuitorii de cafea, apoi de retail, bauturi racoritoare, domeniul imobiliar, alimentar, cosmetic si cel bancar", au declarat pentru Wall-Street reprezentantii companiei News Outdoor, companie care ocupa locul doi pe piata de OOH autohtona.

Principalul jucator ramane insa Euromedia, companie care, alaturi de Beta Cons, face parte din grupul austriac Epamedia, cu sediul central la Viena. Compania are peste 10.000 de fatete si este prezenta in 60 de orase ale tarii, dar si pe litoral, in statiunile montane si pe drumurile nationale. Cu toate acestea, 45% dintre veniturile companiei sunt din Bucuresti. Euromedia a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 15 milioane euro, cifra care o mentine ca lider al OOH-urilor. In ultimii ani importanta outdoor-ului in mix-ul de media utilizat a fost in continua crestere, iar factorii care credem ca au condus la acest lucru sunt in primul rand cresterea timpului petrecut in afara casei si eficienta acestuia din punct de vedere al costurilor, a precizat pentru Wall-Street Silvia Coserea, sales & marketing director al Euromedia.

Outdoor-ul va ajunge la 36 mil. euro, in 2007