Fără doar și poate, TikTok a ajuns un fenomen social în toată lumea, care a prins foarte bine și în rândul adolescenților și tinerilor din România. De la challange-uri virale și până la filtre care te fac să râzi cu gura până la urechi, românii au îmbrățișat foarte bine platforma pe care mulți din utilizatori au ajuns peste noapte „vedete” ale online-ului. Facebook și chiar și Instagram sunt deja rețele sociale „vechi” sau „pentru bătrâni”, în ochii lor, motiv pentru care conținuturile expuse nu-i mai atrag la fel de mult sau chiar deloc.

Însă nu doar tinerii care doresc să se afirme și-au creat conturi pe TikTok, ci și brandurile care vor să se apropie mai ușor de anumite categorii de public și care creează și livrează conținut adecvat lor.

Și brandurile au locul lor pe TikTok

Dar TikTok nu înseamnă doar joacă și conținut aruncat la întâmplare. Pe piață este prezent și TikTok for Business, prin care compania va oferi suport și programe educative brandurilor locale care au nevoie de sprijin pentru a naviga platforma cu scopul de a ajunge la publicul lor țintă. O echipă locală cu experiență în business ajută cu soluții eficiente de promovare pentru clienți și agenții, prin care aceștia pot utiliza TikTok în mod profesional.

De curând s-a lansat TikTok for Business și în România, prilej cu care wall-street.ro a stat de vorbă cu Sylwia Chada, General Manager TikTok pe zona Europei Centrale.

Încurajăm întotdeauna companiile să creeze TikToks, nu reclame, ajutându-le astfel să se apropie de publicul lor și să interacționeze cu acesta mai organic. TikTok este o modalitate excelentă pentru branduri și agenții de a ieși din așa-numita bulă, de a ajunge la noi segmente de public și de a obține rezultate bune pentru campaniile lor.

Citeste si:
Companiile renunță la Facebook în favoarea Instagram și TikTok
Companiile renunță la...

Sylwia Chada (foto), General Manager TikTok, Europa Centrală

Sylwia Chada, General Manager TikTok CEPractic TikTok for Business este un instrument care ajută agențiile să își atingă obiectivele de marketing, astfel încât companiile să genereze vânzări, să aibă rezultate mai bune în campaniile lor și atragă publicul pe site-urile proprii. Alimentat de algoritmul unic al platformei, feed-ul învață interesele specifice ale fiecărui vizitator printr-o serie de factori definitorii.

„Diversitatea videoclipurilor din feed-ul #foryou oferă utilizatorilor oportunități suplimentare de a găsi noi categorii de conținut, noi creatori, noi perspective și idei și, desigur, noi branduri. Oferim companiilor soluții de publicitate creative și eficiente, disponibile pe platforma cu cea mai rapidă creștere actuală, iar agențiile care doresc să ajungă la anumite segmente de public vor beneficia atât de atingerea unor publicuri noi, cât și de conectarea la un alt nivel cu cei ce le sunt deja clienți fideli”, a mai precizat Sylwia Chada.

La ce fel de reclame reacționează Generația Z

Adolescenții și tinerii de sub 25 de ani au căpătat un soi de imunitate în fața reclamelor convenționale de la TV. Cohorta demografică ce succede generației Millennials este una care respinge scenariile regizate și așteaptă ca brandurile să recurgă la repere autentice pentru a-i atrage, promovând idei asociate cu pasiunile şi abilităţile lor, într-un mod creativ. Membrii generației Z deja au ajuns numeric să fie destul de mulți astfel încât ar fi complet irațional pentru branduri să nu se adreseze lor.

Citeste si:
Meditoo, platforma unde elevii și studenții se meditează unii pe alții
Meditațiile online, leacul...

Iar dacă social media, în general, e un loc în care te poți pierde cu ușurință într-un scroll nesfârșit printre diferite tipuri de conținut, TikTok are avantajul de a personaliza conținutul din news feed prin faptul că îl împarte în două categorii: una pe care poți urmări doar paginile la care ai dat follow și una în care prezintă conținut nou.

Ceea ce TikTok a adus ca noutate este algoritmul unic personalizat, care diversifică tipurile de conținut pe care îl consumăm zilnic. Tinerii sunt cei mai conștienți de acest lucru, deoarece sunt publicul principal pe platformă (...) Ei creează în mod constant conținut real, abordabil și onest, lucru care reprezintă o gură de aer proaspăt. Totodată, împărtășesc conținutul de care sunt cel mai mândri, fie că e amuzant sau educativ, și se concentrează pe a fi autentici și transparenți. Iar de la branduri, ei așteaptă exact același lucru.

Sylwia Chada, General Manager TikTok, Europa Centrală

Liderul sfătuiește companiile să creeze ele însele TikToks, să colaboreze cu creatorii și să se apropie de publicul lor într-un mod mai puțin tradițional.

Citeste si:
85% dintre tinerii din generația Z își doresc să devină antreprenori
85% dintre tinerii din...

Deși TikTok este utilizat preponderent de tineri, există un public pentru fiecare tip de conținut, fie el prezentat sub formă de desen, dans, comedie, idei de grădinărit sau gătit. Este o platformă care nu ține atât de mult cont de vârsta utilizatorilor, ci aduce mai curând în prim-plan abilitatea și deschiderea oamenilor de a crea și distribui conținutul lor cu toată lumea, explică liderul regional al Tik Tok.

Să nu uităm de pisici.

@pumatheweirdo

cats 🤷🏼‍♀️ #fyp

♬ оригинальный звук - Cat Puma
@5catspie

#flowerboy #meow #catsoftiktok #5catspie #haveawonderfulday

♬ original sound - FiveCatsPie

„Industria de marketing consideră de multă vreme anul nașterii cuiva ca fiind o caracteristică definitorie. Dar, în realitate, pornind de la acesta atribuim tot felul de trăsături și comportamente care s-ar putea aplica oricui. La TikTok, credem că mentalitatea contează mai mult decât vârsta. Este greșit să tratezi generațiile ca pe grupuri separate cu caracteristici foarte diferite, deoarece pe TikTok, mentalitatea publicului este intergenerațională”, mai spune Sylwia Chada.

Reprezentanții platformei transmit că utilizatorii români au primit TikTok cu mare entuziasm pentru că le-a oferit un nou mod de a crea, de a împărtăși diversitatea sau experiențele similare, dar și de a sparge bulele cu care erau obișnuiți.

TikTok, un viitor canal de recrutare în piața muncii

La nivel global, TikTok a început deja lansarea unui proiect de tip pilot conceput pentru a ajuta oamenii să găsească locuri de muncă pe această platformă și să se conecteze direct cu angajtorii care sunt în căutare de candidați.

Procesul este încă în desfășurare și dorim să ajutăm atât companiile, cât și tinerii să găsească ceea ce caută pe platforma noastră. Creatorii de conținut au deja atât de multe colaborări cu diferite branduri, iar acesta este un punct de plecare pentru crearea unor relații și mai durabile, așa că de ce să nu le oferim ajutor în acest proces?

Sylwia Chada, General Manager TikTok, Europa Centrală

TikTok este aplicația cu cea mai mare creștere și cel mai mare număr de descărcări din lume, din ultimul an, potrivit Apptopia. Platforma a înregistrat 100 de milioane de conturi active în Europa. În România, TikTok este una dintre cele mai utilizate și descărcate aplicații din țară. Companiile au început deja să interacționeze pe platformă și să creeze comunități active în jurul brandurilor lor.

Sursa foto: Unsplash

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri