Pentru social media, fiecare început de an stă sub semnul unei recolte bogate de trenduri și insight-uri – mai mult globale decât locale. Mii de pagini virtuale scrise despre zeci poate chiar sute de posibile scenarii prin care social media va trece anul acesta la nivel de regiuni geografice, industrii sau generații de audiență. Scenarii care se mulează mai bine sau mai puțin bine pe caracteristicile pieței locale de social media. Dar dacă dintre toate ar fi să alegi unul singur, cel în care crezi cel mai mult, care ar fi acela?

Articol de opinie scris de Bogdan Epure, Head of Social Media, Oxygen.

Pentru social media, fiecare început de an stă sub semnul unei recolte bogate de trenduri și insight-uri – mai mult globale decât locale. Mii de pagini virtuale scrise despre zeci poate chiar sute de posibile scenarii prin care social media va trece anul acesta la nivel de regiuni geografice, industrii sau generații de audiență. Scenarii care se mulează mai bine sau mai puțin bine pe caracteristicile pieței locale de social media. Dar dacă dintre toate ar fi să alegi unul singur, cel în care crezi cel mai mult, care ar fi acela?

Fix acest exercițiu l-am făcut împreună cu echipa de social media, iar rezultatul îl puteți vedea mai jos: o selecție a trendurilor în care noi credem cel mai mult în 2022.

Conținutul video e în creștere și deși asta nu o surpriză pentru nimeni, modul în care se va realiza acest conținut s-ar putea să fie: raw, din ce în ce mai mult editat și creat exclusiv pe telefon, oferind o perspectivă reală/#notscripted a brand-urilor și a oamenilor din spatele acestora.

Interacțiunea brandurilor cu comunitățile lor se va umaniza din ce în ce mai mult și cu timpul se vor desfășura de la același nivel. Brandurile nu vor mai vorbi de sus de pe piedestal și vor începe să aibă conversații de la egal la egal cu audiența lor. Iar brandurile care vor trage toate foloasele acestui trend sunt cele care vor face acest lucru din proprie inițiativă, nu „forțați” de audiență.

În strânsă legătură cu trendul precedent, echipele de social media ale brandurilor vor începe să aibă și ele their 15 minutes of fame în comunitățile pe care le păstoresc. Oamenii de social media se vor transforma în reprezentanți ai brandului și îi vor împrumuta voce lor acestuia; personalitatea lor va susține personalitatea brandului. În 2022, relația client-agenție o să fie definită și de cine sunt oamenii de social media și cum se potrivesc ei cu brandul de care vor urma să se ocupe.

Storytelling – cuvântul anului 2018 o să fie realitatea lui 2022. Vorbeam mai devreme de nevoia acestei perspective naturale/raw pe care brandurile vor trebui să o ofere, dar aceasta nu o să fie făcută la întâmplare. Nu vom vedea o invazie de video-uri verticale, tremurate și care nu spun o poveste.

Ideea creativă din spate devine locomotiva care va încerca să maximizeze impactul emoțional pe care mesajul brandului îl are asupra audienței căreia îi este adresat. Iar lucrul acesta nu o să fie de fiecare dată posibil sau indicat într-o formă scurtă; ne așteptăm să vedem conținut video și text din ce în ce mai lung pe conturile de social media ale brandurilor.

Audiența nu va da niciodată swipe/skip conținutului care îi captează atenția, ci doar celui care iese din așteptările newsfeed-ului lor: prezintă lucruri care nu îi interesează, e mult prea comercial sau e nerealist prin poveste sau cum arată.

Cât despre platformele de social media, nu ne așteptăm să vedem schimbări dramatice peste noapte în modul în care sunt ele folosite pe plan local. Facebook va continua să își mărească numărul de utilizatori, dar nu și pe zona de target comercial, acolo vom vedea o scădere ușoară și constantă. Iar acea audiență dezirabilă pe care ei o pierd nu se vor duce către Instagram, ci către TikTok.

Incapabilitatea Instagramului de a atrage acești oameni se datorează poziționării neclare în care este în acest moment. Schimbarea focusului de pe zona foto pe video îi scade atractivitatea Instagramului pentru această audiență în comparație cu TikTok și YouTube – două rețele cu o poziționare clară pe zona de video entertainment.

În plus, cu toate instrumentele pe care urmează să le lanseze în următoarea perioadă, Instagram va migra către a fi mai mult o rețea socială de social shopping, lăsând TikTok să acopere nevoia de entertainment a utilizatorilor.

Modul în care folosesc social media actualii influencerii și creatorii de conținut nu va suferi modificări în 2022, dar vom vedea noi categorii de influenceri cu care brandurile vor colabora: cei de pe LinkedIn și streamerii de pe Twitch & YouTube.

Dacă despre prima categorie e destul evident de ce se va întâmpla acest lucru datorită penetrării social media în zona de B2B, pentru a doua categorie lucrurile nu sunt atât de evidente. În primul rând pentru că atunci când te gândești la streameri te gândești la jocuri; nu la viitorii entertainerii ai metaversului.

Cu toate astea, atât Twitch cât și YouTube au pivotat zona de livestreaming gaming din ultimii ani într-o zona de „just talking” sau mai bine spus de lifestyle. De multe ori momentele de vârf de pe aceste platforme, exceptând activități speciale în zona de esports, sunt atribuite streamerilor de lifestyle.

În orice caz, 2022 anunță multe schimbări de paradigmă la nivel local. Poate chiar cele mai mari din ultimii ani care nu sunt cauzate de schimbări majore ale societății la nivel fundamental.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri