Organizatorii galei Oscar aveau o nevoie disperată de a redresa audienţa în cădere liberă a acestui eveniment, iar pariul lor pentru show-ul din 2022 a fost câştigat duminică seară, inclusiv cu ajutorul nesperat oferit de spectaculoasa palmă aplicată de Will Smith actorului de comedie Chris Rock, după ce show-ul televizat a atras peste 15,3 milioane de americani în faţa micilor ecrane.

Aceste date provizorii de audienţă, dezvăluite de postul de televiziune ABC, care a transmis în direct gala Oscar, au înregistrat o creştere netă de 56% în raport cu cei 9,85 de milioane de telespectatori din 2021, care au stabilit un nou record negativ în istoria evenimentului, scrie Agerpres.

Cu cei 15,36 de milioane de telespectatori de duminică, show-ul din acest an ocupă totuşi locul al doilea în clasamentul celor mai slabe cote de audienţă de când această gală a început să fie transmisă la televiziune.

Will Smith, desemnat cel mai bun actor pentru rolul principal din filmul "King Richard", şi prezentatorul Chris Rock au contribuit considerabil la creşterea popularităţii evenimentului.

"Îşi doreşte Academia de film americană acest gen de publicitate? Nu, chiar deloc. Ei nu vor o publicitate care să spună că există violenţe la Oscaruri", a declarat pentru AFP un jurnalist al revistei Variety, Marc Malkin.

"Acestea fiind zise, vorbesc însă oamenii mai mult despre Oscaruri? Cu siguranţă. Însă nu sunt sigur că acesta este felul în care organizatorii şi-ar dori ca oamenii să vorbească despre ei", a continuat el.

Academia de film americană a condamnat luni gestul actorului Will Smith şi a anunţat că a deschis o anchetă.

Imaginile televizate care l-au arătat pe starul hollywoodian urcând pe scenă pentru a-l pălmui pe Chris Rock, care tocmai făcuse o glumă despre craniul complet ras al soţiei sale, Jada Pinkett Smith - care a dezvăluit public că suferă de alopecie -, s-au răspândit pe reţelele de socializare cu o viteză ameţitoare. Luni, pe aceste platforme online au fost publicate un număr uriaş de meme-uri, montaje video şi comentarii pro sau contra care îi vizau pe cei doi protagonişti ai scandalului.

Această creştere a audienţei galei Oscar corespunde creşterilor înregistrate în septembrie 2021 de gala Primetime Emmy Awards şi, mai recent, de gala premiilor decernate de Sindicatul actorilor americani (SAG).

În 2021, numeroase gale de premii şi festivaluri au fost constrânse de pandemia de COVID-19 să organizeze evenimente în cadru restrâns sau în format virtual, care nu au suscitat un mare entuziasm în rândul publicului.

Anul trecut, gala Oscar a înregistrat o scădere de peste 50% a audienţei sale în raport cu cea din 2020, când show-ul a fost vizionat de 23,6 milioane de telespectatori. Acest format clasic de transmisiune televizată este ameninţat de creşterea în popularitate a reţelelor de socializare şi a noilor obiceiuri de vizionare la cerere, mai ales în rândul tinerilor.

Pentru a încerca să îi atragă pe tinerii spectatori, producătorii galei Oscar au încercat să introducă mai multe inovaţii, precum segmentul pre-înregistrat al premiilor decernate în categorii tehnice (sunet, costume, etc.) şi crearea unui "premiu al publicului", al cărui câştigător era desemnat în urma voturilor exprimate pe Twitter.

Citește și: După Oscarurile Academiei Americane de Film, au apărut și Oscarurile armatei ucrainene

Ca o ironie a destinului, filmul care a triumfat duminică seară câştigând Oscarul pentru cel mai bun lungmetraj a fost "CODA", un mic film independent difuzat de Apple TV+, care a obţinut astfel o victorie istorică pentru o platformă de streaming.

Datele oficiale ale audienţei galei Oscar vor fi publicate marţi după-amiază în Statele Unite.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri