Semnalizarea corectă a locațiilor unui brand reprezintă o bună parte din strategia de marketing și comunicare pe care fiecare business trebuie să o dezvolte.
O analiză recentă realizată de DWF, cea mai mare agenție de SEO din România, a relevat faptul că 70% dintre brandurile care își desfășoară activitatea și în mediul de afaceri din România nu dețin controlul deplin asupra locațiilor din Google.

La poluri opuse

Multe dintre brandurile cu care DWF a interacționat, din sectoare de activitate diferite, nu au toate locațiile listate în Google Maps. Concret, magazinele, sediile, filialele sau sucursalele unui brand nu vor fi regăsite de clienții care le caută online.

O altă parte a business-urilor au mai multe locații listate în Google Maps decât în realitate. Cum este posibil acest lucru? De obicei aceste probleme apar în teritoriu, atunci când utilizatorii adaugă locații în hartă, fără ca brandul respectiv să știe acest lucru. Profilurile construite astfel nu sunt confirmate, nici actualizate, nu prezintă număr de telefon, date de contact, nu au imagini și nici nu oferă oportunitatea realizării comunicării între public și firma respectivă.

Fragmentarea locațiilor

Analiza a mai arătat că sunt companii de renume care au locațiile listate, însă profilurile au fost create de mai multe persoane, de pe conturi diferite. Acesta este exemplul clasic al angajaților din teritoriu, care se schimbă frecvent, ceea ce duce în final la pierderea accesului către profilurile locațiilor. Pentru branduri acest lucru se traduce prin imposibilitatea administrării uniforme a locațiilor pentru că nu le dețin pe toate într-un singur cont.

Vizibilitate redusă vs. locație greșită

Foarte multe branduri nu sunt atente și pierd controlul în segmentul dedicat fotografiilor relevante în profilurile Google, fie au imagini vechi, fie nu au niciuna. În schimb, utilizatorii unor branduri renumite sunt extrem de activi pe acest segment, astfel că înregistrează imagini fără legătură cu locația adevărată.

La toate acestea se adaugă: profilurile neactualizate și incomplete, omisiunea domeniului de activitate, a programului de lucru, lipsa datelor de contact. Pe fondul acestor probleme apar cu ușurință review-uri negative din partea clienților frustrați. Motivul invocat de nemulțumiți: lipsa de profesionalism din partea brandurilor.

Aproape toate brandurile analizate se confruntă cu lipsa managementului pe zona de review-uri, în ciuda importanței imaginii din online a business-urilor cu locații fizice.

Ce este Local Pack?

Local Pack este un snippet pe care Google îl introduce în SERP de multe ori chiar înaintea rezultatelor organice, fapt pentru care frecvent este denumit “locul 0” în Google.

Răspunsul la recenzii nu este important doar pentru branduri, ci și pentru Google, acesta fiind unul dintre principalii factori de ranking de care ține cont atunci când stabilește ordinea rezultatelor din Local Pack și Google Maps.

Oportunități neexploatate

Majoritatea brandurilor care au locații fizice nu valorifică oportunitățile oferite de aplicația Google Business Profile. Aceasta poate fi utilizată pentru comunicarea mesajelor și a ofertelor din magazine, dar și pentru promovarea produselor identificate, într-o anumită perioadă.

În Google Business Profile se poate posta, pot fi adăugate produse, fiind în același timp un instrument util în promovarea campaniilor de reduceri. Acesta este mediul favorabil în care orice mesaj, pe care brandurile vor să îl comunice, ajunge la utilizatori.

Există soluții pentru creșterea vizibilității brandului pe Google Maps. Confirmarea locațiilor, informații complete despre brand, fotografii relevante actualizate periodic, dar și timp acordat răspunsurilor la recenzii - sunt doar câteva dintre sugestiile pe care orice companie ar trebui să le aibă în vedere.

Studiul a fost realizat de DWF în ultimii doi ani și cuprinde analiza a peste 200 de branduri din România, care au 10 sau chiar mai multe locații, la nivelul întregii țări.

DWF este cea mai mare agenție independentă, al cărei rol principal este îmbunătățirea vizibilității brandurilor în rezultatele organice Google. Cu un portofoliu ce depășește 700 de clienți, DWF a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 3 milioane de euro în 2021. Mai multe despre DWF și serviciile oferite aflați de pe site-ul agenției.

Sursa foto: pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri