Platforma de streaming Netflix insistă cu planul său de a reduce numărul persoanelor care utilizează servicile companiei fără să plătească pentru un abonament propriu. Din 2023, fiecare persoană care îți folosește contul îți va umfla abonamentul lunar cu aproximativ 15 lei.

Netflix vrea să scadă cât mai mult numărul utilizatorilor de pe platforma sa care se folosesc de conturile prietenilor sau apropiaților, cel puțin asta arată planul prezentat marți de către gigantul de streaming american, conform CNET.com. Acesta prevede introducerea unor costuri suplimentare pentru fiecare „extra utilizator” care îți folosește contul de Netflix, excepție făcând cei care locuiesc în aceeași casă cu tine.

Pe scurt, Netflix vizează instaurarea acestui sistem de sub-conturi și, deși nu știm încă suma ce va trebui să fie plătită de deținătorul contului principal pe care intră mai mulți alți oameni, știm că sistemul se află în teste în câteva țări din America de Sud. Acolo, utilizatorii sunt taxați cu contravaluarea a circa 25% din prețul unui abonament standard Netflix pentru fiecare persoană pe care o au „sub aripă”. Asta s-ar traduce într-un cost în plus de circa 13-15 lei în funcție de valoarea abonamentului standard la data când noile reguli vor intra în vigoare. Actualmente, abonamentul premium Netflix (cea mai scumpă dintre cele 3 variante disponibile) costă 12 euro în România.

Schimbarea de viziune pe care a anunțat-o Netflix vine pe fondul unei scăderi masive a numărului total de abonați în ultima perioadă, compania anunțând că a pierdut 1.200.000 abonați în primele șase luni ale lui 2022. Scăderea de popularitate a platformei Netflix vine pe fondul revirimentului altor platforme de streaming ca Disney Plus sau HBO GO, dar și în contextul ridicării restricțiilor COVID-19 și reducerii numărului de utilizatori care lucrau de acasă. În România, numărul persoanelor ce au un abonament la Netflix este de circa 500.000 și numărul lor crește, deși zilele în care „iubirea înseamnă să împarți parola” ar putea să fie pe sfârșite.

Compania testează deja de câteva luni mai multe variante pentru implementarea noului sistem de password sharing contra-cost. În unele țări se testează o opțiune care-ți permite să-ți copiezi istoricul de show-uri urmărite și preferințe de pe un cont pe care-l împarți cu alții pe un cont nou, independent. Acest cont nou poate să fie apoi adăugat peste planul standard sau premium al altui utilizator.

Netflix a anunțat și lansarea unui abonament mai ieftin, dar care vine cu reclame. În total, cei care optează pentru acest abonament vor avea de îndurat cam 4-5 minute de reclame pe oră.

Ceea ce este clar este că au trecut vremurile în care Netflix nu doar că încuraja ci chiar, dacă ar fi să luăm în calcul comunicările din mediile sociale, se lăuda cu ușurința cu care utilizatorii pot să-și împartă datele de logare între ei. Pe atunci, însă, creșterea Netflix era necontenită pe piață, dar competiția este acum mai acerbă ca niciodată pe piața de streaming.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri