Valoarea totala a pietei americane de publicitate online s-a ridicat la 16,9 mld. dolari (12,57 mld. euro) anul trecut, in crestere cu 35%, pe fondul sporirii audientei si prezentei agentiilor pe segmentul online.
Numai in ultimul trimestru din 2006 cheltuielile cu publicitatea online au atins nivelul record de 4,8 miliarde dolari (3,57 miliarde euro), arata cel mai recent studiu realizat de Interactive Advertising Bureau, in colaborare cu firma de audit PriceWaterhouseCoopers.

Internetul a reprezentat 5,9% din intreaga piata americana de publicitate, estimata la 286 miliarde dolari, in crestere fata de nivelul de 4,7% inregistrat cu un an inainte, se arata in studiul Advertising Bureau.

Studiul a aratat ca agentiile de publicitate sunt destul de pretentioase atunci cand trebuie sa-si plaseze reclamele pe net, mai ales in privinta rezultatelor. Companiile aloca mai mult pe publicitate numai daca publicul raspunde favorabil la produsul sau serviciul oferit.

"Cota de piata a primelor zece site-uri de top a scazut de la 72% la 69% in detrimentul bloggurilor si a siteu-rilor interactive", sustine un analist al Kaufman Bros.

“Trendul e in continua crestere in America, companiile alocand sume tot mai mari publicitatii pe Internet, dezvoltand platforme inovative si eficiente pentru a transmite informatiile consumatorilor”, sustine directorul general al Advertising Bureau, Randall Rothenberg.

Publicitatea prin motoarele de cautare, in special Google si Yahoo, continua sa aduca cele mai mari incasari pentru publicitatea interactiva. Anul trecut, acestea au reprezentat 40% din cheltuielile cu segmentul publicitar online, adica 6,8 mld. dolari.
Publicitatea de tip "display" a generat incasari de 3,7 miliarde dolari anul trecut (2,75 miliarde euro), reprezentand 22% din totalul cheltuielilor alocate publicitatii online, in timp ce anunturile de mica publicitate si-au adjudecat 18% din acest total, insemnand 3,1 miliarde dolari (2,3 miliarde euro).

Pe categorii, producatorii de bunuri de larg consum, automobile si servicii financiare au cumparat mai multa publicitate in 2006. Producatorii de hardware si software si-au adjudecat doar 10%, cu trei procente mai putin decat anul precedent, mai informeaza studiul PricewaterhouseCoopers.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri