Susan Wojcicki (foto) și-a dat demisia de la șefia YouTube, ea urmând să fie înlocuită Neal Mohan, anterior chief product officer în cadrul companiei. Mohan va trebuie să facă față noilor provocări cu care YouTube se confruntă, cea mai mare dintre acestea fiind reprezentată de competiția cu TikTok.

Wojcicki părăsește YouTube în timp ce platforma se pregătește pentru una dintre cele mai mari bătălii din istoria sa. Pentru prima dată după mult timp, dominația YouTube asupra conținutului de online video este amenințată de cineva – aplicația TikTok din China. Popularitatea TikTok a explodat în ultimii ani, aplicația fiind extrem de populară printre tinerii cu vârste cuprinse între 4 și 18 ani care ajung să petreacă mai mult timp pe TikTok decât pe YouTube.

Susan Wojcicki a lucrat la YouTube de la înființarea platformei. Într-o postare pe blog, ea spune că renunță la funcția de CEO pentru a „începe un nou capitol concentrat pe familia mea, sănătate și proiectele personale de care sunt pasionată”.

„Astăzi, după aproape 25 de ani aici, am decis să mă retrag din rolul meu de șef al YouTube și să încep un nou capitol concentrat pe familia mea, sănătate și proiectele personale de care sunt pasionată”, a spus ea.

Wojcicki, 54 de ani, s-a alăturat YouTube în calitate de CEO în 2014. Ea va continua să lucreze cu echipele YouTube, să formeze membri și să se întâlnească cu creatorii. În viitor, Wojcicki va ocupa un rol de consilier în Google și Alphabet (compania ”mamă” a Google).

Susan Wojcicki are o relație de lungă durată cu fondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin, pe care i-a lăsat să lucreze din garajul ei atunci când aceștia au fondat Google. Page și Brin au închiriat garajul cu 1.700 de dolari pe lună de la ea. Wojcicki lucra în departamentul de marketing la Intel la acea vreme.

În 2006, ea a susținut achiziția YouTube de către Google, tranzacție în valoare de 1,65 miliarde de dolari.

În mandatul ei, YouTube a înregistrat o extindere dramatică a serviciilor oferite, pe listă aflându-se lansările YouTube Premium (video fără reclame), conținutul propriu „YouTube Originals”, YouTube Music, YouTube Gaming și YouTube Kids.

De asemenea, YouTube TV a fost lansat în 2017, copia Snapchat ”YouTube Stories” a fost lansată în 2018 și copia TikTok ”YouTube Shorts” a fost lansată în 2021.

Nu toate ideile lansate de Wojcicki au avut succes, YouTube Originals, YouTube Gaming și YouTube Stores fiind proiecte defuncte. Una dintre cele mai criticate modificări care au avut loc la YouTube, sub mandatul ei, a fost eliminarea butonului de dislike. De asemenea, YouTube a devenit tot mai criticat în ultimii ani din cauza politicilor sale de moderare ale conținutului ce sunt considerate de mulți creatori de conținut ca fiind incorecte și neclare.

Sursa foto: Steve Jennings / Wikimedia Commons

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri