O recentă analiză arată că noile reguli anunțate de Netflix vor avea urmări extrem de dureroase pentru companie - astfel că gigantul streaming ar putea renunța, pe ultima sută de metri, la introducerea lor.

Gigantul platformelor de streaming estimează că peste 100 de milioane de utilizatori din întreaga lume folosesc Netflix folosindu-se de parola altcuiva. Ca urmare, pentru a își mări veniturile și a compensa scăderea numărului de utilizatori din 2022, compania vrea să îi forțeze pe cei care folosesc același cont să plătească în plus - sau să renunțe la împărțirea abonamentului. Însă cele mai recente analize arată că urmările ar putea fi dezastruoase pentru Netflix.

Mai concret, un studiu Forbes arată că, deși Netflix domină piața de streaming, 35% dintre utilizatori ar renunța la abonament dacă nu li se mai permite să împartă contul cu rudele sau prietenii.

Deja la sfârșitul lui 2022, în contextul incertitudinii privind împărțirea abonamentelor, Netflix a înregistrat o creștere masivă a celor care au renunțat la platformă. Datele din SUA citate de The Streamable arată că peste 27% dintre cei care au închis un cont de streaming la finalul anului trecut au făcut asta cu un cont Netflix – mult peste cota de piață a companiei. Ca urmare, nu ar fi exclus să se renunțe la interzicerea împărțirii abonamentului, dat fiind că aceasta nu pare a avea nicio logică din punct de vedere financiar.

De altfel, după ce a anunțat noile reguli în februarie, Netflix nu a revenit cu detalii, deși interzicerea împărțirii contului ar trebui să intre în vigoare până la sfârșitul lunii martie. Între timp, ca să mai îndulcească pastila, în România și în alte state (dar nu și în SUA), prețul abonamentului standard a fost redus. De notat însă că acest abonament poate fi folosit pe un singur dispozitiv și nu include rezoluție HD.

De ce vrea Netflix să interzică împărțirea contului cu rudele sau prietenii

În vara lui 2022 Netflix a dezvăluit că a pierdut aproape un milion de abonați între aprilie și sfârșitul lunii iunie. Pentru a compensa scăderea numărului de utilizatori, compania vrea să îi forțeze pe cei care folosesc același cont să plătească în plus. Compania încă nu a descris exact și cum va face acest lucru.

Inițial, Netflix a postat un nou set de reguli și a început să testeze metode de taxare a utilizatorilor cu 3 dolari (aproximativ 15 lei) atunci când cineva din afara casei accesează contul. Totuși, ca urmare a criticilor dure din partea utilizatorilor, Netflix a făcut un pas înapoi câteva zile mai târziu și a modificat o parte din reguli.

Teoretic, conturile Netflix încă pot fi împărțite cu alte persoane, dar numai de către cei care locuiesc în aceeași casă. Pentru a se asigura că dispozitivele sunt asociate cu locația ta principală, Netflix le cere acum utilizatorilor să se conecteze la Wi-Fi din locația principală, să deschidă aplicația sau site-ul Netflix și să vizioneze ceva cel puțin o dată la 31 de zile.

În momentul de față nu este clar care va fi decizia finală a Netflix cu privire la taxarea celor care vor să permită accesul la cont altor membri din familie sau prietenilor.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri