BuzzFeed News se va închide ca parte a unui plan de reducere a costurilor, a anunțat conducerea grupului.. Fondatorul Jonah Peretti a declarat angajaților că " nu mai poate continua să finanțeze BuzzFeed News" și că va încerca să facă concedieri substanțiale în cadrul companiei, conform The Guardian.

El a spus că întreaga companie a fost afectată de pandemie, o listare la bursă cu probleme, o economie dificilă, o piață bursieră în declin, o încetinire a publicității digitale și schimbarea obiceiurilor publicului.

Peretti a sugerat că s-ar putea să nu existe un model de afaceri sustenabil pentru știrile online de înaltă calitate. El a scris: "Am luat decizia de a investi excesiv în BuzzFeed News pentru că îmi place atât de mult munca și misiunea lor. Acest lucru m-a făcut să accept lent faptul că marile platforme nu vor oferi distribuția sau sprijinul financiar necesar pentru a susține jurnalismul premium, gratuit, construit special pentru social media."

BuzzFeed a strâns sute de milioane de lire sterline de la investitori la începutul anilor 2010, în timp ce a profitat de explozia rețelelor sociale precum Facebook și Twitter pentru a distribui conținut. Pe lângă producerea de conținut viral, cum ar fi chestionare și liste, a investit în știri originale, crezând că acest lucru va atrage o calitate superioară a agenților de publicitate.

Acest proces costisitor a implicat angajarea a sute de jurnaliști din întreaga lume și a culminat cu câștigarea unui premiu Pulitzer pentru reportajele sale.

Peretti a declarat că regretă că nu a ținut compania la "standarde mai înalte de profitabilitate" și a spus că "a epuizat multe alte măsuri de economisire a costurilor pentru a păstra cât mai multe locuri de muncă", inclusiv reducerea costurilor și închiderea birourilor fizice.

Alte site-uri similare de știri online - inclusiv Vox și Vice - care au cunoscut un boom în anii 2010 au avut și ele probleme, deoarece publicul și agenții de publicitate s-au îndepărtat de social media și s-au orientat către servicii video precum YouTube și TikTok. Insider - cunoscut anterior sub numele de Business Insider - a anunțat, de asemenea, joi, că face reduceri substanțiale de personal.

Angajații BuzzFeed au aflat despre pierderile de locuri de muncă după ce au fost invitați să apeleze la o teleconferință găzduită dintr-o sală numită "Doomsday", în conformitate cu tradiția companiei de a avea nume ciudate pentru sălile sale de ședință. Atunci când compania a făcut concedieri în cadrul fostei sale operațiuni din Marea Britanie, angajații au fost invitați să își afle soarta într-o sală numită "Black Mirror".

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri